Tokmanni syöksyy pörsissä . Ihmiset ei käy näköjään enää kaupoissa
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
"Sitä olen myös pohtinut, että Temun varastohan on EU -alueella (virossa?). Eikös tämä tarkoita sitä, että ne tuotteet ON tarkistettu EU-standardit täyttäviksi, kun ne on kerran tänne asti saatu myytäväksi."
Niitä ei tarkasteta sen enempää kuin kotimaan kaupoissa myytäviäkään, ehkä sitten kun ostajia alkaa tuotteiden vuoksi menehtymään suuremmissa määrin. Samat CE-merkit kaikissa jonka itse kiinalaiset on tavaroihin läntänneet.
Eli edelleen se ja sama kummasta ne muoviromppeensa tilaa.
Onhan siellä nykyään järkyttävän hintaisia tuotteita ja ainakin Kylmäkosken myymälässä ainakin hevi-tuotteet laadultaan sellaisia mitä muissa kaupoissa laitetaan hävikkiin.
En käy mielelläni Tokmannin myymälöissä koska hinnat eivät ole niitä mitä on hyllyssä. Pitää olla äppi, tarjoukset pitää jotenkin siinä vielä erikseen aktivoida ja tulee vain paha mieli kassalla kun luulee ostavansa jonkun edullisen shampoon tms. ja ei se hyllyn hinta koskenutkaan minua, vaikka puhelinnumeron kertoisi (mikä on kyllä erittäin typerän tuntuista)
Mä haen elintarvikkeita tuolta aina kun mahdollista. Nyt saa presidentti kahvia 2 kpl kympillä.
Vierailija kirjoitti:
"Sitä olen myös pohtinut, että Temun varastohan on EU -alueella (virossa?). Eikös tämä tarkoita sitä, että ne tuotteet ON tarkistettu EU-standardit täyttäviksi, kun ne on kerran tänne asti saatu myytäväksi."
Niitä ei tarkasteta sen enempää kuin kotimaan kaupoissa myytäviäkään, ehkä sitten kun ostajia alkaa tuotteiden vuoksi menehtymään suuremmissa määrin. Samat CE-merkit kaikissa jonka itse kiinalaiset on tavaroihin läntänneet.
CE merkintä tarkoittaa sekä Euroopassa tarkastettua tuotetta että China export eli Kiinasta tuotua. Hyvin osaa kiinalaiset kiertää merkintöjä.
Tilasin yhdessä vaiheessa tokkalta tavaraa harva se viikko. Kun tilasi satasella sai ilmaisen kotiinkuljetuksen, joten tilasin limut, vessapaperit, kosmetiikan, pesuaineet, kukkamullat yms sieltä kotiin kannettuna. Mutta nykyään siellä on huonompi limuvalikoima ja nekin vähät on yleensä loppuunmyyty, joten en tilaa sitten muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
aika yllättävää. Luulisi, että just tuon tyyppiset halpaketjut kuten Tokmanni, Halpa-Halli ja Minimani nimenomaan vetäisivät asiakkaita, kun siellä on halvempaa kuin muualla.
Ennen ovat vetäneetkin kun on ollut lama tai laskusuhdanne. Hintoja vain on nostettu liikaa ja ostettu huonolaatuista tavaraa. Ei ihmiset tyhmiä ole. Ja nyt kun Kiinasta saa tilattua suoraan kotiin usein ilman postikuluja, miksi mennä penkomaan Tokmannin sekasotkua? Pitää pysyä ajan hermolla. Kalliiden halpakauppojen aika on ohi. Ehkä joku voisi pelastua hyvin toimivalla verkkokaupalla tai erityisen hyvällä asiakaspalvelulla mutta yksikään mainitsemistasi ei ole panostanut kumpaankaan vaan työntekijöitä on vähennetty reippaasti. Suuri virhe. Verkkokaupat eivät myöskään panosta markkinointiin riittävästi. Eikä myyntityöhön myymälöissä, koska ei haluta palkata lisää työntekijöitä. Lisäksi useimmi
Ja se valikoima. Kiinasta voi tilata oikeastaan mitä tahansa tyyliä ja tuotetta. Halpiskaupoissa on ne samat tavarat jokaisessa. Miettikää vaikka sesonkivalikoimaa: samat kurpitsat, joulupallot ja vappuhuiskut jokaisessa. Hinnassa ehkä pieni ero. Temusta voit tilata ihan sellaiset kun koet tarvitsevasi murto-osalla hinnasta.
Sama askartelutarvikkeissa ja vaikka missä.
Eikö 90-luvun laman aikaan porukka ravannut Robbarissa ainakin Kouvolassa? Jos oikein muistan, niin Robin Hood meni sekin kanttuvei. Kauppa ei käynyt kun hinnat kohosivat liiaksi.
Hulluksihan tämä menee. Ihmiset ostaa kohta ruokansakin varmaan Temusta.
Pellemaailma ja läpimätä paskalta haiseva suomi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset yritykset ostavat temusta ja kiinasta kaiken ja myyvät kymmenkertaisella hinnalla kansalaisilleen tuota kiina krääsää,kauppa se on mikä kannattaa 😆
Esim. Kännykän kuoret. Viimeisimmän tilasin Kiinasta vitosella. Suomessa sama maksaa 29,90e
Vierailija kirjoitti:
Lidliin Temu ei niin vaikuta, koska lähinnä ruokaa on sillä vain myynnissä. Ruokakauppa-Temu olisi sitten kaikkien bisnesideoiden äiti, mutta se ei taida olla mahdollinen?
Amazon myy ruokaa, teollista roskaa ja ne voi jopa palauttaa. Tosin kaikki menee sitten tuhottavaksi erilliseen laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kotimainen kivijalkakauppa työllistää kassat ja varastotyöntekijät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärkkäisellä???!!!
Kuka v-un i-ootti enää ostaa sieltä mitään?
Rasistien kauppa.
Natsikauppa.
Omistaja saanut tuomiotakin asiasta.Ainoa laadukas ja järkevien ihmisten kauppa!
Parhaiten toimiva verkkokauppa Suomessa. Laajin valikoima.
Onneksi pörssiromahdus ei ole vielä alkanut, niin ehtii myymään osakkeet pois.
Tilasin auton avaimiini kuoret Temusta 4 eurolla. Vaihdoin vain piirikortin uusiin kuoriin.
Muoviset kuoret oli kuluneet rikki, ja virallinen vaihtoehto olisi ollut uudet avaimet 150 euroa marmori tiskiltä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä nykyään järkyttävän hintaisia tuotteita ja ainakin Kylmäkosken myymälässä ainakin hevi-tuotteet laadultaan sellaisia mitä muissa kaupoissa laitetaan hävikkiin.
En käy mielelläni Tokmannin myymälöissä koska hinnat eivät ole niitä mitä on hyllyssä. Pitää olla äppi, tarjoukset pitää jotenkin siinä vielä erikseen aktivoida ja tulee vain paha mieli kassalla kun luulee ostavansa jonkun edullisen shampoon tms. ja ei se hyllyn hinta koskenutkaan minua, vaikka puhelinnumeron kertoisi (mikä on kyllä erittäin typerän tuntuista)
Noi kanta-asiakas systeemit on varmaan ne pahimmat mitkä sitä asiakaskuntaa syö pois. Pari kertaa olen joutunut jättämään tuotteen kassalle kun hinta on ollut eri, kuin hyllyn reunassa. Inhottavaa käydä kaupassa missä et tiedä mikä hinta kassalla niille tuotteille lopulta tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyn tullen jättäkää ainakin ne tunnistinvalot sieltä ostamatta. Kerrakäyttö tavaraa, kokemusta löytyy itseltäni ja monelta tuttavalta.
Ja oikeastaan kaikki muutkin valot. En ole ostanut yksiäkään ulkovaloja jotka olisivat kestäneet viikkoa pidempään. Edes aurinkokennovalot ei toimi kunnolla.
Niitä superhalpoja paristojakaan ei kannata ostaa, eivät kestä kuin hetken.
Miksen myynyt osakkeita miksen nyt se ei enää koskaan nouse äääähhhh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kotimainen kivijalkakauppa työllistää kassat ja varastotyöntekijät
Minä haluan vaan tavaran halvalla enkä toimia minään äiti Jeesuksena joka pelastaa kaikki työntekijät.
Viimeksi kun tokmannilla kävin niin siellä oli ihan laatutuotteita. Sonya ja moccamasteria oli hyllyt täynnä. Kyllä mä tokmannilla mieluummin asioin kuin temussa. En kuluta krääsään rahaa kuin harvoin, joten mulle hintaerolla ei ole väliä. Sillä tosin on väliä että Kiinan kommunisti puolue ei saa tietojani.
Mikään ei ole oksettavampaa kuin kädet syyhyten ja kuola poskella valuen temu laatikkoa unboxaava v ajakki.
Ainoa laadukas ja järkevien ihmisten kauppa!