Apua! Tapasin todella mukavan miehen, mutta...
Tapasin siis todella miellyttävän ihmisen, jonka kanssa olen ollut yhteyksissä jokusen viikon. Hän on lämmin, ystävällinen ja ajattelevainen mutta hänellä on noin 30 kg ylipainoa. Ajattelin, etten välitä asiasta ja haluan tutustua silti mutta kyllä asia vaivaa. Kun olimme intiimisti yhdessä, huomasin että asia vaivasi minua vaikka yritin ohittaa sitä kuinka. Huomasin ajattelevani että jos hän nipistäisi esim. 10 kg asia ei vaivaisi niin paljoa ja se jopa muuttaisi hänen olemustaan ehkä niin ettei olisi "liikalihavan" oloinen.
Inhoan itseäni asian takia, mutta en kai voi muuttaa itseänikään. Harrastan itse liikuntaa päivittäin, olen normaaleissa mitoissa.
Harmittaa koska muuten kaikki tuntuu olevan kohdillaan siihen että jutun voisi antaa edetä. Toisaalta mietin että totunko asiaan ja kuuluuko johonkin tottua. Ja entä jos hän lihoo lisää. Tämmöisiä pohdin. Kun ylipaino on myös terveyskysymys ennen kaikkea.
Onko muilla vastaavia kokemuksia ja mihin päädyitte?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Eikö naiset uskalla sanoa miehelle, että hänen pitäisi laihduttaa, koska luulevat sen satuttavan miestä?
Usein se laihduttaminen ei tapahdu noin vaan kun toinen käskee.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin sanoin emännälleni tapailumme alussa, että hänen pitää pudottaa painoaan normaalipainoiseksi jos haluaa meillä olevan tulevaisuutta. Hänellä oli ylipainoa silloin vajaa 20kg. Nyt hän on vuoden aikana pudottanut reilu 10kg eli vielä on matkaa vähän siihen normaalipainoon, mutta suunta on oikea ja hän tällä hetkellä jopa nauttii liikunnan ilosta ja terveellisemmin syömisestä. Ei hän vaikuttanut yhtään loukkaantuneelta silloin, että minulla oli tuollainen vaatimus hänelle. Ennemminkin otti sen positiivisesti vastaan haasteena.
Ja jos hän ei olisi tavannut minua, niin todennäköisesti olisi tällä hetkellä vieläkin lihavampi mitä oli minut tavatessaan.
Ennemmin kallistuisin epätoivoisen naisen suuntaan kuin mihinkään positiivisen haasteen kohdanneeseen.
Samaistun kovasti siihen, mitä kirjoitat.
Suhde ei toimi, jos fyysisesti joku toisessa on luotaantyöntävää. Se on valitettavasti näin.
Itsellä sama, että vaikka liikalihava mies voi olla komea vaatteet päällä, niin ilman niitä se raja että miten paksun koen miellyttävänä on vaan ihan eri paikassa. Ei sille oikein mitään voi. Kumpikaan. Omat seksuaaliset rajat on siellä missä ne on, eikä niiden yli tee kellekään hyvää ruveta itseään väkisin vääntämään.
Menette liikuntatreffeille seuraavaksi ja sanot että haluat hänestä myös liikuntaseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin sanoin emännälleni tapailumme alussa, että hänen pitää pudottaa painoaan normaalipainoiseksi jos haluaa meillä olevan tulevaisuutta. Hänellä oli ylipainoa silloin vajaa 20kg. Nyt hän on vuoden aikana pudottanut reilu 10kg eli vielä on matkaa vähän siihen normaalipainoon, mutta suunta on oikea ja hän tällä hetkellä jopa nauttii liikunnan ilosta ja terveellisemmin syömisestä. Ei hän vaikuttanut yhtään loukkaantuneelta silloin, että minulla oli tuollainen vaatimus hänelle. Ennemminkin otti sen positiivisesti vastaan haasteena.
Ja jos hän ei olisi tavannut minua, niin todennäköisesti olisi tällä hetkellä vieläkin lihavampi mitä oli minut tavatessaan.
Näinhän se on, että parhaimmillaan parisuhde parantaa terveyttä ja elämänlaatua.
Jos on oikeasti sellaiset lähtökohdat, että kumpikin arvostaa itseään ja toista, niin noin voi käydä. Riippuu kyllä paljon, mitä sen painon takana on. Paljonko on huonot elämäntavat, paljonko lähtökohtaisesti erilainen aineenvaihdunta. Toiset laihtuu helpommin, siihen vaikuttaa oikeasti niin monet syyt. Muukin kuin ruuan määrä.
Nussi se ukko hoikemmaksi. Naitte monta kertaa viikossa ja hoet perse pytyssä, että aaahh! Kovempaa! Vielä vielä vielä..! Pane pane! Nussi nussi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitappa sanoa puolisolle että pitäisi painoa pudottaa niin se toisi vipinää niin petiin kuin hänen omaan oloonsakin.
Ei ole helppoa kun se toista satuttaa ja stressaa. Toisaalta ei tahtoisi kärvistellä ja toisen kondis huolettaa.
Ei mikään helppo rasti. Toisaalta alussa sen sanominen olisi paras hetki. Kerta mies kyseessä niin se voisi antaa kaverille melkoisen motivaattorin pistää ittensä tikkiin. Suosittelen siis lyömään asian tiskiin nyt heti.
Jos kaverista kuoriutuu joku läski-aktivisti niin sitten ette ole yhteensopivia ja seuraavaa arpaa raaputtamaan.
Olen miettinyt, että jos ilmaisen hänelle että olemme erilaisia elämäntapoja koskevissa kysymyksissä. Että korostaisin sitä kuinka pidän liikunnasta ja itsestäni huolehtimisesta että tämä voisi pitkässä juoksussa olla meitä paljonkin erottava tekijä. En halua sanoa et
Mä sanoisin suoraan mutta olenkin autistinen palikka (nainen).
Vierailija kirjoitti:
Menette liikuntatreffeille seuraavaksi ja sanot että haluat hänestä myös liikuntaseuraa.
Seksi on parasta liikuntaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo kysymys.
Jos toinen ei kiihota, älä aloita suhdetta.
Kiihottuminen, siinäpä fiksu peruste aloittaa suhde.
Ilman seksuaalista vetovoimaa ei voi olla mitään suhdetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitappa sanoa puolisolle että pitäisi painoa pudottaa niin se toisi vipinää niin petiin kuin hänen omaan oloonsakin.
Ei ole helppoa kun se toista satuttaa ja stressaa. Toisaalta ei tahtoisi kärvistellä ja toisen kondis huolettaa.
Ei mikään helppo rasti. Toisaalta alussa sen sanominen olisi paras hetki. Kerta mies kyseessä niin se voisi antaa kaverille melkoisen motivaattorin pistää ittensä tikkiin. Suosittelen siis lyömään asian tiskiin nyt heti.
Jos kaverista kuoriutuu joku läski-aktivisti niin sitten ette ole yhteensopivia ja seuraavaa arpaa raaputtamaan.
Olen miettinyt, että jos ilmaisen hänelle että olemme erilaisia elämäntapoja koskevissa kysymyksissä. Että korostaisin sitä kuinka pidän liikunnasta ja itsestäni huolehtimisesta että tämä voisi pitkässä juoksussa olla meitä paljonkin erottava tekijä. En halua sanoa et
Tään on hyvä, mutta myös näytä se teoilla. Esim. pyydä mukaan sun liikunnalliseen elämään. Jos hän siitä innostuu, niin suhteella voi olla tulevaisuutta.
Jos miehen mielestä sä olet "se oikea", niin hän laihduttaa ilolla sun takia jos vaan tietää, että sitä kaipaat (ja itsensä takia myös että pysyy sun vauhdissa).
Ylipainoisen naisen mielipide: Älä missään nimessä ala suhteeseen, jos asia vaivaa. Älä kerro oikeaa syytä. Teillä molemmilla on surua luvassa muutoin.
Mitä sitten jos se laihduttaa, mutta paino tuleekin korkojen kanssa takaisin? Ihan näin läskiksi haukuttuna naisena sanon ettei se kannata lähteä yrittämään muokata toista, vaan etsit jonkun joka on jo valmiiksi laiha ja urheilullinen ja tarkka syömisistään.
Eihän sekään mitään takaa, mutta ehkä paremmat mahikset.
Minä läskeineni ja selluliitteineni lähdin, mies voi etsiä kaltaisensa anorektikon ja minä jos en kelpaa kellekään niin olkoon sitten niin.
Kiihottuminen, siinäpä fiksu peruste aloittaa suhde.