Mistä te eronneet saatte apua "naisten töihin"?
Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia siivoushommia, tiskausta, pyykinpesua yms. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä naispuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Joskus on pienessä ja hyvin ahtaassa mielessäni käynyt, että onko yksi erityisen merkittävä syy sinkkuuteeni siinä, että on hyvin vähän asioita, joissa nimenomaisesti tarvitsisin naista.
Ja vielä vähemmän sellaisia, joissa tuon naisen tulisi olla ja elää kanssani parisuhteessa.
Ajatuksenakin tämä on jo vähän hirveä; siis ikäänkuin naisen tulisi olla minulle, jokin tarvekalu, joka tekisi tai mahdollistaisi minulle tarvitsemani.
Mutta eihän se nyt niin vain voi olla!
Vaikka kuitenkin vähän sinnepäin tulisi ollakin.
Miten? - Esimerkiksi niin että hänen tulisi luoda "riittävän paljon" lisäarvoa elooni ja olooni, kuten yhtä lailla minun vastaavasti hänelle, jotta eteneminen yhdessä ja luoda ja muodostaa keskinäinen parisuhde saattaisi olla mielekäs.
Vaan mitä tuo "riittävän paljon" lisäarvoa sitten on?
Hyvä kysymys. Ehkä siksi olenkin sinkku
Näinhän se on useimmilla naisillakin, miestä ei tarvita elättäjäksi kuten ennen vanhaan tai asunnon rakentajaksi ja korjaajaksi, niin yhtä hyvin voi olla sinkku, jos ei löydä miestä joka tuo lisäarvoa elämään. Siksi kai vikiseviä inceleitä niin paljon onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lol. Hiukan erilaisia vastauksia kuin vastaavassa ketjussa miesten töistä.
Naiset ovat kylmiä. Kaikki tuntuvat olevan Riikkoja tässä ketjussa.
Onpa taas melkoista uhriutumista 🙄 Nuo hommat kuuluu ihan jokaisen arkeen ja ellei niitä osaa, voi ihan rauhassa kuolla nälkään. Niitä "miesten" töitä on loppujen lopuksi aika vähän ja harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appiukolla (86 v) käy siivooja (imuroi, pesee pyykin) joka toinen viikko. Lisäksi käy yksityinen kotihoito kolme kertaa viikossa.
Eiköhän yksityinen kotihoito käy kenen tahansa luona, joka haluaa maksaa.
Mun isä (82 v.) imuroi, pesee lattiat, pyykkää, tiskaa ja laittaa ruokaa - on aina osannut kotihommat. Mä käyn siellä pyyhkimässä pölyt ja pesemässä vessan ja kylppärin. Ikkunanpesun hän ostaa.
Miten joku voi olla noin avuton ettei osaa peruskotihommia?
Jos tätä palstaa pitäisi lähteenä, niin hämmentävän moni -tosin enempi- nais(oletettu) on ja elää parisuhtteessa peruskotihommia osaamattoman mies(oletetun) kanssa.
Mutta, mutta (lähes) yhtä paljon täällä kohtaa itseään kiltiksi kutsuvia miehiä, jotka julistavat omaa sankaruuttaan ja urhoollisuuttaan kun tekevät, joskus ilm. jopa ihan omaaloitteisesti tavanomaisia kotiaskareita ja sitten he ihnettelevät mikseivät pääse (muka) tämän vuoksi parisuhteeseen...-
Vaikka ainakin yhden ilmeisen syyn tulevat näin edellä kuvatulla tavalla tehdessään/ toimiessaan samalla kertoneeksi ihan itse.
Uskovainen mies
Harva mieskään enää osaa näitä miesten töitä. Mun mies ei ainakaan osaa, vaan ihan kiltisit maksaa remppahommista ammattilaiselle tai sitten joku laminaattilattian laittaminen jää minulle. Nurmikko leikataan yhdessä. Mutta jos ei osaa pyykätä ja laittaa itselleen ruokaa, on tosiasiallisesti avuton. Onneksi oma mies on loistava kokki.