Sopiiko joku itsepuolustuslaji vanhemmalle jo yli 50v naiselle ja mikä olisi.
Olen haaveillut koko ikäni tästä ja nyt olen hyvässä kunnossa ja olisi rohkeutta aloittaa.
Kauan siihen menikin😂
Kommentit (56)
Leivonta. Kaulin on tappava ase, kun sitä osaa käyttää.
Ilmoittaudu vapaaottelun Sm kisoihin
takovat siellä järkeä tyhmään päähäsi
Se on tanssi ja metsäkävelyt, uinti sopivissa paikoissa, pyöräily jos seuraa. Tennis. Hiihto. Luistelu (ei mikään kauno) - ihanat jäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, "yli 50" -sehän voi olla vaikka 90. Eli kun ei tiedä mitään, ei voi kauheasti neuvoakaan.
T: judoilija
53v.Pieni ja hoikka naisihminen,jos tällä lajin kannalta merkitystä.
T.ap
Vaikuttaa se ikä että mitä kestää. Vanhuksilla hapertuu luut jne. Mutta laji..aikido?
Vierailija kirjoitti:
Pierunyrkkeily
Kuvailisitko lajia tarkemmin?
Kaikissa lajeissa on riskinsä. Oheistreeni ei saisi olla riskaabelia, sillä minimoi jo paljon. Jos otat rankan lajin, ota huomioon millaista muu elämä on. Huono pari olisi nyrkkeily ja crossfit, mutta esim. nyrkkeily ja vastuskuminauhat olisi jo selvästi alemman vammautumisriskin yhdistelmä.
(Olen 47v mies, visuaalinen reaktioaika on 166 millisekuntia, algoritmi epäili testissä koneeksi, 266 millisekuntia olisi reaktioaika joka vastaisi keskiverto 19v nuorukaista. Ikä on eri asia kuin ajettu kilometrimäärä. :P )
Aikidoa suositan minäkin. Googlaa vaan paikkakuntasi seura(t) ja laita viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, "yli 50" -sehän voi olla vaikka 90. Eli kun ei tiedä mitään, ei voi kauheasti neuvoakaan.
T: judoilija
53v.Pieni ja hoikka naisihminen,jos tällä lajin kannalta merkitystä.
T.ap
Vaikuttaa se ikä että mitä kestää. Vanhuksilla hapertuu luut jne. Mutta laji..aikido?
Aikido vaikuttaa mielenkiintoiselta👍T.ap
Voidaanko ketään liian vanhana pitää, muistakaa ylöjärveläisrouvaa, aloitti aikidon 75- vuotiaana ja sai siinä myöhemmin mustan vyön.
Onhan vakuutuksesi kunnossa
Tuon ikäisellä jo hauraat luut....
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko ketään liian vanhana pitää, muistakaa ylöjärveläisrouvaa, aloitti aikidon 75- vuotiaana ja sai siinä myöhemmin mustan vyön.
mustan silmän muistaakseni sai
Paikkakunnasta paljon kiinni mitä tarjolla. Tampereella vahva suositus IMBA Muay Boran. Todella mukava porukka ja monipuolista treeniä, ei vaadi mitään aiempaa kunto- tai lajitaustaa, itsellänikin ikää 50+.
Jatkuva peruskurssi, eli milloin vain mukaan, ja ensimmäinen tutustumistreeni on ilmainen.
Aikidossa on runsas housuhame ja Steven Seagall
Sisko aloitti pari vuotta sitten jonkun krav maga jutun.. Käytiin katsomassa miltä näyttä ja se ihme mestari näytti miltä se näyttää.. Siskoni alotti heti sen.. Olin itse voi vitt miten tehokasta toimintaa.. Alko oikein hirvittää ja samalla naurattaa. Meni itse mukaan 6kk sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa lajeissa on riskinsä. Oheistreeni ei saisi olla riskaabelia, sillä minimoi jo paljon. Jos otat rankan lajin, ota huomioon millaista muu elämä on. Huono pari olisi nyrkkeily ja crossfit, mutta esim. nyrkkeily ja vastuskuminauhat olisi jo selvästi alemman vammautumisriskin yhdistelmä.
(Olen 47v mies, visuaalinen reaktioaika on 166 millisekuntia, algoritmi epäili testissä koneeksi, 266 millisekuntia olisi reaktioaika joka vastaisi keskiverto 19v nuorukaista. Ikä on eri asia kuin ajettu kilometrimäärä. :P )
Vaikuttaakohan yli-ihmisen tulla meitä maan matosia neuvomaan?
Taiji tai bukkake sopii kypsässä iässä olevalle.