Paljonko teille jää "humputtelurahaa" kuukaudessa?
Ja mihin sen käytätte? Laskujen, ruuan ja välttämättömien kulujen jälkeen.
Kommentit (78)
1600 ja puolisolla 900.
2 viikkoa ylimääräistä vapaata loman yhteyteen, metallifestarilla oltiin pari viikkoa sitten, Islannissa käytiin 2023. Ei niitä rahoja ole mikään pakko humputtaa menemään.
Ei jää mitään. Ja jos joskus jää jotain, se menee mun lukiolaiselle. Veronpalautuksen säästän lasten (18 ja 21 v) joululahjaksi, ehkä 50 euroo pistän itelleni sivuun.
n.1000€ jää käyttörahaa kuukaudessa.
Tyhjään säkit maksulliseen( 2h sessio) ja loput säästän vuotuiseen pattajan matkaan.
Pattajalla sitten revittelen kunnolla.
T.Raffe
Joka kuukausi jää humputtelurahaa, jotka laitan säästöön. Hirveesti kun en humputtele. Välillä ostan alkoholia ja humputellaan kavereiden kanssa. Kesälomalla humputtelen vuokramökillä uiden ja saunoen ja grillaten.
Oon tosi tylsä. Sori.
En humputtele.
Asun yksin. Maksan asumiskulut ja mut säännölliset juoksevat menot. Ruokaa on pakko ostaa samoin hygienia ym.vastaavia artikkeleita.
Koska en osta turhaa , enkä käy kapakoissa tai vastaavissa, en polta enkä käytä alkoholia rahaa jää joka kuukausi ja joka kuukausi laitan sitä säästöön. Mitään tiettyä summaa ei ole, vaan kaikki se mitä jää yli menee sivuun.
Koska elän yksin, on tärkeää että rahaa on pahan päivän varalle. On myös mukava kun on mistä ottaa jos haluan jotain erityistä, esim. matkan.
Vierailija kirjoitti:
n. 2000e. Kampaaja, kosmetologi, hieroja, ulkona syömistä, teatteri, elokuvat, kuntosali vakiona. Ja mitä ikinä nyt sit keksiikin
Miksihän tätä alapeulutetaan? Palveluja ja kulttuuria, eli siis kaikin tavoin hyvin järkevää kuluttamista. Näin pitäisi jokaisen tehdä, jolta rahaa löytyy. Itselläni ei ole ylimääräistä rahaa yhtään.
Mikä on humputtelua ???
Mulla on pelikone ja seon siinä mitä pystyää kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on humputtelua ???
Mulla on pelikone ja seon siinä mitä pystyää kuluttaa.
Rahan tuhlausta.
Ei mun säästöbudjetti-excelissä ole saraketta humputtelu ollenkaan vaan pakollisten laskujen (asuminen, puhelinlasku, vakuutukset, sähkö, työmatkakulut) jälkeen ruokakauppa -400 ja sitten reissukassa -500 ja sitten loput ASP:lle
Ihan tarpeeksi jää kaikkeen mitä haluan tehdä. Nyt on pari ulkomaan matkaa varattu ens vuoden puolelle, toinen viikko, toinen 4 viikkoa. Jos haluan mitä tehdä; teatteriin, leffaan, keikalle (nyt yhdet liput on), ravintolaan niin on sitä rahaa, ei säästössä mitään mut kyllä se aina riittää.
Minulle jäisi 500 euroa mutta en juhli edes. Ostan olutta ehkä 30 eurolla kk. Säästön ihan uuteen autoon rahaa ja muihin juttuihin.
Tässä nähdään miksi Suomessa kauppa ei käy ja liikehuoneistot tyhjenevät, kun ihmiset mieluummin laittavat säästöön kuin käyttäisivät palveluihin nauttiakseen elämästä, vaikka siivoojaan, lastenhoitopalveluihin, pesulaan, konserttiin ja vastaavaan.
Suomalaiset eivät kai osaa nauttia elämästä, tänään vaan sitku?
Vierailija kirjoitti:
0€. Ei kiinnosta enää juoda ja tupakanpoltonkin lopettanut. Viihdyn hyvin metsästämässä, kalastamassa ja perheen kanssa.
Täällä vauvapalstalla sä viihdyt. Älä jaksa lässyttää noita tarinoitasi.
Nettotulot 9k€, pakolliset menot karvan yli 5k€. Sitten säästöön ja matkusteluun loput, mutta vaihtelevalla painotuksella.
Työttömällä ei rahaa jää ikinä. Päinvastoin. On kuukausia, kun laskut kasaantuvat ja sitten pitää elää kuukausi kaurapuurolla ja vedellä.
900e jää pakollisten kulujen jälkeen. Se menee säästötileille ja sijoituksiin. Pari isompaa säästötavoitetta on sitten kai sitä humputtelua, mutta hyvää kannattaa vielä odottaa.
No ei täällä oikein kehittynyttä palveluiden käyttämisen ja elämästä nauttimisen kulttuuria ole. Köyhät taustat vaikuttaa vielä.
Muutama satanen ruoan, auton, sähkölaskujen ym. päälle, loput sijoitussalkkuun.. Käteen kuukausipalkasta noin 3600€, puolisolla suunnilleen saman verran.