Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, miten omaa painoaan ei näe yhtään???

Vierailija
23.07.2024 |

Järkytyin vaa"an lukemasta ja olen lihonut 15 kg alle vuodessa, ylipainoa oli jo ennenkin, samat vaatteet mahtuu kuitenkin, ehkä se ei tässä koossa enää ole niin näkyvää.

Olen nyt merkittävästi ylipainoinen. 

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteni tosiaan on xxxl-koon tunika ja leggingsit, tunikat olleet isoja, niin sisälle mahtuu. Ajattelin toiveikkaana, että olisin jopa vähän laihtunut ja tämä vaa'an lukema oli järkytys.

Miten tästä eteenpäin? Lääkärille aika ja ozempiccia vai mitå? 

Normaali painonpudotus, liikunta ja ruokavalio uusiksi. Ei kannata pilata kehoa näillä lääkkeillä, ellei ole muuten hengenhädässä.

Mutta kun en "jaksa" liikkua ja katsella samoja maisemia joka päivä pyörräillen tai juosten. Ei siinä ole mitään järkeä; ihan hiton tylsää. Jaksaisin kyllä pyöräillä vaikka 40 km joka päivä, mutta en tee sitä, sillä on parempaakin tekemistä. Syömistä en aio lopettaa myöskään.

Ap

AP, vastasit oikein itsellesi. Jos et viitsi tehdä liikapainosi suhteen mitään, pysyt kiloissassi.

Vierailija
62/69 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteni tosiaan on xxxl-koon tunika ja leggingsit, tunikat olleet isoja, niin sisälle mahtuu. Ajattelin toiveikkaana, että olisin jopa vähän laihtunut ja tämä vaa'an lukema oli järkytys.

Miten tästä eteenpäin? Lääkärille aika ja ozempiccia vai mitå? 

Normaali painonpudotus, liikunta ja ruokavalio uusiksi. Ei kannata pilata kehoa näillä lääkkeillä, ellei ole muuten hengenhädässä.

Näin juuri. Ilmeisesti nuo kilot ovat tulleet lyhyessä ajassa, joten puuttumalla heti tilanteeseen saat ne helposti laihdutettua pois. Ota tavaksi käydä joka ikinen aamu tai ilta samoihin aikoihin vaaalla niin ei tule tuollaista järkytystä. Kesällä on helpointa laihduttaa, kun kasvikset ovat auringossa kypsyneitä ja maukkaita eikä kuumalla jaksa syödä kovin paljoa. Ennemmin jääkaapissa aina iso pullo Vichyä, jonka päätät pitävän olla tyhjä illalla. Se muuten täyttää paremmin kuin kraanavesi, jota tietysti myös on hyvä juoda. Tällä tavalla minä laihdutan, jos tulee yksikin kilo lisää. BMI on 22 ja se yhden kilon pois saaminen vaatii työtä ja hikeä. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa kehossa 15 kg ei ole paljon, koska siitä voi montakin kiloa olla nestettä. Kun alat syömään vähän kevyemmin, nesteturvotus häviää nopeasti.

Vierailija
64/69 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoisella tuo 15 kg tarkoittaisi vähintään 2 vaatekokoa lisää. En ymmärrä millaisia telttoja käytätte.

Vierailija
65/69 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella hankalaa laihduttaa, jos ei halua muuttaa ruokavaliotaan yhtään, tai ei ala liikkumaan enemmän. Lihastreeni sulattaa aika hyvin läskiä. Mutta pelkästään liikkumalla on hankala saada painoa tippumaan.

Jos et aio tehdä asialle mitään, niin sitten on vain oltava niin kuin olet nytkin. Jos liikut jo nyt sen 10000 askelta päivässä, ei kunto voi aivan retuperällä olla.

Vierailija
66/69 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
67/69 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punnitsen joka aamu itseni.paino pysynyt samoissa lukemissa koko aikuisiän. Huomaisin kyllä, jos 15 kiloa tulis lisäpainoa. Mutta voihan noinkin yrittää pettää itseään, ettei muka huomaa....

Normaalipainoinen

Minä myös punnitsen itseni joka aamu. Olin vielä viisi vuotta sitten ylipainoinen mutta laihdutin 15 kiloa ja olen pysynyt normaalipainoisena siitä saakka.

Millaisia vaatteita käyttää henkilö joka ei huomaa tuollaista painonnousua? Mulla farkut alkais puristaa jo parin kilon noususta. Eikö takkikaan ala kiristää? 

Vierailija
68/69 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitkään voi olla mahdollista että vaatteet mahtuu vaikka on lihonut 15 kg.

Valehtelet niin että korvat heiluu.

Semmonen teltanmallinen vantaankokoinen muumitunika mahtuu vaikka lihoisi 50kg vuodessa

Vierailija
69/69 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua, kuinka muka ei voi huomata

No sepä se, kun ei sitä voikaan tajuta ennen kuin sama käy itselle ja oho. Tai no, ei sitä tajua kyllä senkään jälkeen miten hitossa sitä ei huomannut kun sen jälkeenhän sitä ei voi olla näkemättä / huomaamatta / tajuamatta vaikka välillä tahtoisikin. Vetää mielen nimittäin todella matalaksi tuo todellisen kokoluokkansa lävähtäminen tajuntaan.

Vuodessa tyyliin 400-500 suklaalevyä extraa? Ei huomaa? OMG!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän