Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teille jää "humputtelurahaa" kuukaudessa?

Vierailija
24.07.2024 |

Ja mihin sen käytätte? Laskujen, ruuan ja välttämättömien kulujen jälkeen.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nähdään miksi Suomessa kauppa ei käy ja liikehuoneistot tyhjenevät, kun ihmiset mieluummin laittavat säästöön kuin käyttäisivät palveluihin nauttiakseen elämästä, vaikka siivoojaan, lastenhoitopalveluihin, pesulaan, konserttiin ja vastaavaan.

Suomalaiset eivät kai osaa nauttia elämästä, tänään vaan sitku?

Hirveän vaikea kuluttaa mihinkään, vaikka ylimääräistä jääkin joka kuukausi. Tavaraa ei määräänsä on enempää kannata haalia ja kotoa olen oppinut asenteen, että itse tehdään kaikki mikä voidaan ja säästetään kaikessa missä mahdollista.

Jonkun verran olen löysännyt tästä, esim. ostan valmisruokia jos en jaksa kokata ja pari kertaa olen varannut matkalle kalliimman ja kivemman hotellihuoneen enkä sitä halvinta mahdollista (lapsuudessani yövyttiin aina jollain ankeilla leirintäalueilla pitkin Suomea tai teltassa sukulaisten pihalla!). Tosi korkea kynnys tilata joku siivooja tms. Tulee sellainen olo, että mitä naapuritkin ajattelisi, jos näkisi siivousfirman auton meidän pihalla... eikö nuo itse osaa vai? Ja luulevatko olevansa jotenkin rikkaampia?

Ei vaan pysty törsäilemään juuri mihinkään, kun tuntuu että on ihan rikollista että ylimääräistä rahaa jää! Ja sitä ylimääräistä jää lähinnä siksi, että olen niin säästäväinen, ei siksi että olisin kovin hyvätuloinen. 😂

Vierailija
42/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluusti käyttäsin palveluita mutta kun ei ole rahaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä jää säästöön menee lomilla poissa suomesta. Suomessa kulutan vaan minimin 

Vierailija
44/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakassaan kilahtaa. Reissussa nautin, teen ostoksia, käytän palveluita,syön ulkona. Suomessa nuukailen.

Vierailija
45/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun säästöbudjetti-excelissä ole saraketta humputtelu ollenkaan vaan pakollisten laskujen (asuminen, puhelinlasku, vakuutukset, sähkö, työmatkakulut) jälkeen ruokakauppa -400 ja sitten reissukassa -500 ja sitten loput ASP:lle

Reissukassas on humputtelua

Vierailija
46/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kolikkoakaan koska en humputtele.

Koko ajatuksesi on täysin päätön. Kuka muka käyttäisi pakollisten kulujen jälkeen jäävät rahansa turhuuteen ja tyhjänpäiväisiin asioihin? Minulla on suht pienet tulot, eli saan vain noin 3200€ kuukaudessa palkkaa ja kuluni ovat keskimäärin noin 800-1000 euroa kuukaudessa. Miksi ja mitä ideaa olisi humputella jäljelle jääviä vähiä rahojani? Silloinhan eläisin kuin " kädestä suuhun", eikä se ole työnteon tarkoitus.

Vierailija
47/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En humputtele vaan säästän. Kuntosalikortti kuukausittain sekä hieronta. Käytän "ylimääräistä" ainoastaan laadukkaisiin ihonhoitotuotteisiin ja kosmetologiin. 

Vierailija
48/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti köyhät ihmiset "humputtelee" rahalla. Aidot elämänilot tulevat ilman rahan käyttöä. Rahalla kannattellaan elämää ja pyörittämään arkea koska ei enään eletä vaihtotaloudessa. Silloin kun sitä rahaa käytetään iloihin, niin silloin vain kompensoidaan omaa kyvyttömyyttään elää ja se eläminen ostetaan.

Tämä on fakta. Te jotka olette erimieltä syötte muiden tekemää pettua kun paskoo osuu tuulettimeen. Jopa pitkäaikaistyöttömät ovat monesti osaavampia oikeassa elämässä kuin perskokkarit, jotka ei vaikuta ymmärtävän taloudesta yhtään mitään. 

Vierailija
49/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on humputtelu ja pumputtelu? Koska osalla taitaa olla harkittu mihin menee, etukäteen.

Vierailija
50/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti köyhät ihmiset "humputtelee" rahalla. Aidot elämänilot tulevat ilman rahan käyttöä. Rahalla kannattellaan elämää ja pyörittämään arkea koska ei enään eletä vaihtotaloudessa. Silloin kun sitä rahaa käytetään iloihin, niin silloin vain kompensoidaan omaa kyvyttömyyttään elää ja se eläminen ostetaan.

Tämä on fakta. Te jotka olette erimieltä syötte muiden tekemää pettua kun paskoo osuu tuulettimeen. Jopa pitkäaikaistyöttömät ovat monesti osaavampia oikeassa elämässä kuin perskokkarit, jotka ei vaikuta ymmärtävän taloudesta yhtään mitään. 

Humputtelijat on sikoja. Röhröh jouluksi pöytään! Sanoi kapitalisti. 

Vierailija
51/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 e ja tuhlaan sen heti ekana päivänä kun palkka tulee tilille :( palkka surkeat 1900 e/kk. Vuokra+laskut 600, ruokaan 600, säästötilille (=matkusteluun) 500 e.

Vierailija
52/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske humputtelurahoja erikseen. Ostan joskus vaatteita, kun käyn kaupoilla. Kampaajalla käyn pari kertaa vuodessa. Osallistun kaikkiin juhliin, joihin kutsutaan ja itse järjestän kahdelle lapselle syntymäpäivät sekä kaikki tavalliset kalenterivuoden juhlat. Lomamatkoihin menee myös rahaa. 

Vierailija
53/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 100e

Vierailija
54/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän reilu 3000e. Tästä osan sijoitan, osan laitan säästötilille. Rahaa menee kuntosaliin, työväenopiston aikuisbalettikurssiin, uimahallirannekkeeseen, keikkalippuihin, vinyyleihin, satunnaisiin ulkonasyömisiin ja joskus vaateostoksiin.  

Vierailija
55/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tonni jää kokaiiniin ja huåriin

Vierailija
56/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kolikkoakaan koska en humputtele.

Koko ajatuksesi on täysin päätön. Kuka muka käyttäisi pakollisten kulujen jälkeen jäävät rahansa turhuuteen ja tyhjänpäiväisiin asioihin? Minulla on suht pienet tulot, eli saan vain noin 3200€ kuukaudessa palkkaa ja kuluni ovat keskimäärin noin 800-1000 euroa kuukaudessa. Miksi ja mitä ideaa olisi humputella jäljelle jääviä vähiä rahojani? Silloinhan eläisin kuin " kädestä suuhun", eikä se ole työnteon tarkoitus.

Toiset varmaan haluaa elämäänsä iloa ainaisen harmaan puurtamisen sijaan tai lisäksi? 

Huomaa taas tämän luterilaisen verenperinnön, hauskanpito on perseestä, raataa vain pitää ja mielellään harmaissa vaatteissa ilman meikkiä. 

Vierailija
57/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nähdään miksi Suomessa kauppa ei käy ja liikehuoneistot tyhjenevät, kun ihmiset mieluummin laittavat säästöön kuin käyttäisivät palveluihin nauttiakseen elämästä, vaikka siivoojaan, lastenhoitopalveluihin, pesulaan, konserttiin ja vastaavaan.

Suomalaiset eivät kai osaa nauttia elämästä, tänään vaan sitku?

En laske esim parturia humputteluksi, se on pakollisten puolella. Kosmetologi tms on mulle turhaa humpittelua, jollekin ihovaivaiselle ehkä ei ole. Tietotyöläisenä siivous, marjojen kerääminen (ostan suurimman osan), klapien teko, remontointi, lumityöt, auton huolto tms... on hyvää vastapainoa työlle. Ennemmin noita tekee kun ostais jonkun salikortin.  Siivous ehkä on puuduttavaa, mutta koti on koti, en halua ulkopuolisia tänne heilumaan ja lapsiperheessä en halua yhden ainotta sovittua menoa vapaa-ajalleni kaikkien vasukeskuteluiden, harrastuskuskausten  ja oikomishoitokuljetusten jälkeen.

Alkukesästä maalailin kaiteita, tänään teen karviaisista hilloa ja pulahdan paljuun (allassuodattomet kesällä) viilentymään. Nautin näistä enemän kuin maalarille maksamisesta,  shoppailusta tai kylpylästä. Ei mitän sitkuelämää, vaikka mullakin ne eläkrsäästöt on työn alla.

22

Vierailija
58/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katon tiliä vikalla viikolla ja kulutan kaikki loput viinaan. Yleensä menee joku 300-600 euroa

Vierailija
59/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humputtelut kuule humputeltu kun oot pitkäaikaissairas työkyvytön ja eläkkeelle et pääse etkä töihin tt tuesta jää pakollisten jälkeen 170e. Käteen ja se menee ruokaan. Että humputi hump . No ostin viimekuussa oltermannia kun oli tarjouksessa. Siinä olikin ne humputtelut. Tule apuun Purra ja vie loputkin. Kotka.

Vierailija
60/78 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan mieluummin säästöön ja käytän sitten tarvittaessa johonkin reissuun tms. En koe tarvetta humputella. Yleensä säästöön menee 1000 eur kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä