Onko teillä ulkomaalennot aikaisin aamulla? Meillä osuu lähes aina ne aamuille ja en saa jännitykseltä nukutuksi kunnolla.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lennän aina business-luokassa
Lähtevätkö business-luokan lennot jotenkin eri aikaan, kuin tavalliset?
Mitä ihmettä haluat sanoa?
Koska tuossa on pilkku, tarkoitat selkeästi, että business-luokan lennot lähtevät samaan aikaan tavallisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Av-trollin business luokka on eri koneessa kun rahvaan business- luokka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsen jonojen ohi turvatarkastuksessa ja ekana koneeseen
Eli et ole koskaan bisnes-luokassa lentänytkään. Muuten tietäisit, että tuolla priority-turvatarkastuksessa on muitakin matkustajia samalla asialla yhtä lailla, ja mm. itse olen siellä joutunut jonottamaan.
Jossain vaiheessa päivää myös pienten lasten kanssa matkustavat, ainakin aiemmin, ohjattiin Hki-Vantaalla priority-turvatarkastukseen...
Kyllähän ne useimmiten aamulla lähtee. Ihan kiva sikäli,et saa kokea koko päivän, ja tässä Euroopassa saa vielä kellonsiirrosta tunnin pari lisää :)
Mutta joo, samaa ongelmaa. Itse olen ajatellut kuitenkin, et ei haittaa vaikka nukkuu vain pari tuntia yhtenä yönä, tuleepa sitten kohteessa paremmin uni. Toisekseen, lennän vain n. kerran vuodessa, niin mitä väliä, niin harvinaista herkkua. Eli en stressaa enää niin paljon kuin muinoin.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä haluat sanoa?
Koska tuossa on pilkku, tarkoitat selkeästi, että business-luokan lennot lähtevät samaan aikaan tavallisten kanssa.
Ongelmana oli aikaiset lähdöt, eli lähteekö tosiaan ne business-luokan lennot eri aikaan, myöhemmin :D ?
Kun vaihtoehtoja on tarjolla, varaan yleensä sen aamulennon. Näin kohteessa on käytännössä yksi päivä enemmän. Kotiin sitten vastaasti iltalennolla.
Totta on, etten yleensä nuku hirväen hyvin ennen lentoa, mutta eipä yksi huonosti nukuttu yö haittaa ja koneessa voi torkahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö se business-luokka jotenkin myöhemmin kuin muu kone?
Aikaisessa aamulennossa minua jännittää, etten nuku vaan pommiin. Laitan parikin herätystä päälle mutta silti nukun huonosti. Ei se sinänsä haittaa vaikkei nukkuisi ollenkaan kun lomalle on menossa, ehtiihän sitä levätä ja hyvä vaan, jos koneessa sit väsyttää ja nukuttaa, kuluu aika nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kato ne AP:n Euroopan lomalennot / pakettimatkat, lähtevät aina ensimmäisten joukossa, tyyliin 06.00. Siitä sitten aamuneljäksi kentälle. 😂 Kun vähän matkailet enemmän, huomaat että itse ostetun lennon saa melkein mihin aikaan tahansa. Ja kaukokohteet (Aasia, USA) lähtevät aikaeron helpottamiseksi iltaisin.
Eipä viitsi Aasiaan tai jenkkeihin lähteä vain paremman lentoaikataulun takia.
Aika paljon kuitenkin on noita lomakohteita mihin on yks tai kaks lentoa viikossa, eikä pääse kuin sillä "lomalennolla" suoraan. Miten kukakin priorisoi, mieluummin lennän suoraan johonkin Karpathokselle "lomalennolla" kuin pompulla Ateenan kautta, en pidä mitenkään "hienompana" sitä että joku osaa varata lentoliput Aurinkomatkojen sijaan joltain lentoyhtiöltä...
Niinpä.
Ostettiin syksylle pakettimatka. Olen yleensä jos vuosia varannut lennot ja majoituksen erikseen, koska on iso perhe ja säästöä /hlö tullut näin yleensä parisataa pakettimatkaan verrattuna. Parhaimmillaan olen saanut eteläeuroopan kohteeseen lennot&majoituksen seitsemälle hengelle 1700 eurolla.
Lähden mieluummin aamulennolla, varsinkin talvella kun joudun ajamaan 2. kotiin 150km kentältä.
Mua ei haittaa aikainen lähtö, olen kentällä tuntia ennen vähillä tavaroilla ja sukkana läpi securitystä. Nukun yleensä hyvin lähtöyönäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultakortilla pääsee joka tapauksessa. Mutta edelleenkään se ei auta, jos on varannut aikaisen aamulennon.
On ollut sekäettä. Viimeisin oli perillä klo 23.
Kunnon aamukairaus niin ei jännitä.
Ei minulla lennot mihinkään osu, varaan sekä työ- että lomalennot aina itse ja otan päivä- tai iltalennon aina. Erittäin harvoin olen joutunut aamulla lentämään. Niitä vältän kuin ruttoa, koska stressaan aikaisia aamuja, ja mulla menee pari matkapäivää hukkaan valvotun yön takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole koskaan bisnes-luokassa lentänytkään. Muuten tietäisit, että tuolla priority-turvatarkastuksessa on muitakin matkustajia samalla asialla yhtä lailla, ja mm. itse olen siellä joutunut jonottamaan.
Ei ole meilläpäin
Eli lennät siis bisnesluokassa jostain muualta kuin Helsingistä. Hienoa. Saat sille tunnin hypylle hesoihin ihan oman turvatarkastuksen sen saman parin tyypin toimesta joka tarkastaa muutkin 80 samaan aikaan kentällä olevaa ihmistä. Voit viivästää saapumistasi jopa kymmenen minuuttia jossa ajassa koko koneellinen on joka tapauksessa turvatarkastettu, eli voisit silti tulla ihan rahvaslipullakin viime tipassa kentälle.
Ei ole, koska en näe saastuttamisessa mitään järkeä. Turhan päiväinen lentely loppuu kun laitetaan hinnaksi 20k euroa per suunta kilometrimäärästä riippumatta.
Musta taas aamulennot on parasta 😃 Kohteessa perillä järkevään aikaan ja koska mulla on kentälle matkaa reilusti yli pari tuntia, niin on ihan mahtavaa mennä hotelliin matkaa edeltäväksi yöksi ja aamulla herätä lähellä kenttää ja kipaista virkeenä lennolle
En nuku, oli aamu- tai iltalento. En niinkään jännitä, mutta käyn ylikierroksilla. Miksi? En tiedä. Olen nyt vaan sellainen. Olenkin hyväksynyt, että aina menee ihan harakoille yö, ja toinen yö kohteessa, kun uusi paikka. Onneksi tuohon ei kuitenkaan henkeään menetä.
Opettele varaamaan lennot itsellesi sopivaan ajankohtaan. Ongelma ratkaistu.