Miksi tämä veden juomisen trendi? En ymmärrä.
Siis tämä jatkuva veden litkiminen. Naurattaa kattoo kun aikuiset kantavat mukaansa jättimäiset vesipullot käsissä kuin jotain vauvoja tuttipulloa.
Vesi turvottaa aivoja ja pissattaa. Vesi juodaan kuin on jano.
Keho on fiksu ja kertoo kyllä. Toi veden jatkuva lipittäminen on turhaa.
T. Nuori nainen.
Kommentit (90)
Trendi on kestänyt jo niin kauan, että miten sitä jaksaa enää joku ihmetellä...
Jotenkin niin huvittavaa miten olin tämän "trendin" edellä varmaan 5 vuotta ja nyt kaikki matkivat.
Mä olen noita ihmisiä, jolla on aina vesipullo mukana ja juon siitä aina silloin kun tuntuu, että on jano ja joskus se on muutama hörppy ja joskus enemmän. Mitään sen syvempää syytä vesipullon kannolle ei mulla ainakaan ole kuin janon sammuttaminen. Enpä kyllä olisi osannut ajatella, että joillekin se toisten veden juominen voi olla näinkin triggeröivää.
Ymmärrän toki, että helteillä juodaan paljon ja hyvä niin. Mutta kun sitä vesilestiä pitää raahata mukana marraskuussakin kun nestehukka iskee jossei puolen tunnin välein saa huikkaa - en tajua moista minäkään
Veden tarve vaihtelee suuresti lämpötilan ja aktiivisuuden myötä. Normiviileässä rauhallisessa toiminnassa ei ole mitään tarvetta juoda hysteerisesti "varuilta" vaan ihan janon tunne kertoo tarpeen. Nämä lipittäjät ovat jo tuhonneet itseltään normaalin janon tunteen vaan tarttuvat vaan pulloonsa automaattisesti kuvitellen sen janontunteeksi. Varmaan riippuvuutta.
Helteillä erityisesti juomisen tarve moninkertaistuu ja silloin janontunnekin on jatkuvaa. Hellepäivän illalla tunnet kyllä jos et ole tarpeeksi juonut: jano ei meinaa talttua millään.
Jos on usein päänsärkyjä niin se voi johtua siitä että ihminen ei juo tarpeeksi vettä.
Mulla menee päivässä 4.5l-6l vettä.
Töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän toki, että helteillä juodaan paljon ja hyvä niin. Mutta kun sitä vesilestiä pitää raahata mukana marraskuussakin kun nestehukka iskee jossei puolen tunnin välein saa huikkaa - en tajua moista minäkään
Antaa ihmisten juoda milloin lystäävät. Eikö se ole parempi että kädessä on vesipullo eikä jotain coca-colaa?
Vierailija kirjoitti:
No ei ehkä nestehukka, mutta mielestäni janon tunne on ikävä tunne. Miksi olla turhaan janoissaan lyhyempääkään aikaa jos ei ole pakko. J
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kanssa huomannut, että ihmiset juovat aivan älyttömästi nykyään. Kaikilla festareillakin täytyy olla heille ilmainen vesipiste, muuten hermostutaan. Ei ennen festareilla ihmiset kitanneet vettä taukoamatta, eikä sitä ainakaan vaadittu ilmaiseksi. Tuskin edes myytiin pulloissa. Ravintoloissakin löytyy näitä ilmaisia vesipisteitä, josta haetaan juomista kun kaljahanasta. Vessat on sitten törkyisessä kunnossa ja paperit jatkuvasti loppu, kun pitäähän se vesi ulostaa/pissata pois.
Festareilla on äärettömän tärkeää, että on noita vesipisteistä, koska saattaa olla todella kuuma, ihmiset tanssivat ja liikkuvat paljon, ja käyttävät alkoholia ja mahdollisesti huumeita jolloin veden riittävä veden juominen on tärkeää. Nuo vesipisteet voivat pelastaa ihmisten henkiä.
Ei kannata järkeillä näille kommentoijille. Tässä ketjussa on aivokuollutta väkeä
Todennäköisesti niiden aivot eivät toimi kunnolla kun ovat juoneet liian vähän vettä.
Liika vedenjuonti ei ole terveellistä. Terveellisempää kuitenkin kuin viinanjuonti.
Vesi imeytyy paremmin kun sitä hörppii pieniä määriä kerrallaan. Iso vesi määrä kerralla jää vellomaan mahaan, tulee huono olo ja kohta kusettaa kuin palokunnan hevosta. Suuri määrä vettä myös laimentaa vatsahappoja ja sekoittaa ruoansulatusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kanssa huomannut, että ihmiset juovat aivan älyttömästi nykyään. Kaikilla festareillakin täytyy olla heille ilmainen vesipiste, muuten hermostutaan. Ei ennen festareilla ihmiset kitanneet vettä taukoamatta, eikä sitä ainakaan vaadittu ilmaiseksi. Tuskin edes myytiin pulloissa. Ravintoloissakin löytyy näitä ilmaisia vesipisteitä, josta haetaan juomista kun kaljahanasta. Vessat on sitten törkyisessä kunnossa ja paperit jatkuvasti loppu, kun pitäähän se vesi ulostaa/pissata pois.
Terveyden kannalta suositeltavaa on juoda aina yksi lasillinen vettä yhden alkoholi lasillisen jälkeen. Vähentää myös krapulaa kun juo tarpeeksi vettä edellisenä iltana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitää juoda nykyisin useammin vettä, koska syövät paljon enemmän kuin ennen ja ovat alttiita päänsäryille suuren ruutuajan vuoksi. Ihmiset yrittävät ehkäistä huonoa oloaan juomalla sitten koko ajan. Oikeasti pitäisi laittaa ruutu kiinni, syödä ainakin puolet vähemmän ja mennä ulos tekemään fyysistä työtä.
Mä teen ulkona fyysistä työtä. Vettä kului tänäänkin useampi litra. Vissyä, elektrolyyteillä terästettyä hanavettä ja sitten myös ihan vaan hanavettä. Pakko, koska muuten iskee nestehukka ja lämpöhalvaus.
Onko elektrolyyteillä terästetty hanavesi sama asia kuin mineraalivesi? Onko olemassa jotain tabletteja jota voi sekoittaa tavalliseen veteen? En jaksaisi kanniskella isoa määrää vesipulloja kun olen liikkeellä niin sellainen olisi kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se vessojen törkyisyyden syy ole jokin ihan muu kuin ihmisten veden juonti. En mä ainakiin ikinä kuse lattialle vaikka olisin juonut kuinka paljon vettä.
Todella isoja määriä ihmiset näyttää marketista ostavan vettä. Vichy vesiä, lähdevettä jne. Hanasta tulee hyvää vettä ja halvemmalla
Joku pulloveden valmistajan mainoskampanja, sissimarkkinointi yms. Alkoi joskus 1990-luvun lopulla.
En juo vettä siksi että se on trendikästä vaan siksi kun janottaa ja kurkkua kuivaa. Kolme neljä litraa kuluu päivässä vaikka en vesipulloa mukana kanniskelekaan. Lapsuudessa tämä on jo alkanut, sokeriarvot aina olleet normaalit. Kai toiset vaan juo enemmän..nuorena jo hoksasin että multa aina loppui kahvi ennenkuin pulla, muilla toisinpäin
Jos ei ole vakavaa perussairautta, keho kertoo milloin pitää juoda. Juomiseksi kelpaa muukin kuin vesi. Virvoitusjuoma, jopa kahvi tai tee - vedenjuonti kahvikupin kanssa on myös ihan turhaa pelleilyä.
1. Nesteytys: Vesi on välttämätöntä kehon nestetasapainon ylläpitämiseksi. Kehomme tarvitsee vettä, jotta solut, kudokset ja elimet voivat toimia oikein.
2. Lämmönsäätely: Vesi auttaa säätelemään kehon lämpötilaa hikoilun ja hengityksen kautta.
3. Ravinteiden kuljetus: Vesi auttaa kuljettamaan ravinteita ja happea soluihin sekä poistamaan kuona-aineita kehosta.
4. Ruoansulatus: Vesi on olennainen osa ruoansulatusprosessia ja auttaa estämään ummetusta.
5. Nivelen toiminta: Vesi voitelee niveliä ja pehmentää niitä, mikä auttaa ehkäisemään kipuja ja vammoja.
6. Ihon terveys: Riittävä vedenjuonti voi parantaa ihon terveyttä ja ulkonäköä.
7. Energian taso: Veden puute voi johtaa väsymykseen ja heikentää fyysistä suorituskykyä.
8. Aivojen toiminta: Aivojen toiminta, keskittymiskyky ja muisti voivat kärsiä, jos keho on kuivunut.