Hyötyisivätkö seurustelumarkkinoilla yksin jäävät nuoret miehet tyytyväisen, myönteisen yksinäisen vanhemman miehen tuutoroinnista?
Pois radikalismista, positiivista ajattelua ja työtä, yhteiskuntaan osallistumista vaikka seuratoiminnan kautta. Merkitystä.
Tällaista voisi mielestäni pohtia, jokainen tarvitsee joskus lempeää otetta ja näkymää hyvään elämään.
Kommentit (31)
Olisi se hyvä idea. Mutta oikeastaan olen sitä mieltä, että niiltä syrjäytyviltä nuorilta puuttuu sosiaaliset taidot myös poikien kesken, heillä ei ole ilmeisesti kavereitakaan. Pelkkä pelaaminen ei syrjäytä. Minun poikani pelasi niin paljon, että olin jo oikeasti tosi huolissani. Hänellä oli kuitenkin paljon livenä kavereitakin, joita näki joka päivä. Sitten yhtäkkiä pelaaminen väheni 99%, kun hän 18 v täytettyään a) hankki itse työpaikan ja b) alkoi yhtäkkiä seurustella. Eli kyllä ne sosiaaliset taidot lähtevät tavallisista ystävyyssuhteista, ihmissuhdehan se seurustelukin on.
Siis kyseessä on käytännössä kaveri, mutta on epäselvää voiko kaverilla korvata seurustelukumppanin puutteen. Itseasiassa monelle sinkuksi tahtomattaan jäävällä voi olla jo kavereita. Oma pieni lukunsa on sitten ne totaalisen yksinäiset syrjäytyjät, joilla ei ole kumppania eikä kavereita.
Ehkä jotkut. Mutta vanhempi polvi pelasi divarissa. Nykyään naisen saadakseen pitää pelata änärissä, ja silti voi tulla ero naisen aloitteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotkut. Mutta vanhempi polvi pelasi divarissa. Nykyään naisen saadakseen pitää pelata änärissä, ja silti voi tulla ero naisen aloitteesta.
Ettei nyt menisi liioittelun puolelle...
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät itse kerro millä tavalla tämä nuorten miesten radikalisoituminen ja syrjäytyminen saadaan estetyksi ja kuriin?
Onko Suomessa jokin ongelma, että nuoret miehet radikalisoituvat ja syrjäytyvät? Mitä olen duunissa kuunnellut nuoria miehiä, niin ei heillä ole mitään tuollaista havaittavissa. Elävät samanlaista normaalia elämää kuin nuoret naiset elävät tai aikaisempi sukupolvi elänyt.
Tosi hyvä idea. Koska alatte toteuttaa? Leirejäkin voisi järjestää. Myös naisille.
Ottakaa mukaan myös kaikenikäsiä miehiä eikä vaan nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä idea. Koska alatte toteuttaa? Leirejäkin voisi järjestää. Myös naisille.
Ottakaa mukaan myös kaikenikäsiä miehiä eikä vaan nuoria.
Suomessa on vaikka minkälaista toimintaa jo olemassa. Miksi halukas voi mennä urheiluseuroihin, ryhmäliikuntaan, harrastelijateatteriin, kuoroon, työväenopistoon jne. johonkin lukuisista toiminnoista? Kotoako pitäisi lähteä ihmisiä hakemaan "Nyt janipetteri tai heidijessica lähtee vähän harrastamaan"
Ei puutteessa oleva ruma nuori aikuinen muuta kuin suutu tuollaisesta ja näkee sen sedän vain ärsyttävänä kilpailijana.
Näiden miesten ainoa toivo on joku Thaimaan tuonti tai sitten nuket.
Saisi varmaan turpaansa. Se kel onni on ...
Ei tätä koskaan kysytä. Ilkeillään, pilkataan ja keksitään vastaukset puolestamme. Lisäksi se ei ole enää realistista. Sinällään kiitos luultavasti ihan asiallisesta kysymyksestä ilman ilkeilytarkoitusta.