Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selostajalegenda Tapio Suominen on kuollut

Vierailija
24.07.2024 |

Suomalaista urheiluyhteisöä kohtasi keskiviikkona järkyttävä suru-uutinen. Ylessä 30 vuoden uran toimittajana ja selostajana tehnyt Tapio Suominenmenehtyi tapaturmaisesti keskiviikkona aamulla Parolassa. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias.

https://yle.fi/a/74-20101247

Kommentit (1082)

Vierailija
161/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksisuuntainen mielialahäiriö on kavala sairaus. Masennusvaiheessa itsemurhariski suuri. Mutta harvinaista että itsemurha heinäkuussa, vaikka niinhän Miki Liukkonenkin päätti päivänsä heinäkuussa.

Sitä ei tyhmä ihminen voi edes saada. Suomisen tapauksessa tosin onnettomuus ilmeisesti kuolinsyy.

Onneksi itse olen vain tyypin 2 bipo, mutta kävin sairastumisen alkuvaiheessa todella syvällä. Vaikea edes selittää, että miten kuolema tuntui vain parhaalta ratkaisulta, ja kaikilla asiat itseasiassa olisivat paremmin jos olisin kuollut. Todella musta seinä koko maailma silloin. Ymmärrän kokemani jälkeen itsemurhan tehneiden ratkaisua. 

Vierailija
162/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia myös ko. junan henkilökunnalle.

Onkohan sellaista veturinkuljettajaa olemassakaan, joka olisi eläköitynyt ilman, ettei kukaan ole tullut alle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Parolassa ollut viime yönä kuolinkolarikin? Noh ei sillä väliä. Kyllä Tapsa junan alle hyppää kun on niin päätetty.

Ei ole ainakaan poliisitiedotetta sellaisesta.

Vierailija
164/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapsa ei pääse taivaaseen.

Sen tietää vain Jumala.

Vierailija
165/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa + lääkkeet = sama asia kuin huumausaineiden käyttö. Sekakäyttäjä. 

Vierailija
166/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyet mullat RIP

Mitä hauskaa toisen kuolemassa on että pitää vitsailla?

Vierailija
167/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapsa ei pääse taivaaseen.

Kyllä kaikki pääsevät taivaaseen. Elämä täällä maan päällä voi olla se helvetti, ollaan toisillemme ystävällisiä joka päivä, pienetkin kannustukset auttaa aina. Ihmiset älkää pelätkö. Koko ajan meitä pelotellaan ties millä asioilla. Toteutetaan kaikki unelmamme jos vain voimme eikä pelätä elämää. Meille kaikille on valmistettu sijamme taivaassa.

Vierailija
168/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi junan alle

Miksi sanotaan "tapaturma". Eikö kantti riitä Ylellä puhua asioista oikeilla nimillä??

Eipä ole vielä varmuutta asiasta, joten älä mölise 

Vierailija
169/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös tuota junanalle menoa miettinyt, mutta ajatellut, että siinä on liikaa vaivaa ulkopuolisille, vaikka varmin tapahan tuo olisi.

Aika raaka tapa päästä hengestään. Siinä ehtii tuntea kipuakin..

Ja todella traumaattinen tapahtuma veturinkuljettajalle.

Sekö sitä klapikonetta kuljetti?

Vierailija
170/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös tuota junanalle menoa miettinyt, mutta ajatellut, että siinä on liikaa vaivaa ulkopuolisille, vaikka varmin tapahan tuo olisi.

No ei ehdi- tuossa kuolee sekunneissa.

Tai sitten ei. Voi jäädä eloonkin, ja niin on tapahtunutkin.

Ei jää,jos liikkuvan junan alle hyppää. Ihan fysiikan lait sen kertovat . Sama,jos hyppäät talosta. Ehkä vielä neljännestä kerroksesta jää henkiin,mutta vammat on pahat, viidennestä kerroksesta jos hyppää ei välttämättä jää enää henkiin.

Vierailija
171/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lääkkeitä ( kuten ilmeisesti ollut) olisi kivuttovampi tapa lähteä viinan ja lääkkeiden avulla. Järkkyä että menis junan alle. 

Lääkkeiden kanssa on aina se riski että henki ei lähde ja sitten olet loppuelämäsi vihanneksena muiden armoilla. Vaikea nykyään edes saada sellaisia lääkkeitä tuolla diagnoosilla juuri itsemurhariskin takia. Että ei yhtään järkkyä. Eikä tuolla tavalla kerkeä mitää kipua tuntea. Kyllä se henki lähtee välittömästi.

Vierailija
172/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni mutta tuossa Parolan juna jutussa. Eka uutinen Tapion pois menosta tuli ennen tuota Parolan onnettomuutta eli kellon ajat ei nyt täsmää.

Ks. Tilannehuone netistä. Ilmoitus asiasta 8: 20.

Ei mainita mitään Tapiosta.

Nyt mainitaan.

Vierailija
173/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Parolassa ollut viime yönä kuolinkolarikin? Noh ei sillä väliä. Kyllä Tapsa junan alle hyppää kun on niin päätetty.

Poliisin sivuilta:

https://poliisi.fi/-/mies-menehtyi-junan-alle-hattulassa

Vierailija
174/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia myös ko. junan henkilökunnalle.

Onkohan sellaista veturinkuljettajaa olemassakaan, joka olisi eläköitynyt ilman, ettei kukaan ole tullut alle?

Kaikki joutuu sen urallaan kokemaan, näin olen jostain lukenut.

Vierailija
175/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun joitain vuosia sitten nuori tyttö hyppäsi junan alle pääkaupunkiseudulla ja somessa pyöri kuvia irti repeytyneestä jalasta junan keulassa. Eipä siinä paljon muuta jää jäljelle. Kiva keräillä osia, eläimille tietysti maistuu. 

Vierailija
176/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja todella traumaattinen tapahtuma veturinkuljettajalle.

Keskimäärin jokainen veturinkuljettaja ajaa jonkun päälle uransa aikana. Eli kyllä tuollaiseen tilanteeseen varaudutaan.

Ei siihen voi varautua. Eikä se, että näitä tiedetään tapahtuvan, poista sitä, että tilanne on kuljettajalle traumaattinen. Tiedän useamman veturinkuljettajan, jonka työura on päättynyt tällaisen tapauksen jälkeen. Eivät ole enää pystyneet nousemaan veturiin. Kuljettajahan on "aitiopaikalla" näkemässä henkilön raiteella eikä hän silti pysty tekemään mitään estääkseen yliajon. Voit miettiä miltä se tuntuisi, jos osuisi omalle kohdalle.

t. eri

Vierailija
177/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veturikuskille tulee automaattisesti 4 viikkoa sairauslomaa kun joku hyppää junan eteen. Riippuu ihmisestä toipuuko enää koskaan työelämään. Kannattais miettiä jos joku miettii junan eteen menemistä, että voi pilata monen elämän. Toisen työpaikalle ei mennä itsaria tekemään!

Vierailija
178/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut tapaturmainen.. Miehen epäillään juosseen itsemurha tarkoituksessa junan eteen Parolan asemalla. Ja myös... Tapio Suominen erikoishaastattelussa: Ensin olin hypätä parvekkeelta, sitten junan alle!. Hän on suunnitellut tätä siirtoa jo pitkään... Nyt tuli sanoille teot.. 

Nyt pitäisi keskittyä juuri suihin mielenterveyspuolella, kuin sivuuttaa ja antaa lääkettä joka ei poista sitä ydintä. Ettei näin pääse käymään enää. Surullista. 

Suihin?

Vierailija
179/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksisuuntainen mielialahäiriö on kavala sairaus. Masennusvaiheessa itsemurhariski suuri. Mutta harvinaista että itsemurha heinäkuussa, vaikka niinhän Miki Liukkonenkin päätti päivänsä heinäkuussa.

Sitä ei tyhmä ihminen voi edes saada. Suomisen tapauksessa tosin onnettomuus ilmeisesti kuolinsyy.

Onneksi itse olen vain tyypin 2 bipo, mutta kävin sairastumisen alkuvaiheessa todella syvällä. Vaikea edes selittää, että miten kuolema tuntui vain parhaalta ratkaisulta, ja kaikilla asiat itseasiassa olisivat paremmin jos olisin kuollut. Todella musta seinä koko maailma silloin. Ymmärrän kokemani jälkeen itsemurhan tehneiden ratkaisua. 

En säälinyt itseäni ajatus siitä, että muut voisivat paremmin ilman minua oli päässäni fakta. 

Huh. Tuntuupa surulliselta nyt edes ajatella asiaa. Mulla tosiaan tuo lievempi sairaus ja lääkitys löytyi nopeasti. Olen myös onnistunut palaamaan osin työelämään. 

Vierailija
180/1082 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisin sivuilta:

https://poliisi.fi/-/mies-menehtyi-junan-alle-hattulassa

Mutta ei kuolinkolarista.