Eläinlääkäri teki oikein, kun vapautti Pummeli-kissan tuskistaan
Kaikkea sitä näkee kuten nyt tätäkin omistajan tekemää eläinrääkkäystä.
Kommentit (661)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden eläinten paskan huomaa ja sen voi siivota. Kenelläkään ei ole velvollisuutta suojata hiekkalaatikkoa kissoilta vaan kyllä se on niiden omistajien tehtävä huolehtia, ettei ne pääse muiden pihoja terrorisoimaan.
Et varmasti erota linnun paskaa hiekkalaatikossa! Sen kannen hankkimiseen voi asennoitua, että hankkii sen roskien ja yleisen siisteyden vuoksi. Itse laittaisin kannen vaikkei kissaa olisikaan.
Taas liioitellaan, että kissat on muka jotain pihan terroristeja.Kyllä ne on kun kuseskelevat nurkkiin ja paskovat minne sattuu.
Valehtelet. Kissat ei kuseskele talojen nurkkiin, ellei ole jotenkin sairas. Kollit voi merkata, mutta harvinaista nykyään törmätä leikkaamattomaan kissaan.
Koirat kyllä paskovat ja kusevat minne sattuu, senhän sinä koiranomistajana tiedätkin.
Juu kyllä koiratkin paskoisivat ja kusisivat minne sattuu, jos niitä ei kukaan valvoisi. Minä pidän lemmikistäni huolta ja siivoan jätökset. Vapaana ulkoilevan kissan omistajat eivät tätä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein lopettaa vanha ja sairas kissa. Se on omituista, kuinka ihmiset ei saa mitään aikaiseksi vaan eläinrääkätään eläinrakkauden nimissä sairasta eläintä jopa vuosia. Minusta hyvä ohje lemmikin lopettamiselle on se, että kun ekan kerran mietit sitä tosissasi, on oikea aika luopua. Pääosin sen jälkeen se on vaan enää eläinrääkkäystä ja turhaa pitkitystä.
Seurasin vierestä erästä kissaa, jonka omistaja pitkitti elämää 2-3 vuotta. Kissaraukka oli laiha kuin mikä, turkki takkuuntui ja ei sitä voinut oikein edes leikata enää, koska nahkaa oli niin löysä. Ei pystynyt oikein kiipeämään, välillä toikkaroi pää vinossa, mutta elämä vaan jatkui, koska vastuuton omistaja ravasi eläinlääkärissä ja eläinlääkärit rahanahneuttaan eivät sanoneet totuutta vaan tekivät kalliita hoitoja.
Tuolla joku kehuskeli kuinka hänelläkin puolikuollut 20 vu
älä vääristele viestiäni, se on varsin junt tia. kissalla ei vain ollut mitään syytä päästä hengestään eroon ja olen iloinen, että oli eläinlääkäri, joka osasi kissan kärsimnystä arvioida eläinlääketieteen kriteerien mukaan. Kissa sai kyllä eutanasian sitten kun oli aika.
Kenenkään ei pitäisi lopettaa kissaa siltä istumalta, varsinkaan sirutettua. Olisivat ottaneet hetkeksi hoitoon, ruokkineet seuranneet vointia ja sitten löytöeläinkotiin. Olisi omistaja ehtinyt paikalle. Kissalla oli kilpirauhasvaiva johon oli lääkitys. Kova kohtalo kissaparalla, tapetaan heti kun erehtyy tontin ulkopuolelle, ei vanhuus ole syy tappaa kissaa. Olisivat voineet keskustella eläinlääkärin kanssa toimista. Ei kenenkään kissaa saa tappaa välittömästi, vaikka laiha onkin. Eläinlääkäri teki ison virheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden eläinten paskan huomaa ja sen voi siivota. Kenelläkään ei ole velvollisuutta suojata hiekkalaatikkoa kissoilta vaan kyllä se on niiden omistajien tehtävä huolehtia, ettei ne pääse muiden pihoja terrorisoimaan.
Et varmasti erota linnun paskaa hiekkalaatikossa! Sen kannen hankkimiseen voi asennoitua, että hankkii sen roskien ja yleisen siisteyden vuoksi. Itse laittaisin kannen vaikkei kissaa olisikaan.
Taas liioitellaan, että kissat on muka jotain pihan terroristeja.Kyllä ne on kun kuseskelevat nurkkiin ja paskovat minne sattuu.
Valehtelet. Kissat ei kuseskele talojen nurkkiin, ellei ole jotenkin sairas. Kollit voi merkata, mutta harvinaista nykyään törmätä leikkaamattomaan kissaan.
Koirat kyllä pas
vapaana ulkoileva kissani käy kakalla aamulla ja illalla ja vaikka olisi ulkona, niin saapuu toimittamaan asiaansa sisätiloihin ja omaan vessaansa. Vain talvisin kissa menee hankeen tekemään pissat ja kakat - ja omalle pihalle talon nurkalle, joten sieltä ainakin kakat on helppo hakea pois. Samoin kissamme pysyy vain omalla pihallamme. On leikattu, joten hällä ei ole tarvetta mennä naapurin pihalle + naapurissa on spanieli, joka yli-innokkaana mielellään alkaisi paimentaa kissaamme, jota kissamme inhoaa. Ei siis mene sinne, koska tietää, että siellä on se hullu (kissan mielestä) koira, joka vain paimentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä se pitäis olla täysin kunnossa ja terve jos meinaa elää, vai mitä aloittaja meinaa omistajan eläinrääkkäyksellä?
Sitä että kissa on vanha. Laiha koska ruoka ei maistu ja elämä tuskaa. Omistaja on ajatellut lähinnä itseään kun ei ole lopetuttanut kissaa ajoissa.
Eläinlääkäri tutki kissan ja tuli tulokseen kuin tuli. Eläinlääkäri on ammatti-ihminen.
Ajattelet että kissan olisi pitänyt jatkaa elämää omistajan riemuksi?
ap
No kissa oli ihmisten iässä 84v (tai 75v)
Maistuihan sille ruoka, ei vain maistunut perään naapurissa vai missä sitä ruokaa nyt tarjottiin, lisäksi kilpirauhasen liikatoimintainen kissa kyseessä. Hän myös kuulemma takkuuntui helposti (vanhemmiten voi käydä näin). En tiedä miksi silmät olivat tuossa kunnossa, sopimaton lääkitys?
En tiedä sokeutuiko omistaja kissalleen, mutta Sveitsissä ei lääkäri ollut ehdottanut lopettamista. Toki ulkopuolisten silmin tuossa tilanteessa voi nähdä sen kaikkein pahimman, kun ei taustoista tiedä mitään.
Olisi lääkäri voinut odottaa, kun siru tosiaan oli kissalla. Löytäeläintalojakin on.
Tottakai koko tapahtuma on surullista, ikävä se on omistajan kuulla, että kissa lopetettiin selkäsi takana. Omistaja ei voinut asiaan vaikuttaa millään tavalla, eikä edes olla tilanteessa läsnä, joutui vain hakemaan ruumiin. Ikävää.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat kyllä pas
Haluaisin nähdä kun keräät kaikki koiran kusetkin.
Kunnanlääkäri tekisi oikein, kun vapauttaisi pupan tuskistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä se pitäis olla täysin kunnossa ja terve jos meinaa elää, vai mitä aloittaja meinaa omistajan eläinrääkkäyksellä?
Sitä että kissa on vanha. Laiha koska ruoka ei maistu ja elämä tuskaa. Omistaja on ajatellut lähinnä itseään kun ei ole lopetuttanut kissaa ajoissa.
Eläinlääkäri tutki kissan ja tuli tulokseen kuin tuli. Eläinlääkäri on ammatti-ihminen.
Ajattelet että kissan olisi pitänyt jatkaa elämää omistajan riemuksi?
ap
No kissa oli ihmisten iässä 84v (tai 75v)
Maistuihan sille ruoka, ei vain maistunut perään naapurissa vai missä sitä ruokaa nyt tarjottiin, lisäksi kilpirauhasen liikatoimintainen kissa kyseessä. Hän myös kuulemma takkuuntui helposti (vanhemmiten voi käydä näin). En tiedä miksi silmät olivat tuossa kunnossa, sopimaton lääkitys?
En tiedä sokeutuiko omistaja kissalleen, mutta Sveitsissä ei lääkäri ollut ehdottanut lopettamista. Toki ulkopuolisten silmin tuossa tilanteessa voi nähdä sen kaikkein pahimman, kun ei taustoista tiedä mitään.
Olisi lääkäri voinut odottaa, kun siru tosiaan oli kissalla. Löytäeläintalojakin on.
Tottakai koko tapahtuma on surullista, ikävä se on omistajan kuulla, että kissa lopetettiin selkäsi takana. Omistaja ei voinut asiaan vaikuttaa millään tavalla, eikä edes olla tilanteessa läsnä, joutui vain hakemaan ruumiin. Ikävää.
Lisäksi sekin on salakavalaa, kun ei eläimet näytä tuskaa. Omistaja perusteli hyvinvoivaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Kissat ei kuseskele talojen nurkkiin, ellei ole jotenkin sairas. Kollit voi merkata, mutta harvinaista nykyään törmätä leik
Haluaisin nähdä kun keräät kaikki koiran kusetkin.
En anna sen kusta toisten pihoille ja talojen nurkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Kissat ei kuseskele talojen nurkkiin, ellei ole jotenkin sairas. Kollit voi
Mutta annat kuitenkin koiran kusta tolppiin ja postilaatikoihin. Et sä sitä voi estää jos koira alkaa tehdä tarpeitaan. Vai oletko niitä jotka nykii kaulapannasta kun kun koira vielä kyykkii?
Minä ihmettelen missä te tapaatte näitä eläinlääkäreitä jotka ehdottaa eutanasiaa useinkin. Minulle ei koskaan ole ehdotettu vaikka ollut vanhempiakin kissoja. Päinvastoin, tekevät kaikkensa että niissäkin henki vielä pihisee. Olen aina itse ottanut eutanasian esille ja tällöin ovat olleet samaa mieltä. Eli ei mielestäni ole mitenkään upea ja ihana erityinen lumihiutale eläinlääkäri joka ei puhu eutanasiasta, ihan normaali eläinlääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Kissat ei kuseskele talo
Mutta annat kuitenkin koiran kusta tolppiin ja postilaatikoihin. Et sä sitä voi estää jos koira alkaa tehdä tarpeitaan. Vai oletko niitä jotka nykii kaulapannasta kun kun koira vielä kyykkii?
En tietenkään anna. En päästä koiraani niiden luokse, koska tiedän sen kusevan niihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen missä te tapaatte näitä eläinlääkäreitä jotka ehdottaa eutanasiaa useinkin. Minulle ei koskaan ole ehdotettu vaikka ollut vanhempiakin kissoja. Päinvastoin, tekevät kaikkensa että niissäkin henki vielä pihisee. Olen aina itse ottanut eutanasian esille ja tällöin ovat olleet samaa mieltä. Eli ei mielestäni ole mitenkään upea ja ihana erityinen lumihiutale eläinlääkäri joka ei puhu eutanasiasta, ihan normaali eläinlääkäri.
meidän eläinlääkärillä on mielestäni hyvä ajatus eutanasia suhteen: se annetaan sitten, kun eläimella voi olettaa olevan liikaa kärsimystä ja hoito ei tuo paljonkaan elinaikaa tai on niin rankka että se toisi itsessään liikaa kärsimystä. ITse suhtaudun positiivisesti eutanasiaan (myös ihmisten), mutta ehkä niitä nykyisin tehdään liiankin heppoisin perustein - esimerkiksi kodittomille eläimille, joita kukaan ei tunnu huolivan. Ehkä eläinsuojeluyhdistyksillä olisi parantamisen varaa kodittomien eläinten kotien etsimisen suhteen. Onko esimerkiksi eläimelle parempi, että sitä häkitetään pahimmillaan vuosia jossain eläinsuojeluyhdistyksen tiloissa vain siksi, että joku on kokenut, että eläin sopii vain tietynlaiseen kotiin. Ehkä olisi parempi miettiä, että eläinten koteihin tehdään niitä kotikäyntejä - vaikka nettiyhteyden avulla, jotta voi nähdä, että asiat on siellä ok ja hallinnassa en sijaan, että etukäteen käytetään turhia työtunteja siihen, että eläinsuojeluyhdistys käy katsomassa sometilien kaverilistat ja harrastusryhmät ja kuvittelee, että siitä saa tietää millainen ihminen oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meidän eläinlääkärillä on mielestäni hyvä ajatus eutanasia suhteen: se annetaan sitten, kun eläimella voi olettaa olevan liikaa kärsimystä ja hoito ei tuo paljonkaan elinaikaa tai on niin rankka että se toisi itsessään liikaa kärsimystä. ITse suhtaudun positiivisesti eutanasiaan (myös ihmisten), mutta ehkä niitä nykyisin tehdään liiankin heppoisin perustein - esimerkiksi kodittomille eläimille, joita kukaan ei tunnu huo
Minulle eläinlääkäri näytti vihreää valoa eutanasian suhteen kissalle joka sai pysyvän lääkityksen mutta se piti tainnuttaa suunnilleen joka kerta ennen koppaan laittamista ja eläinlääkärissä. Lääkkeiden antaminen oli mahdotonta. Näytimme eläinlääkärille videon millaista se on. Eläinlääkäri itsekin yritti sitten antaa lääkkeen . Lääkäri parka😆 Vaihtoehdot oli sitten kipulääkkeet loppuelämän kunnes sairaus pahenee ja lopullinen piikki tai suoraan eutanasia. Päädyimme jälkimmäiseen koska kipulääke olisi todennäköisesti tuhonnut maksan aikanaan.
Kissa oli 12 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meidän eläinlääkärillä on mielestäni hyvä ajatus eutanasia suhteen: se annetaan sitten, kun eläimella voi olettaa olevan liikaa kärsimystä ja hoito ei tuo paljonkaan elinaikaa tai on niin rankka että se toisi itsessään liikaa kärsimystä. ITse suhtaudun positiivisesti eutanasiaan (myös ihmisten), mutta ehkä niitä nykyisin tehdään liiankin heppoisin perustein - esimerkiks
Ette vaan osanneet lääkitä, kurjaa noin nuori kissa. Olisi ollut vielä ainakin kahdeksan vuotta hyvää elämää jäljellä.
Eläinlääkäri teki täysin oikein, omistajat ei selkeästi oo hoitanut kissaansa niinkuin kuuluu; turkki takussa (kissat tästä tarkkoja, menee sellaiseksi kun kissa ei voi enää hyvin, ei jaksa/pysty peseytymään), äärettömän laiha (lääkkeitä ei selkeesti annettu niinkuin kuuluu tai yksinkertaisesti väärät lääkkeet, ties millon käyny kunnolla lääkärillä), kissalla kuvissa selkeästi näkyy 'kipuilme' ja kissa ulkoillut ilman valvontaa. Mitä ihmettä nää omistajat oikeen oletti käyvän, ihan tosi kissasta kuuluu pitää huolta, ei näin missään nimessä. Ps. kissan vapaaulkoulusta ilman valvontaa on olemassa kansalaisaloite että kiellettäisiin, kannattaa allekirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä riitä järki ymmärtämään, miksi noita elukoita pitää ulkomailta raahata Suomeen. Varsinkin kaikennäköisiä sekarotuisia ja sairaita yksilöitä. Koiria eritoten naiset haalii, mitä surkeampi rakki - mieluummin kolmijalkainen ja sokea - sitä varmemmin se otetaan ja pelastetaan, mukamas.
Ja tässä Pummelin tapauksessa ei ole mitään rikettä tapahtunut: eläinlääkäri nukutti sairaan, vanhan ja kivulloisen kissan. En vaan tajua näitä "laupeudentekijöitä" jotka tuo elukoita Suomeen kärsimään. Kuvittelevat kai, että tekevät hyvää, yksinkertaiset sielut.
Siis kissan omistaja tuli lomalle Suomeen kissansa kanssa. Ei tää mikään rescue-kissajuttu ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä riitä järki ymmärtämään, miksi noita elukoita pitää ulkomailta raahata Suomeen. Varsinkin kaikennäköisiä sekarotuisia ja sairaita yksilöitä. Koiria eritoten naiset haalii, mitä surkeampi rakki - mieluummin kolmijalkainen ja sokea - sitä varmemmin se otetaan ja pelastetaan, mukamas.
Ja tässä Pummelin tapauksessa ei ole mitään rikettä tapahtunut: eläinlääkäri nukutti sairaan, vanhan ja kivulloisen kissan. En vaan tajua näitä "laupeudentekijöitä" jotka tuo elukoita Suomeen kärsimään. Kuvittelevat kai, että tekevät hyvää, yksinkertaiset sielut.
Siis kissan omistaja tuli lomalle Suomeen kissansa kanssa. Ei tää mikään rescue-kissajuttu ollut.
Ehkä ajatteli että kissavanhus nauttisi täällä Suomessa, vaikka toisin kävi.
https://www.tiktok.com/@ellindamo/video/7395199154546298144?_r=1&_t=8oK…
Malttia, malttia.
Koirat kyllä paskovat ja kusevat minne sattuu, senhän sinä koiranomistajana tiedätkin.