Selostajalegenda Tapio Suominen on kuollut
Suomalaista urheiluyhteisöä kohtasi keskiviikkona järkyttävä suru-uutinen. Ylessä 30 vuoden uran toimittajana ja selostajana tehnyt Tapio Suominenmenehtyi tapaturmaisesti keskiviikkona aamulla Parolassa. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias.
Kommentit (1082)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että ihmiset eivät saa sitä apua????
Niinpä. Vaikka hallitus lupasi apua, kunhan vaan soittaa satakakstoista 🤷
Kaksisuuntaista mielialahäiriötä on mahdoton saada oireettomaksi millään hoidolla tai lääkkeellä. Tapio ei ole ensimmäisen kyseisen sairauden potilas, joka pääryy tähän ratkaisuun. Sairaus on niin rankkaa potilaalle.
Mikä siinä on niin rankkaa? Ei siis kokemusta tästä sairaudesta, mutta hieman toisenlaisesta kyllä. Olin sairastuessani reilu parikymppinen. Pari kuukautta suljetulla. Voin kertoa, että suunta siitä olotilasta oli vain ja ainoastaan ylöspäin. Harmi, kun en voi kertoa tarkemmin, jotta en paljastu. Kovat oli lääkitykset alussa, kun olin jo täysin taantunut, puhumaton, li
Ohiksena sanon, että on kyllä typerimpiä kommentteja mitä olen lukenut koskaan. Väität, että itse#urhan tehneelle ei ole ollut mitään käsitystä _sinun_ oloistasi. Miksi hän itse päätyi tähän, kun elämä ei ollut läheskään niin kamalaa kuin sinulla? Minäkin olen ollut suljetulla osastolla ja useamman kerran. Ja juuri siitä syystä ei tulisi mieleenkään vähätellä muiden kokemuksia. Erona katsos meissä kun on se, että meille apu auttoi ja me toivuttiin. Itse en kyllä järkeä enkä empatiakykyä onneksi menettänyt.
Eihän uutisissa pitäisi lukea, että kuolema oli tapaturmainen, jos se ei ole totta. Saako yleisölle valehdella tieten tahtoen, ja noinkin vakavasta asiasta?
Eri asia, jos jotakin vain jätetään kertomatta.
Oikeastaan Tapio eli varmasti täysillä elämänsä. Osasi eläytyä täydellisesti tunnelmaan ja sai katsojatkin eläytettyä. Siinä on kyky, jota ei varmasti voi ollakaan jos on joku ihan tavallinen tallaaja, kuten vaikka minä ns terveen paperit vielä tänään huomisesta ei tietoa.
Suurin virhe on olettaa. Että ihmisillä nykyään olisi maalaisjärkeä. Jotain muita taitoja. Kuin pelata pleikkaria. Nukkua klo 15 asti. Menkää pelaamaan sitä pleikkaria. Ja miettikää valintanne jatkossa aika tarkasti 😘
Vimeisinä somepäivityksinä mainitut arvot eivät ole uskoa. Arvot, sen enempää Pride-valtionuskonto kuin valtiokirkollinen tapakristillisyys, eivät pelasta ihmistä synnistä, kuolemasta eivätkä kadotuksesta.
Vrt.
On kirjoitettu:
JOH. 8: 31 "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; 32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Havainnoivien tutkimusten mukaan D-vitamiinin puute yhdistyy suurempaan masennuksen ja itsemurhan riskiin. Näiden tutkimusten perusteella näyttäisi siltä, että D-vitamiinista olisi hyötyä masennuksen ehkäisyssä ja ehkä hoidossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen matkustanut junalla päivittäin töihin muutama vuosi sitten. Kaukojunalla yleensä. Aina toisinaan sai laittaa töihin viestiä, että tulen vähän myöhässä, kun oli taas suisidaalinen tapaus. Yleensä sen huomasi matkustajana siitä, että äkkijarrutus, viheltävä varoitusääni ja sen jälkeen samanlaista kolinaa kuin talvella, kun raiteilla on jäätä. Ja sitten juna pysähtyy ja siinä odotellaan tunti-pari. Pois kun lopulta päästään korvaavaan junaan tai joskus myös bussiin, käyvät uteliaimmat vilkaisemassa junan keulaa. Sellaista se on. Joskus samanlaista, mutta kuski kuuluttaa pian, että Nou hätä, se oli peura joka jäi alle, matka jatkuu.
Itse olen kerran ollut junassa matkustajana (muutama vuosi sitten), kun vastaavaa kävi. Muuten meni kuvaamallasi tavalla, junan pilli vihelsi ja seurasi äkkijarrutus, mutta sitten hetken päästä tuli kuulutus, että radalla on satt
Niin, missä kohtaa väitin, että näitä väitetään peuroiksi? Kirjoitin, että olen usein ollut kyydissä, kun näitä sattuu. Nyt kun tarkemmin muistelen, niin varmaan lähemmäs 10 kertaa. Useamman vuoden matkustin lähes päivittäin junalla päärataa pitkin (etäpäiviä viikossa 1-2), tuostakin paikasta ohi siis ja useampi per vuosi näitä oli. Keväisin eniten, niin kliseistä kuin se onkin. Joskus kuulutettiin asiasta, aina ei, ainakaan heti. Mutta toki sieltä junan ikkunoista näki niitä pelastusajoneuvoja ja osasi tehdä omat päätelmät. Peuroista kirjoitin, että niiden kohdalla aina ajatteli, että Taas jaahas. Mutta matka jatkuikin. Tiedän kyllä siis, että niitä ja hirviäkin jää alle, hirviä tosin ei omalle kohdalle ole sattunut.
Jos sinulla on yksi kokemus, miksi epäilet, että silloin tapahtunut olisi ainoa tapa miten asia sekunti sekunnilta menee? Varmasti kulloinkin kyydissä oleva henkilökuntakin vaikuttaa. Joku muistaa kuuluttaa heti, joku vasta myöhemmin tai vasta sitten lopuksi, kun joku matkustaja on sitä ennen jo lukenut Tilannehuoneesta että mitä ehkä kävi ja kertonut sen muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen matkustanut junalla päivittäin töihin muutama vuosi sitten. Kaukojunalla yleensä. Aina toisinaan sai laittaa töihin viestiä, että tulen vähän myöhässä, kun oli taas suisidaalinen tapaus. Yleensä sen huomasi matkustajana siitä, että äkkijarrutus, viheltävä varoitusääni ja sen jälkeen samanlaista kolinaa kuin talvella, kun raiteilla on jäätä. Ja sitten juna pysähtyy ja siinä odotellaan tunti-pari. Pois kun lopulta päästään korvaavaan junaan tai joskus myös bussiin, käyvät uteliaimmat vilkaisemassa junan keulaa. Sellaista se on. Joskus samanlaista, mutta kuski kuuluttaa pian, että Nou hätä, se oli peura joka jäi alle, matka jatkuu.
Näistä suisidaaleista pitäisi puhua julkisesti paljon enemmän ja siitä mitä aiheuttavat täysin viattomille ja sivullisille ihmisille. Ei siloitella ja puhua kuin enkelistä, että voivoi ressukka, kun tällaiseen päätyi... Nä
Oikeastiko luulet, että se loppuisi kun itsemurhakandidaatti oikein miettisi läheisiään? Tiedätkö, että ajatus itsemurhaa suunnittelevalla menee useinkin niin, että hän lähtee pois täältä, koska on vain taakkana muille. Hän inhoaa tai häpeää ehkä itseään, joten näkee muidenkin inhoavan ja häpeävän. Näin ainakin voi olla, jos kyseessä on depressoitunut ihminen, jonka ajatukset ovat negatiiviiseen suuntaan vääristyneitä.
Mieliala lääkkeet aiheuttaa hallusinaatioita. Ja näitä varmaan tuli hänellekin.
Ei sitten vaan enää yksinkertaisesti jaksanut olisko ollut tukiverkosto liian pieni .
Mitä eikö sähkö parannakaan maanis depsessiivisiä kaksisuuntaista viisi suuntaisia NÄIN NE SÄHKÖLLÄ HOIDOT PARANTAAAAAAAAA.
Tosi hyvää hoitoa annettu taas.
Sai sähköshokki hoitoa ja juoksi junan alle.Näin kävi eräälle naiselle myös että sai sähköhoitoa ja hyppäsi sillalta junan alle.Kai nyt kaikki ymmärtää ettei mikään sähköisku päähän paranna ketään.
Lopettakaa nyt jumankauta toi tyhmyys.Masentunut ei ole mikään negatiivi vaan kokenut negatiivista kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa nyt jumankauta toi tyhmyys.Masentunut ei ole mikään negatiivi vaan kokenut negatiivista kohtelua.
Sulla varmaan jotain sisäpiiritietoa Tapsan kohtaamasta negatiivisesta kohtelusta? Kun ei ei ole julkisuuteen vuotanut mitään tästä. Toki Tapsan "viime aikojen" (edelliset 10 vuotta) toilailuilla ei ole ihme jos on sanottu vähän takaisim.
(suoli24lestat) siellä on tai oli heidän textejä miten he laittoi ne ja ne saatanalle Iin niistä tuli köyhiä juoppoja ja ilkkuivat päälle.Nämä lahkouskonnot on ilkeyden ja pahuuden pesiä!!
Menkää nyt nauramaan miten hyvin teidän hoidot ja sähköt auttaa ihmisiin.Ja lahkot.Hoidoissa ei tietysti ollut mitään vikaa vaan potilaassa.
Ortodokskirkolla on Helsingissä vähintään 3 hautausmaata ja montako Hämeenlinnassa.Näitä löytyy työpaikoilta hoitoaloilta.
Helluntailainen hammaslääkäri ei osaa edes juurihoitoja saati muuta kuin silmänlumetta oppinsa hakenut virosta.Niin miten sitten lääkäri.Ihmiset on pyytänyt reseptejä eikä saa kituvat tulehduksissa.