Tokmanni syöksyy pörsissä . Ihmiset ei käy näköjään enää kaupoissa
Kommentit (226)
Ihmiset ostavat kiinarojunsa mieluummin suoraan Temusta kuin välikäsien kautta.
Mä ostan aina tuolta Vartan paristoja, made in germany. Ei mitään kommunisti kiina p askaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sitä olen myös pohtinut, että Temun varastohan on EU -alueella (virossa?). Eikös tämä tarkoita sitä, että ne tuotteet ON tarkistettu EU-standardit täyttäviksi, kun ne on kerran tänne asti saatu myytäväksi."
Niitä ei tarkasteta sen enempää kuin kotimaan kaupoissa myytäviäkään, ehkä sitten kun ostajia alkaa tuotteiden vuoksi menehtymään suuremmissa määrin. Samat CE-merkit kaikissa jonka itse kiinalaiset on tavaroihin läntänneet.
Eli edelleen se ja sama kummasta ne muoviromppeensa tilaa.
Ei ole. Kotimainen kivijalkakauppa työllistää kassat ja varastotyöntekijät
Minä haluan vaan tavaran halvalla enkä toimia minään äiti Jeesuksena joka pelastaa kaikki työnteki
Tämä. Sori, mutta ei ole varaa tukea kotimaista riistoyrittäjää. Hintojen tiputus auttaisi asiaa tai vaihtoehtoisesti palkkojen tuntuva korotus.
Kyllä mä kärkkäiselläkin mieluummin asioin kuin kommunisti temussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin ostin paljonkin tokmannilta. Hyvää käyttötavaraa kotiin sai ihan edullisesti ja usein hyviä tarjouksia. No nyt ne on hinnat nousseet sielläkin paljon ja "tarjoustuotteetkin" jo kalliimpia kuin cittarissa.
Enpähän nyt enää tarvitsekaan juuri mitään ja ne mitä tarvitsen niin ostan muualta. Valitettavasti vaan hintojen nousu pakottaa siirtymään asiakkaaksi sinne missä on halvinta.
Tulevalle opiskelijalle ostimme Ikeasta halvimmat lautaset, jotka on tehty Belgiassa. Ihan siistit valkeat peruslautaset ja muutama kuppi ja kulho siihen lisäksi.
Mulla on paljon Ikean astioita kaikista hintaluokista ja toistaiseksi olleet kestävämpiä kuin yksikään nykyisen Iittalan tuotos. Myös Ikean tekstiilit voittaa laadultaan monet kalliimmat merkkituotteet.
Mä ostin temusta pioneerin punaisen huivin sentillä. Iho reagoi siihen oudosti, mutta kyllä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla oli irtarit Tokmannissa 4,99€/kg.
En ole ikinä nähnyt kenenkään ostavan irtokarkkeja tokmannilta. Taitavat olla rutikuivia ja vanhoja kaikki.
Palkkojen korotus ja hintojen lasku ei oikein sovi samaan lauseeseen.
Kaikilla tänne kirjoittelevilla ei taida olla peruskoulu koskaan läpikäyty hyväksytyin numeroin
Vierailija kirjoitti:
90. Onko Temu pörssiyhtiö? Sanoisin, että on ollut ja on edelleen siinä tapauksessa tuottava sijoitus! Lupa painaa rahaa Ikean tapaan (Ikea ei ole pörssiyhtiö).
Muistaakseni listautumassa Lontoon pörssiin, vasta uutisoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sitä olen myös pohtinut, että Temun varastohan on EU -alueella (virossa?). Eikös tämä tarkoita sitä, että ne tuotteet ON tarkistettu EU-standardit täyttäviksi, kun ne on kerran tänne asti saatu myytäväksi."
Niitä ei tarkasteta sen enempää kuin kotimaan kaupoissa myytäviäkään, ehkä sitten kun ostajia alkaa tuotteiden vuoksi menehtymään suuremmissa määrin. Samat CE-merkit kaikissa jonka itse kiinalaiset on tavaroihin läntänneet.
Eli edelleen se ja sama kummasta ne muoviromppeensa tilaa.
Ei ole. Kotimainen kivijalkakauppa työllistää kassat ja varastotyöntekijät
Minä haluan vaan tavaran halvalla enkä toimia minään äiti Jeesuksena joka pelastaa kaikki työnteki
Et sinä silloin voi väittää ettei tokmannilta tai joltain kiinalaiselta postimyyntifirmalta ostamisella olisi muka mitään eroa.
Sinä vaan et välitä siitä erosta kunnes sitten se puree sua itseäsi perseeseen
Vierailija kirjoitti:
Temussa on 1/10 hinnat
Ne Tokmannit jotka on pikkukunnissa on myös ruokakauppoja, ja ostetaan vaan pakolliset tavarat, ei se Temu niissä vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt miksi Tokmanni satsaa jopa kaks kertaa viikossa ison sanomalehden kokoiseen tarjouslehteen? Ei ole halpaa sekään. Vähemmän mainoksia riittäisi.
Etenkin kun varmasti on tiedossa että sen mainoksen lukee korkeintaan 1/10 taloudesta. Maksaa satoja tuhansia euroja vuodessa.
Ei ole mun kauppa. Tykkään Stokkasta. On vähemmän ja laadukasta. No multa ostetaan joka vuosi sieltä.
Yksi, kaksi, kolme... kohta poistetaan tämäkin kuten kaikki muutkin Tokmannin tulosvaroiteuksesta tehdyt ketjut tähän asti.
Mutta jos ei, niin tässä linkki kun kukaan ei ole osannut laittaa sitä tähän ketjuun:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös vähillä rahoillani haluaisin panostaa laatuun. Säästän ja ostan vähemmän, mutta laadukasta.
Näitä halpakauppoja rustia, tokmenneja, halpahalleja, normaleja on mielestäni ihan liikaa.
Älä kaikkia morkkaa, kyllä Rusta myy yleensä ihan kelpo tavaraa.
Käyn Tokmanneissa niin harvoin kuin mahdollista, koska niissä kohdellaan työntekijöitä niin paskasti.
"Himmeli" on oikea sana kuvaamaan näitä kanta-asiakkuussysteemejä. Tällaissa peruskaupoissa käymisen, tarjousten hyödyntäminen mukaan lukien, tulisi olla selkeää ja helppoa, eikä vaatia mitään äppejä tai puhelinnumeron levittelyjä tai yleensä henkilötietojen antamista. Ja pitäisi olla selvää, mitkä tuotteet ovat tarjouksessa, eikä niin että suurennuslasilla pitää tihrustaa, että joo tämä variaatio tuotteesta on tarjouksessa mutta tämä ei, ja tämä tarjous on keskiyön ja aamukolmen välillä ja tämä taas iltapäivästä.
Kaikki turha säätäminen pois.
Christiiina kirjoitti:
aika yllättävää. Luulisi, että just tuon tyyppiset halpaketjut kuten Tokmanni, Halpa-Halli ja Minimani nimenomaan vetäisivät asiakkaita, kun siellä on halvempaa kuin muualla.
No kun ei ole halvempaa, siinähän se.
Tokmanni teki virheen ja siirtyi laajamittaiseen etuohjelmaan, että on pakko liittyä bonusklubiin tai muuten ei tule juuri mitään tarjouksia esim. vaatteista. Hinnat ovat nousseet.