Miten tekisit vähän laadukkaamman nistipadan?
Kommentit (59)
Makaroni, jauheliha, paistettu herkkutatti tai kanttarelli, feta ja kuohukerma.
Peuran/hirvenjauhelihaa, makaronia, sipulia mausteet (tomaattipyreetä, kermaa, suola, pippuri, valkosipulia, timjamia tai rosmariinia) ja parmesania
Mistä moinen typerä nimi ruualla??
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien makaronijauhelihamössö on ollut nistipata ? Makaronia ja naudan jauhelihaa käytän itse, se riittää, jos haluan hifistellä niin pekonia tai hirven jauhelihaa tai Koskenlaskijaa mukaan.
Ainakin koko mun elämän ajan eli n 40 vuotta
Kermaa loraus, niin vaikka soijarouheesta saa nostettua levelin.
Sika-nautaa sen olla pitää eikä kuivaa ja mautonta pelkkää nautaa.
Sipulia, jauhelihaa, makaronia ja koko purkillinen vahvaa salsakastiketta. Toinen versio on käristää keitetyt makaronit voissa pannulla rapeiksi, paistaa sekaan jauhelihaa, sipulia ja pari kananmunaa ja syödä ketsupin kera.
Laita joukkoon injektioneuloja ja kannabista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisiä, naudan jauhelihaa, tuoreet paprikat ja herneet, maissi.
Mausteita (esim Meksikon tyyliin) ja loraus kermaa
Nistipata 3.0
Riisi ei kuulu nistipataan.
Kyse olikin paremmasta "nistipadasta"
Toki riisin voi vaihtaa täysjyvämakaroniin
Papuja, tomaattimurskaa, juustokuminaa, chiliä ja ripaus limeä.
Nistipata ei tosiaan ole makaronilaatikko, vaan keitettyä makaronia ja paistettua jauhelihaa, ehkä jotain maissi-paprikaa mukana, suolaa ja pippuria.
Nistipataa voi kohentaa kermalla, koskenlaskijalla, aura-juustolla jne.
Keitä pasta ja laita lävikköön valumaan. Lämmitä samassa kattilassa valmis tomaattikastike, vaikka barilla valkosipuli. Lisää fetajuustoa paloina kastikkeen joukkoon. Lisää pasta kastikkeeseen. Jos sattuu olemaan tuoretta basilikaa niin sitä päälle
Tätä tehdään 1 annos kerrallaan yhden kattilan taktiikalla.
Sotkua tulee vain kattila, siivilä, haarukka ja lautanen.
10min keittelyä ja valmis! Yksi pastakastikepurkki riittää ainakin 3 annokseen. Käytän usein porkkana- tsi parsakaalipenneä pastana. Voi käyttää vaikka tuorepastaa, spagettia tai ihan koukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien makaronijauhelihamössö on ollut nistipata ? Makaronia ja naudan jauhelihaa käytän itse, se riittää, jos haluan hifistellä niin pekonia tai hirven jauhelihaa tai Koskenlaskijaa mukaan.
Oikeesti? Siis mitäs se sitten on, missä on lenkkimakkaranpaloja ja makaronia? Sitä meillä on sanottu aina nistipadaksi. Makaroni-jauhelihamössö on erikseen.
Makaronimössöä kyllä syön, mutta en nistipataa. Hyi sattana, että on vastenmielinen nimitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikut ilmeisesti piireissä, joissa ei kannattaisi.
Kauramakaronia, koskenlaskijaa, minitomaatteja puolikkaina, sipulia, valkosipulia ja naudan jauhelihaa ja jotain ihania yrttejä vaikka timjamia sekä maustepippuria 😋
Vierailija kirjoitti:
Keitä pasta ja laita lävikköön valumaan. Lämmitä samassa kattilassa valmis tomaattikastike, vaikka barilla valkosipuli. Lisää fetajuustoa paloina kastikkeen joukkoon. Lisää pasta kastikkeeseen. Jos sattuu olemaan tuoretta basilikaa niin sitä päälle
Tätä tehdään 1 annos kerrallaan yhden kattilan taktiikalla.
Sotkua tulee vain kattila, siivilä, haarukka ja lautanen.
10min keittelyä ja valmis! Yksi pastakastikepurkki riittää ainakin 3 annokseen. Käytän usein porkkana- tsi parsakaalipenneä pastana. Voi käyttää vaikka tuorepastaa, spagettia tai ihan koukkuja.
Kauanko avattu pastakastike säilyy?
Nistipatahan on makaronilaatikko ilman tuota uunivaihetta, jos joku moista ihmettelee. Ainoa pakollinen ainesosa makaronilaatikossa on makaroni, ja sitä tulee olla eniten ettei syyllisty harhauttamiseen.