Mistä te eronneet saatte apua "naisten töihin"?
Joo. Tiedän, että jokainen voi opetella, mutta ei ole kiinnostusta tai jaksamista. Tarkoitan kaikkia siivoushommia, tiskausta, pyykinpesua yms. Ei ole hengissä ketään sukulaista tms jolta voisi pyytää. Ei ole ketään niin läheistä naispuolista tuttua, jolta vois mitään pyytää. Ylipäänsä ei ole nitään verkostoja, josta apua saisi ilman rahaa. On tää aika kauheeta kun tajunnut miten yksin on.
Kommentit (64)
Sofistikoitunut trolli. Hyvin sait jengin kuumenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalainen vahva itsenäinen MIES tarvitse naista yhtään mihinkään.
Tai no..ehkä leipomiseen. Se on melko haastavaa.
Mikä siinä on niin haastavaa? Monet leipurit on miehiä joten ei sen nyt pitäisi mitenkään ylivoimasta olla.
Itselleni se on lähes yhtä vaikeaa kuin naiselle parkkiruutuun peruuttaminen, eli ei vaan onnistu millään.
Onko kumpikaan välttämätöntä oli sitten kumpaa sukupolta tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin haastavaa? Monet leipurit on miehiä joten ei sen nyt pitäisi mitenkään ylivoimasta olla.
Itselleni se on lähes yhtä vaikeaa kuin naiselle parkkiruutuun peruuttaminen, eli ei vaan onnistu millään.
Täytyykin muistaa tää seuraavan kerran kun lähden kauppaan. Ei muuta kun soitto miehelle että tulepa peruuttamaan tää auto ruutuun kun en millään voi sitä naisena osata.
Mies nyt voi tehdä omien töittensä lisäksi helposti myös kaikki ne naisten puuhastelutkin, paitsi synnyttämisen. Sekin on hommana helppo ja mitätön, mutta kun puuttuu ne vehkeet mitä siihen tarvitsee. Jos se vaikea homma olisi niin sekin olisi jo aikoja sitten määrätty miesten tehtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin muistaa tää seuraavan kerran kun lähden kauppaan. Ei muuta kun soitto miehelle että tulepa peruuttamaan tää auto ruutuun kun en millään voi sitä naisena osata.
Meillä tää menee niin päin, että kun pitää tehdä taskuparkkeeraus niin minä hyppään rattiin ja mies odottaa kadun varressa :D Hän on muutoin ihan älykäs, mutta jostain syystä ei hahmota mitään tilavuuksia tai karttoja. Suunnistaminenkin jää aina mun vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
Kohtalainen. Olen vain vähän vihainen.
Joskus on pienessä ja hyvin ahtaassa mielessäni käynyt, että onko yksi erityisen merkittävä syy sinkkuuteeni siinä, että on hyvin vähän asioita, joissa nimenomaisesti tarvitsisin naista.
Ja vielä vähemmän sellaisia, joissa tuon naisen tulisi olla ja elää kanssani parisuhteessa.
Ajatuksenakin tämä on jo vähän hirveä; siis ikäänkuin naisen tulisi olla minulle, jokin tarvekalu, joka tekisi tai mahdollistaisi minulle tarvitsemani.
Mutta eihän se nyt niin vain voi olla!
Vaikka kuitenkin vähän sinnepäin tulisi ollakin.
Miten? - Esimerkiksi niin että hänen tulisi luoda "riittävän paljon" lisäarvoa elooni ja olooni, kuten yhtä lailla minun vastaavasti hänelle, jotta eteneminen yhdessä ja luoda ja muodostaa keskinäinen parisuhde saattaisi olla mielekäs.
Vaan mitä tuo "riittävän paljon" lisäarvoa sitten on?
Hyvä kysymys. Ehkä siksi olenkin sinkku tai vain hölmö ja tai naivi - todennäköisesti molempia kun haluan uskoa, että tunnistan ja huomaan, kuten hänkin toivottavasti minun potentiaalini jos tai kun kohtaamme.
Mutta on tämä elo mennyt sinkkunakin, eikä liene yllätys, että (itseriittoisuudessani, vai onko oikeampaa sanoa, että itsekyydessäni) en ole eläessäni ollut toistaiseksi yhdessäkään pidemmässä parisuhteessa.(..)
Mikä niissä naisten puuhasteluissa muka nyt niin vaikeaa on?
Pesukone pesee pyykit, kuivuri kuivaa ne. Mikro lämmittää einekset ja astianpesukone pesee tiskit.
Robotti-imuri imuroi lattiat ja Siinäpä ne naistet hommelit sitten lähes kaikki jo olivatkin. Pelkkää käynnistys nappuloiden painelua kaikki tyynni. Koko hommaan kuluu puolisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Hanki monitoimikone Thaimaasta !
Uskaltain väittää, että miehelle, jolla on huomattavan suuria vaikeuksia saada minkäänlsista naisseuraa (, joista parisuhdekumppanin löytäminen/ saaminen vain yksi,joskin merkittävä "seuralainen") niin on luultavasti odotettavissa haasteita myös "Thaimaalaisen ykeiskoneen" kanssa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Appiukolla (86 v) käy siivooja (imuroi, pesee pyykin) joka toinen viikko. Lisäksi käy yksityinen kotihoito kolme kertaa viikossa.
Eiköhän yksityinen kotihoito käy kenen tahansa luona, joka haluaa maksaa.
Mun isä (82 v.) imuroi, pesee lattiat, pyykkää, tiskaa ja laittaa ruokaa - on aina osannut kotihommat. Mä käyn siellä pyyhkimässä pölyt ja pesemässä vessan ja kylppärin. Ikkunanpesun hän ostaa.
Miten joku voi olla noin avuton ettei osaa peruskotihommia?
Mammat eivät raivopäissään tunnista provoa, joka on kopio toisesta ketjusta sukupuolet vaihtaen. Tok kek. :D
Vierailija kirjoitti:
Höh, tämähän on vain leppoisaa jutustelua ja kevyttä herjanheittoa, ei tässä ole tarkoitus maailmaa parantaa.
"Miten joku voi olla noin avuton ettei osaa peruskotihommia? "
Helposti jos ei ole koskaan tarvinnut tehdä tai opetella. Koskee sekä miehiä että naisia. Miksi ihmeessä pitäisi osata tai pystyä tekemään kaikki itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku avuton miesvauva itkemässä. On iso häpeä, ettei vanhempasi vaatinut sinulta näiden taitojen opettelemista lapsesta asti. Onneksi ex-vaimosi on päässyt sinusta eroon.
Miksi olet k*sipää?
Eiköhän se kuule ole tämä AP täys k*usta päässä, kun luulee että joku ulkopuolinen nainen tulisi auttamaan häntä pyllyn pyyhkimisessä.
Lähinnä pyytää neuvoja, joskin hieman tökeröllä tavalla.
Itkuvirreltähän tuo näyttää.
Ehkä suomalaisen naisen mielestä.
Ehkä senkin, mutta tämä on miehen näkökulma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinä et osaa yksinkertaista leipomista ei mitenkään liity naisiin - olet itse osaamaton tai laiska.
Naisena peruutan/pysäköin parkkiruutuun paremmin kuin iso osa miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki monitoimikone Thaimaasta !
Ne on käteviä ja kivan kokoisia. Voisin hyvin ottaa sellaisen jos niitä sais myös valkoisina.
Whirlpoolilla on myös valkoisena !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appiukolla (86 v) käy siivooja (imuroi, pesee pyykin) joka toinen viikko. Lisäksi käy yksityinen kotihoito kolme kertaa viikossa.
Eiköhän yksityinen kotihoito käy kenen tahansa luona, joka haluaa maksaa.
Mun isä (82 v.) imuroi, pesee lattiat, pyykkää, tiskaa ja laittaa ruokaa - on aina osannut kotihommat. Mä käyn siellä pyyhkimässä pölyt ja pesemässä vessan ja kylppärin. Ikkunanpesun hän ostaa.
Miten joku voi olla noin avuton ettei osaa peruskotihommia?
Minä totuin jo kotona siihen että molemmat vanhemmat kävivät töissä ja tekivät yhtäläisesti kotitöitä. Isäni oli mm. taitava paistamaan isoja muurinpohjalettuja avotulella ja hän käänsi ne heittämällä letun ilmaan. Jotkut tekevät ruuanlaitosta turhankin vaikeata aivan kuin pitäisi olla gourmet-kokki, joka tekee kaiken itse aivan alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä?
Normaaliin elämiseen ja asumiseen liittyvät kotityöt pitäis jonkun naisen tulla tekemään sulle ilmaiseksi?
Ole nyt järkevä ....
Hei sinulle ääliö: toisessa ketjussa puhuttiin miesten töistä. Pitääkö ne jonkun miehen tulla tekemään ilmaiseksi?
Hei ääliö - nyt olet tässä ketjussa ja kyse on ihan tavallisista kotihommista, jotka jokaisen aikuisen tulee osata.
Vierailija kirjoitti:
lol. Hiukan erilaisia vastauksia kuin vastaavassa ketjussa miesten töistä.
"Miesten työt" on yleensä harvoin tarvittavia asioita, kuten asioiden korjaamista, oikeasti näitä ei monet miehetkään osaa kun tulee ensi kertaa vastaan. "Naisten työt" taas on niitä joita tarvitaan joka päivä tai viikko, kuten syöminen, tiskaaminen, vaatteiden pesu. Harvinaisemmat naisten työt kuten leipominen tai nappien ompelu, voi jättää kokonaan tekemättä ja moni nainenkin tekee näin.