Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokmanni syöksyy pörsissä . Ihmiset ei käy näköjään enää kaupoissa

Vierailija
24.07.2024 |

Ostovoima on huono ja säästäminen on pop

Kommentit (226)

Vierailija
181/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

aika yllättävää. Luulisi, että just tuon tyyppiset halpaketjut kuten Tokmanni, Halpa-Halli ja Minimani nimenomaan vetäisivät asiakkaita, kun siellä on halvempaa kuin muualla.

Ennen ovat vetäneetkin kun on ollut lama tai laskusuhdanne. Hintoja vain on nostettu liikaa ja ostettu huonolaatuista tavaraa. Ei ihmiset tyhmiä ole. Ja nyt kun Kiinasta saa tilattua suoraan kotiin usein ilman postikuluja, miksi mennä penkomaan Tokmannin sekasotkua? Pitää pysyä ajan hermolla. Kalliiden halpakauppojen aika on ohi. Ehkä joku voisi pelastua hyvin toimivalla verkkokaupalla tai erityisen hyvällä asiakaspalvelulla mutta yksikään mainitsemistasi ei ole panostanut kumpaankaan vaan työntekijöitä on vähennetty reippaasti. Suuri virhe. Verkkokaupat eivät myöskään panosta markkinointiin riittävästi. Eikä myyntityöhön myymälöissä, koska ei halut

Ostin joitakin vuosia sitten askartelu tarvikkeita Tokmannilta mutta totesin ne sekundaksi, kakkoslaaduksi, joten en osta enää.

Vierailija
182/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ostavat kiinarojunsa mieluummin suoraan Temusta kuin välikäsien kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan aina tuolta Vartan paristoja, made in germany. Ei mitään kommunisti kiina p askaa.

Vierailija
184/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sitä olen myös pohtinut, että Temun varastohan on EU -alueella (virossa?). Eikös tämä tarkoita sitä, että ne tuotteet ON tarkistettu EU-standardit täyttäviksi, kun ne on kerran tänne asti saatu myytäväksi."

Niitä ei tarkasteta sen enempää kuin kotimaan kaupoissa myytäviäkään, ehkä sitten kun ostajia alkaa tuotteiden vuoksi menehtymään suuremmissa määrin. Samat CE-merkit kaikissa jonka itse kiinalaiset on tavaroihin läntänneet.

Eli edelleen se ja sama kummasta ne muoviromppeensa tilaa.

Ei ole. Kotimainen kivijalkakauppa työllistää kassat ja varastotyöntekijät 

Minä haluan vaan tavaran halvalla enkä toimia minään äiti Jeesuksena joka pelastaa kaikki työnteki

Tämä. Sori, mutta ei ole varaa tukea kotimaista riistoyrittäjää. Hintojen tiputus auttaisi asiaa tai vaihtoehtoisesti palkkojen tuntuva korotus.

Vierailija
185/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kärkkäiselläkin mieluummin asioin kuin kommunisti temussa.

Vierailija
186/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin ostin paljonkin tokmannilta. Hyvää käyttötavaraa kotiin sai ihan edullisesti ja usein hyviä tarjouksia. No nyt ne on hinnat nousseet sielläkin paljon ja "tarjoustuotteetkin" jo kalliimpia kuin cittarissa.

Enpähän nyt enää tarvitsekaan juuri mitään ja ne mitä tarvitsen niin ostan muualta. Valitettavasti vaan hintojen nousu pakottaa siirtymään asiakkaaksi sinne missä on halvinta. 

Tulevalle opiskelijalle ostimme Ikeasta halvimmat lautaset, jotka on tehty Belgiassa. Ihan siistit valkeat peruslautaset ja muutama kuppi ja kulho siihen lisäksi. 

Mulla on paljon Ikean astioita kaikista hintaluokista ja toistaiseksi olleet kestävämpiä kuin yksikään nykyisen Iittalan tuotos. Myös Ikean tekstiilit voittaa laadultaan monet kalliimmat merkkituotteet. 

Vierailija
187/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin temusta pioneerin punaisen huivin sentillä. Iho reagoi siihen oudosti, mutta kyllä kelpaa. 

Vierailija
188/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla oli irtarit Tokmannissa 4,99€/kg.

En ole ikinä nähnyt kenenkään ostavan irtokarkkeja tokmannilta. Taitavat olla rutikuivia ja vanhoja kaikki.

Vierailija
189/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkojen korotus ja hintojen lasku ei oikein sovi samaan lauseeseen. 

Kaikilla tänne kirjoittelevilla ei taida olla peruskoulu koskaan läpikäyty hyväksytyin numeroin 

Vierailija
190/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90. Onko Temu pörssiyhtiö? Sanoisin, että on ollut ja on edelleen siinä tapauksessa tuottava sijoitus! Lupa painaa rahaa Ikean tapaan (Ikea ei ole pörssiyhtiö).

Muistaakseni listautumassa Lontoon pörssiin, vasta uutisoitu.

Vierailija
191/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sitä olen myös pohtinut, että Temun varastohan on EU -alueella (virossa?). Eikös tämä tarkoita sitä, että ne tuotteet ON tarkistettu EU-standardit täyttäviksi, kun ne on kerran tänne asti saatu myytäväksi."

Niitä ei tarkasteta sen enempää kuin kotimaan kaupoissa myytäviäkään, ehkä sitten kun ostajia alkaa tuotteiden vuoksi menehtymään suuremmissa määrin. Samat CE-merkit kaikissa jonka itse kiinalaiset on tavaroihin läntänneet.

Eli edelleen se ja sama kummasta ne muoviromppeensa tilaa.

Ei ole. Kotimainen kivijalkakauppa työllistää kassat ja varastotyöntekijät 

Minä haluan vaan tavaran halvalla enkä toimia minään äiti Jeesuksena joka pelastaa kaikki työnteki

Et sinä silloin voi väittää ettei tokmannilta tai joltain kiinalaiselta postimyyntifirmalta ostamisella olisi muka mitään eroa. 

Sinä vaan et välitä siitä erosta kunnes sitten se puree sua itseäsi perseeseen 

Vierailija
192/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temussa on 1/10 hinnat

Ne Tokmannit jotka on pikkukunnissa on myös ruokakauppoja, ja ostetaan vaan pakolliset tavarat, ei se Temu niissä vaikuta.

Vierailija
193/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt miksi Tokmanni satsaa jopa kaks kertaa viikossa ison sanomalehden kokoiseen tarjouslehteen? Ei ole halpaa sekään. Vähemmän mainoksia riittäisi. 

Etenkin kun varmasti on tiedossa että sen mainoksen lukee korkeintaan 1/10 taloudesta. Maksaa satoja tuhansia euroja vuodessa.

Vierailija
194/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun kauppa. Tykkään Stokkasta. On vähemmän ja laadukasta. No multa ostetaan joka vuosi sieltä.

Vierailija
195/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi, kaksi, kolme... kohta poistetaan tämäkin kuten kaikki muutkin Tokmannin tulosvaroiteuksesta tehdyt ketjut tähän asti.

Mutta jos ei, niin tässä linkki kun kukaan ei ole osannut laittaa sitä tähän ketjuun:

https://yle.fi/a/74-20101106

Vierailija
196/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös vähillä rahoillani haluaisin panostaa laatuun. Säästän ja ostan vähemmän, mutta laadukasta.

Näitä halpakauppoja rustia, tokmenneja, halpahalleja, normaleja on mielestäni ihan liikaa.

Älä kaikkia morkkaa, kyllä Rusta myy yleensä ihan kelpo tavaraa. 

Vierailija
197/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Tokmanneissa niin harvoin kuin mahdollista, koska niissä kohdellaan työntekijöitä niin paskasti. 

Vierailija
198/226 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Himmeli" on oikea sana kuvaamaan näitä kanta-asiakkuussysteemejä. Tällaissa peruskaupoissa käymisen, tarjousten hyödyntäminen mukaan lukien, tulisi olla selkeää ja helppoa, eikä vaatia mitään äppejä tai puhelinnumeron levittelyjä tai yleensä henkilötietojen antamista. Ja pitäisi olla selvää, mitkä tuotteet ovat tarjouksessa, eikä niin että suurennuslasilla pitää tihrustaa, että joo tämä variaatio tuotteesta on tarjouksessa mutta tämä ei, ja tämä tarjous on keskiyön ja aamukolmen välillä ja tämä taas iltapäivästä.

Kaikki turha säätäminen pois.

Vierailija
199/226 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

aika yllättävää. Luulisi, että just tuon tyyppiset halpaketjut kuten Tokmanni, Halpa-Halli ja Minimani nimenomaan vetäisivät asiakkaita, kun siellä on halvempaa kuin muualla.

No kun ei ole halvempaa, siinähän se. 

Vierailija
200/226 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni teki virheen ja siirtyi laajamittaiseen etuohjelmaan, että on pakko liittyä bonusklubiin tai muuten ei tule juuri mitään tarjouksia esim. vaatteista. Hinnat ovat nousseet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi