Apua! Tapasin todella mukavan miehen, mutta...
Tapasin siis todella miellyttävän ihmisen, jonka kanssa olen ollut yhteyksissä jokusen viikon. Hän on lämmin, ystävällinen ja ajattelevainen mutta hänellä on noin 30 kg ylipainoa. Ajattelin, etten välitä asiasta ja haluan tutustua silti mutta kyllä asia vaivaa. Kun olimme intiimisti yhdessä, huomasin että asia vaivasi minua vaikka yritin ohittaa sitä kuinka. Huomasin ajattelevani että jos hän nipistäisi esim. 10 kg asia ei vaivaisi niin paljoa ja se jopa muuttaisi hänen olemustaan ehkä niin ettei olisi "liikalihavan" oloinen.
Inhoan itseäni asian takia, mutta en kai voi muuttaa itseänikään. Harrastan itse liikuntaa päivittäin, olen normaaleissa mitoissa.
Harmittaa koska muuten kaikki tuntuu olevan kohdillaan siihen että jutun voisi antaa edetä. Toisaalta mietin että totunko asiaan ja kuuluuko johonkin tottua. Ja entä jos hän lihoo lisää. Tämmöisiä pohdin. Kun ylipaino on myös terveyskysymys ennen kaikkea.
Onko muilla vastaavia kokemuksia ja mihin päädyitte?
Kommentit (74)
Ehdota yhteistä liikuntaharrastusta, voisikohan onnistua? Lisäksi tehkää ruokaa yhdessä, kerro että haluat syödä terveellisesti. Katso tilannetta ainakin puoli vuotta vielä.
Voi tottua tai olla tottumatta.
Itse menin 30-40 kg ylipainoisen miehen kanssa yhteen kun olin vielä aktiivisesti höntsäkisaava kestävyysjuoksija. Eipä siinä kilot haitanneet, kun rakkaus vei mennessään. Parin vuoden yhdessä olon jälkeen miehelle alkoi tulemaan terveysongelmia ja sanoin, että nyt sitten hankkiudutaan ylimääräisestä eroon. Jeesasin miestä ja ihan salskea ukko sieltä kilojen alta löytyi, mutta ei yhtään enempää rakkaampi tai haluttavampi.
Ero tuli kymmenen vuotta myöhemmin, kun halusimme kumpikin tulevaisuudeltamme erilaisia asioita.
16 jatkaa...
Itse olen normaalipainoinen/hoikahko ja mieheni on noin 25 kg ylipainoinen. Se ei haittaa minua ollenkaan, päinvastoin. Hän näyttää miehekkäältä ja koen oloni turvalliseksi hänen sylissään. Intiimin kanssakäymisen aikana keskityn itse aktiin, enkä mieti toisen painoa. Vain sitä tunnetta. Tosin olemme olleet vuosikymmenet yhdessä, joten rakkaus ja kiintymys on erittäin suurta. En vaihtaisi häntä pois vaikka mikä tulisi.
Jos on palijon rahhoo ei sadan kilon ylipaino haettoo mittään.
Koitappa sanoa puolisolle että pitäisi painoa pudottaa niin se toisi vipinää niin petiin kuin hänen omaan oloonsakin.
Ei ole helppoa kun se toista satuttaa ja stressaa. Toisaalta ei tahtoisi kärvistellä ja toisen kondis huolettaa.
Ei mikään helppo rasti. Toisaalta alussa sen sanominen olisi paras hetki. Kerta mies kyseessä niin se voisi antaa kaverille melkoisen motivaattorin pistää ittensä tikkiin. Suosittelen siis lyömään asian tiskiin nyt heti.
Jos kaverista kuoriutuu joku läski-aktivisti niin sitten ette ole yhteensopivia ja seuraavaa arpaa raaputtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin! Enkä voi mitenkään hälle sanoa että muuten kaikki okei, mutta sinussa on liikaa rasvaa. En ikinä halua satuttaa ketään. Tällä hetkellä olemme niillä puheilla, että vaihdetaan kuulumisia mutta seuraavaa tapaamista ei ole sovittu.
Ap
Eli sinusta ei ole olemaan rehellinen. En suosittele sinulle minkäänlaista parisuhdetta.
On kyllä järkyttävä sika-mies. Kaulatatuoitu kiinteä punttikarju on paljon ihqumpi. Aina parempi, jos on istunut linnassa. Se pistää kyllä heti kostumaan :)
LOPETA JO! Olet sellainen kuin olet. Se ei nyt ole oleellista. Olen tavannut sinut nuorena ja se riittää minulle. Sitten voi käydä niinkin että jos olemme yhdessä niin elämämme ja myös ulkomuotomme muuttuu joksikin muuksi nykyisestä.
Lähde rohkeasti tapaamaan nuoruutesi ja nykyistä ihastusta. Älä välitä kiloista. Hän ei niitä nyt ajattele eikä myöskään varallisuuttasi. SIINÄKÖ SE VAIKEUS PIILEEKIN että vain sinä ja sydämesi ja sen tila on tärkeä! SIIS VAIN SINÄ IHMISENÄ... SELLAISENA KUN TULIT MAAILMAAN JA MINKÄLAISENA JOUDUT TÄÄLTÄ MAAILMASTA JOSKUS TULEVAISUUDESSA LÄHTEMÄÄN.
Älä hukkaa kallista aikaa... Ota yhteys mitä pikimmin...
Vierailija kirjoitti:
Hän on 185 pitkä. Ihan hyvin omillaan toimeen tuleva niin kuin itsekin olen.
Ap.
'
Sinä olet joku yliksen nulikka
Vierailija kirjoitti:
Hän on 185 pitkä. Ihan hyvin omillaan toimeen tuleva niin kuin itsekin olen.
Ap.
Pituus on tärkeämpi kuin paino. Pituus periytyy helpommin lapselle, painoon voi vaikuttaa ruokavaliolla.
Ala suhteeseen ja kannusta liikkumaan tai tarkkailemaan painoa puolen vuoden jälkeen. Jos ei muuta tapojaan arvioi haluatko jatkaa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Koitappa sanoa puolisolle että pitäisi painoa pudottaa niin se toisi vipinää niin petiin kuin hänen omaan oloonsakin.
Ei ole helppoa kun se toista satuttaa ja stressaa. Toisaalta ei tahtoisi kärvistellä ja toisen kondis huolettaa.
Ei mikään helppo rasti. Toisaalta alussa sen sanominen olisi paras hetki. Kerta mies kyseessä niin se voisi antaa kaverille melkoisen motivaattorin pistää ittensä tikkiin. Suosittelen siis lyömään asian tiskiin nyt heti.
Jos kaverista kuoriutuu joku läski-aktivisti niin sitten ette ole yhteensopivia ja seuraavaa arpaa raaputtamaan.
Olen miettinyt, että jos ilmaisen hänelle että olemme erilaisia elämäntapoja koskevissa kysymyksissä. Että korostaisin sitä kuinka pidän liikunnasta ja itsestäni huolehtimisesta että tämä voisi pitkässä juoksussa olla meitä paljonkin erottava tekijä. En halua sanoa että laihduta.
Ap.
Olen miettinyt, että jos ilmaisen hänelle että olemme erilaisia elämäntapoja koskevissa kysymyksissä. Että korostaisin sitä kuinka pidän liikunnasta ja itsestäni huolehtimisesta että tämä voisi pitkässä juoksussa olla meitä paljonkin erottava tekijä. En halua sanoa että laihduta.
Ap.
16 jatkaa: Todella hyvin ajateltu, ap. <3
Miksi sille ukolle pitäisi edes alkaa tehdä jotain tiliä parin viikon tuntemisen jälkeen? Sanot vaan, että ei löydy kuin kaverillisia tunteita sinun puoleltasi ja annat olla.
Pitkässä juoksussa ei ole sujuvaa suomea.
Käytä mieluummin sanontaa "pitkällä aikavälillä" tai "ajan myötä" tai "ajan kuluessa"
Vierailija kirjoitti:
LOPETA JO! Olet sellainen kuin olet. Se ei nyt ole oleellista. Olen tavannut sinut nuorena ja se riittää minulle. Sitten voi käydä niinkin että jos olemme yhdessä niin elämämme ja myös ulkomuotomme muuttuu joksikin muuksi nykyisestä.
Lähde rohkeasti tapaamaan nuoruutesi ja nykyistä ihastusta. Älä välitä kiloista. Hän ei niitä nyt ajattele eikä myöskään varallisuuttasi. SIINÄKÖ SE VAIKEUS PIILEEKIN että vain sinä ja sydämesi ja sen tila on tärkeä! SIIS VAIN SINÄ IHMISENÄ... SELLAISENA KUN TULIT MAAILMAAN JA MINKÄLAISENA JOUDUT TÄÄLTÄ MAAILMASTA JOSKUS TULEVAISUUDESSA LÄHTEMÄÄN.
Älä hukkaa kallista aikaa... Ota yhteys mitä pikimmin...
Oletko ihan terve?
Meillä homoilla ei ylipaino haittaa koska jyystäminen tapahtuu tuhkaluukkuun eikä silloin iso maha haittaa liikaa.
Hän ansaitsee jonkun, joka pitää hänestä sellaisena kuin on. Ei muutenkaan hyvä lähtökohdat suhteelle, jos toisen paino on noinkin suuri ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sille ukolle pitäisi edes alkaa tehdä jotain tiliä parin viikon tuntemisen jälkeen? Sanot vaan, että ei löydy kuin kaverillisia tunteita sinun puoleltasi ja annat olla.
Koska pidän hänestä ihmisenä! Jos en olisi kiinostunut hänestä tippaakaan tai arvostaisi häntä niin silloin kai olisi helppoa vaan todeta noin.
Ap
ehdota hänelle pätkäpaastoa. 8/16h. minua ällöttää nykyajan läskimiehet jotka lussuttaa roskaruokaa yömyöhälle vielä..
Muuttamassa miestä jo ennen suhdetta. Saisit hävetä ap, pahasti hävetä. Jos suhde saisi tuulta alleen niin varmasti jättäisit miehen hetken päästä koska "hän ei ole se mies enää mihin rakastuit".