Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän laihtua mutta söin suklaalevyn.

Vierailija
24.07.2024 |

Menikö kaikki nyt pilalle?

Ensin söin hyvän, järkevän ja runsaankin aamupalan (olen oppinut että kannattaa syödä aamupainotteisrsti).

Ja siitä vähän ajan päästä...suklaalevy :(

Hanskoja en ole kuitenkaan heittämässä tiskiin, mutta mitä mun nyt kannattaisi sinun mielestäsi tehdä loppupäivän suhteen? Syödä niukasti vai normaalisti?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan paastoaoson päivän ja illasta söisin jotakin pientä suolaista. Sit jatkaisin kuin ei mitään. 

Ei tarvitse paastota, eihän siitä ole kysymys vaan riittää kun syö seuraavan kerran kun on oikeasti nälkä ja sitten harkiten.

Ehkä teen näin. Ap

Vierailija
22/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse onneksi voi oikein syödä suklaata kun saan siitä pahoja suolistovaivoista. Rajani on yksi Brunbergin laktoositon maitosuklaapatukka päivässä, mutta sorruin sitten taas tänään suureen ongelmaani sipseihin. Pystyn varmasti lopettamaan suklaan syömisen kokonaan, mutta tästä sipsien syömisestä en pääse millään eroon. Laihduttaa pitäisi ja pitäisi jättää herkut kauppaan, mutta silti sorrun aina vaan. Olen ruma ja lihava ja tiedän toki sen, eikä pitäisi työntää suuhun enää yhtään sipsiä, mutta silti kävi vaan näin. Olen vihainen kun syön järkyttävän huonosti, eikä se katumus ole mikään anteeksianto tai muuta tapahtunutta. Pitää vaan hommata parempi itsekuri ja päättäväisyyttä, eikä olla niin heikko ja syömishalujensa vietävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista illaksi jääkaappiin hyvä salaatti ( ei mikään pastasalaatti), kotimaiset kasvikset ovat nyt todella edullisia. Lisäksi voit laittaa palan fetaa tai halloumia jota hieman käytät pannulla.

Vierailija
24/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, minulle kävi samoin. Tosin en syönyt suklaalevyä vaan Fatzerin suklaakonvehteja, jotka olin saanut ystävänpäivänä. Miksikö söin? Odottelen vierasta, joka ympäripyöreästi sanoi tulevansa toiselta puolelta  Suomea tänään ja sanoi soittavansa sitten kun on paikkakunnalla. Olisi kaunis päivä tehdä ja mennä minne vain, mutta nyt vain odottelen. 

Vierailija
25/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan paastoaoson päivän ja illasta söisin jotakin pientä suolaista. Sit jatkaisin kuin ei mitään. 

Ei tarvitse paastota, eihän siitä ole kysymys vaan riittää kun syö seuraavan kerran kun on oikeasti nälkä ja sitten harkiten.

Joo mutta kello jo kaksitoista. Jos sen levyt hetki sitten siis veti ja hyvä aamupala alla niin hyvin selviää iltaan jolloin syö jotain pientä suolaista. Toki voi syödä jos siltä tuntuu. Ei sitä kukaan kiellä mutta kerroin miten itse toimisin. 

Vierailija
26/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa kysyä itseltä että miksi näin tapahtui, miksi sulla edes oli suklaalevy 

Varmasti on fiksua miettiä, miksi näin kävi, jotta vältää tämmöiset jatkossa. Suklaalevyn olin ostanut joskus keväällä kun niitä Lidlissä oli neljä kympillä. Yksi oli kaapissa jäljellä, uutta ei tule tilalle. Ap

Olen jo vuosia noudattanut sellaista sääntöä, että en koskaan osta normaalien ruokakauppaostosten yhteydessä minkäänlaista herkkua: ei jätskiä, ei karkkia, ei suklaata, ei pullaa. En myöskään pidä kaapeissa vierasvaraa. Jos haluan esimerkiksi kesällä jätskin, se pitää siis erikseen käydä ostamassa jostakin. Yritän pääsääntöisesti herkutella vain, kun käyn kylässä tai on jotkut juhlat. Näin herkuttelu pysyy aisoissa. Olen ollut koko ikäni normaalipainoinen (täytän kohta 70).

Vierailija
27/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse onneksi voi oikein syödä suklaata kun saan siitä pahoja suolistovaivoista. Rajani on yksi Brunbergin laktoositon maitosuklaapatukka päivässä, mutta sorruin sitten taas tänään suureen ongelmaani sipseihin. Pystyn varmasti lopettamaan suklaan syömisen kokonaan, mutta tästä sipsien syömisestä en pääse millään eroon. Laihduttaa pitäisi ja pitäisi jättää herkut kauppaan, mutta silti sorrun aina vaan. Olen ruma ja lihava ja tiedän toki sen, eikä pitäisi työntää suuhun enää yhtään sipsiä, mutta silti kävi vaan näin. Olen vihainen kun syön järkyttävän huonosti, eikä se katumus ole mikään anteeksianto tai muuta tapahtunutta. Pitää vaan hommata parempi itsekuri ja päättäväisyyttä, eikä olla niin heikko ja syömishalujensa vietävissä.

1. Jätä vastaisuudessa sipsit kauppaan. Helpompi vastustaa kiusausta.

2. Kokeile parempi vaihtoehto. Miten esim. lehtikaalisipsit itse tehden?

3. Totuta itsesi vähemmän suolaa sisältävään ruokaan. Vähennät käyttöä pikkuhiljaa. Minulle kävi niin, että sipsit maistuvat nykyään liian suolaisilta, enkä pysty syömään kuin muutaman lastun kerralla.

Vierailija
28/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en pidä sipseistä ollenkaan. Suklaa ja jäätelö ovat ne möröt minun painonhallinnassani. Mutta tuohon itsekuri- ja itseinhohommaan en usko. Jotenkin muuten pitää saada itselleen parempia elintapoja. Muuten on vaan samassa yritys-repsahdus-itseinhokierteessä. Ap

Vierailija
29/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää kuluttaa se pois. Lasket, montako tuntia pitää juosta ja juokset. 

Voin kertoa, että aika monta.

Vierailija
30/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Jätä vastaisuudessa sipsit kauppaan. Helpompi vastustaa kiusausta.

2. Kokeile parempi vaihtoehto. Miten esim.

Olen onneksi sentään jo huomannut ainakin joidenkin sipsien maistuvan aikaisempaa suolaisimmilta. Kyse on myös laiskuudesta, mutta silloin harvoin kun olen jaksanut kuoria ja pilkkoa esim. omenoita niin huomaamatta kaikki on nopeasti syöty ja paljon paremmalta on maistunutkin kuin jotkut herkut. Olen kuitenkin todella huono ostamaan esim. juurikin hedelmiä kun en tiedä, milloin ovat hyviä ja kaupassa on hevi-osastolla myynnissä paljon huonoa tavaraa.

Vierailija
31/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä yritys ei riitä jos haluaa saada tuloksia.

Ilman yritystä tuloksia ei ainakaan tule.

Sen joko tekee tai jättää tekemättä. Yritys ei riitä.

Vierailija
32/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on terveellistä mutta painoa hallitaan ruokavaliolla jota liikunta tukee.

Vierailija
33/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en pidä sipseistä ollenkaan. Suklaa ja jäätelö ovat ne möröt minun painonhallinnassani. Mutta tuohon itseku

Söin itsekin hirveät määrät suklaata, mutta sitten heräsin vihdoin noihin hirvittäviin suolistovaivoihin. Olen muutenkin joutunut muuttamaan ruokavaliotani eli lopettamaan monen suolistovaivoja aiheuttavan ruoan syömisen kokonaan. Tässä joukossa on onneksi myös herkkuja, mutta sipsien syöminen on tässä yhteydessä korvaavanakin tuotteena vain lisääntynyt.

Vierailija
34/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo kroonisia suolistovaivoja kenellekään, mutta omalla kohdallani vasta siihen herättyäni pääsin pakon edessä eroon päivittäisestä ongelmaksi muodostuneesta suklaan syömisestä. En myöskään voi enää ymmärtää noita 4-5 suklaalevyä 10 eurolla-tarjouksia. Muutama vuosi sitten olisin itsekin tosin näihin vielä sortunut. 

Vierailija
35/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän ajan kokonaisuus ratkaisee, ei yksittäinen ylimääräinen suklaalevy. Älä paastoa tai lähde rangaistusliikuntaa harrastamaan, syö loppupäivä järkevästi. Huomenna sitten uusi päivä.

Nimim. Ollut joskus 35 kg paibavampi kuin nyt

Vierailija
36/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on terveellistä mutta painoa hallitaan ruokavaliolla jota liikunta tukee.

Mun painoa hallitaan liikunnalla siinä mielessä että en laihdu jos en liiku. Enkä usko olevani ainoa. Siksi tämä hokema ärsyttää minua. Olen testannut monta kertaa; syön terveellisesti ja kaloreita tulee paljon vähemmän kuin aiemmin mutta en liiku -> painolle ei tapahdu mitään. Alan liikkua, syön edelleen samoin (terveellisesti) -> paino alkaa tippua.

Ap

Vierailija
37/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun painoa hallitaan liikunnalla siinä mielessä että en laihdu jos en liiku. Enkä usko olevani ainoa. Siksi tämä hokema ärsyttää minua. Olen testannut monta kertaa; syön terveellisesti ja kaloreita tulee paljon vähemmän kuin aiemmin mutta en liiku -> painolle ei tapahdu mitään. Alan liikkua, syön edelleen samoin (terveellisesti) -> paino alkaa tippua.

Ap

Sama mulla. Pitää hikoilla kilot, tosin vaatii kalorivajeen että onnistuu.

Vierailija
38/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksi levy (hairahdus) ole ongelma. Mutta nyt pitää oikeasti sisäistää, että et enää osta sitä suklaata. Et siis ollenkaan.

Vierailija
39/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla kaveri joka väittää näin. Mutta olen huomannut että kun hän liikkuu (ja laihduttaa) niin syö vähemmän kuin silloin kun ei liiku ja muka syö vähän. Ollaan päivittäin tekemisissä ja puhutaan näistä niin olen tehnyt tällaisen havainnon. Hänkin väittää että liikunta on se tärkein mutta jos söisi kuten ennen liikkumista niin ei taatusti laihtuisi. 

Vierailija
40/45 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi retkahdus ei haittaa, sanoi lääkärikin kun laihdutusohjeita antoi. Laihdutin silloin 30 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme