Selostajalegenda Tapio Suominen on kuollut
Suomalaista urheiluyhteisöä kohtasi keskiviikkona järkyttävä suru-uutinen. Ylessä 30 vuoden uran toimittajana ja selostajana tehnyt Tapio Suominenmenehtyi tapaturmaisesti keskiviikkona aamulla Parolassa. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias.
Kommentit (1082)
Onkohan Yle nyt tyytyväinen, kun antoivat kenkää? Tapsaa kohdeltiin törkeästi minun mielestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kerrotaan tarkemmin mitä oikein tapahtui myöhemmin.
Tämä nyt ei liity asiaan mitenkään. Suominen asui Parolassa ja kuoli aamulla. Myöskin aamulla 8.20 mies juoksi junan alle Parolassa, kuten Hämeen poliisilaitos tiedotti.
Kuoli n. kello 6. Miten hän on voinut juosta junan alle?
Mistä klo 6 uutinen?
Vierailija kirjoitti:
"Kävelin useaan kertaan Parolan juna-asemalle, jonne oli kotoani matkaa kilometri. Vakaana aikomuksenani oli hypätä junan alle, ja kävellessäni keräsin rohkeutta. Onnekseni olen sellainen pelkuri ja vellihousu, ettei kanttini kestänyt."
Suominen kirjassaan Urheiluhullu. Nyt sitten kantti kesti...
Surullista...
Vierailija kirjoitti:
Pieni mutta tuossa Parolan juna jutussa. Eka uutinen Tapion pois menosta tuli ennen tuota Parolan onnettomuutta eli kellon ajat ei nyt täsmää.
Ks. Tilannehuone netistä. Ilmoitus asiasta 8: 20.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Yle nyt tyytyväinen, kun antoivat kenkää? Tapsaa kohdeltiin törkeästi minun mielestä
Tapsa oli psyykkisesti sairas ja työkyvytön. Pitkään YLE yritti häntä tukea.
On kyllä outoa, jos uutisissa kirjoitetaan tapaturmaisesti, jos juoksi junan alle.
Virallusesti näitä kahta uutista ei ole yhdistetty, mutta aika selvä tapaus on.
Vierailija kirjoitti:
No, Tapsahan oli käynyt fyysisesti käsiksi YLEn portsariin muistaakseni. Ei tuommoisessa tilanteessa voi muuta tehdä, kuin antaa potkut.
Vierailija kirjoitti:
En tuntenut miestä joten aivan sama elääkö vaiko on kuollut. Oli ilmeisesti jonkinlainen selostaja jossakin ja minä kun en urheiluja seuraa enkä harrasta niin enpä mitään menettänytkään.
Vaivaidut kumminkin raapustamaan paskavammaisen kommenttisi.
Olikohan tulevat olympialaisetkin jotenkin triggeröineet ja vetäneet mieltä matalaksi.
Kiitos Tapsa!Jatkat nyt selostuksiasi paikassa, jossa suomalaiset saavat aina vähintään pistesijan!
Vierailija kirjoitti:
Virallusesti näitä kahta uutista ei ole yhdistetty, mutta aika selvä tapaus on.
Jos oikein kirjassaan kirjotti, että junan alle vaan Parolassa taivallan...
Vierailija kirjoitti:
https://www.seiska.fi/kotimaa/tapio-suominen-veti-kunnon-kannit-video/2…
Seiska julkaisi monta törkyjuttua Tapsasta eli ovat osaltaan vastuussa hänen ratkaisustaan
Vierailija kirjoitti:
Hirvittävä tauti tuo masennus, kun ajaa ihmisen kohtaamaan tuollaisen kuoleman. Sääliksi käy.
Niin on. Kyllä se kuolema on silloin helpotus kun junan alle menee. Tuota olen itsekkin miettinyt niin ei jää jossiteltavaa. Miksi elää jos se elämä on pelkkää kärsimystä ja toivoo vain että pääsisi jo pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sillä intercityjunalla on tuossa kohtaa vauhtia, 120, 160km/h?
InterCity ei pysähdy Parrolan asemalla, eli normaali matkavauhti.
Eikä liity tähän juttuun.
Kumpi se nyt on? Klapikone vai juna?
Sääliksi käy omaisia, veturikuskia ja konduktöörejä. Junan henkilökunnan pitää mennä katsomaan tilannetta ja se ei ole kaunis näky kun ihminen menny kappaleiksi raiteille.
Tapio on ollut yleensä hyvin aktiivinen X:ssä. Ihmettelinkin kun häneltä ei tullut lainkaan mitään viestejä jalkapallon MM-kisojen käänteistä, vaikka rakasti lajia. Viimeisin päivitys ollut kesäkuun alussa. On varmaan sen jälkeen iskenyt 2-suuntaisen huonompi vaihe päälle ja jäänyt sen vuoksi myös kisat seuraamatta :( Nyt jäi olympialaisetkin katsomatta. Tämä olisi ollut urheilufanin unelmakesä. Niin harmi, ettei Tapsa päässyt siitä nauttimaan. Kama sairaus tuo bipolaarisuus.
Tapion kuolema on suuri menetys. Hänellä oli valtavan suuri tietopankki niin lajista kuin lajista + oli seostajana ja studioisäntänä rautainen ammattilainen. Rest in Power.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kävelin useaan kertaan Parolan juna-asemalle, jonne oli kotoani matkaa kilometri. Vakaana aikomuksenani oli hypätä junan alle, ja kävellessäni keräsin rohkeutta. Onnekseni olen sellainen pelkuri ja vellihousu, ettei kanttini kestänyt."
Suominen kirjassaan Urheiluhullu. Nyt sitten kantti kesti...
Surullista...
vielä kun olis totta. tuon kirjan olen kahlannut ja kahlaan 3 kertaa enkä löydä mitään sellaista tietoa.
Kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön liittyy huomattava itsemurhariski vaikka henkilö olisi kuinka saanut apua ja olisi hoidon piirissä. Kaikkia psykiatrisiakaan sairauksia ei pystytä (ainakaan vielä) parantamaan tai saamaan oireettomaksi. Esim. päihteidenkäyttö samanaikaisesti myös tehokkaasti mitätöi lääkehoidosta saatavat avut.