Miksi helsinkiläiset yrittäjät kuvittelee, että suomalaiset on valmiit maksamaan mitä tahansa
Mistä me niinkuin maksamme? Siitäkö, että se kalja tai jäätelö on niinkuin Helsingissä, siinä on kaljatuopissa sitten 10e Helsinki lisää.
Ei kukaan pidä Helsinkiä kummoisena kaupunkina johon viitsii edes mennä, minä syön ihan mielellään jäätelöni ja juon kaljan jossain muualla. Kannattaa ymmärtää, että ensin pitää luoda vetovoimatekijöitä, että joku viitsii tulla johonkin paikkaan, Helsingillä niitä ei ole yhtään.
Kommentit (26)
Itse kun kävin viimeksi Hesassa niin huomasin, että kaikesta joutuu maksaa. Varsinkin se jäi mieleen, että vessaan pääsykin maksaa.
Hirveän hintaista siellä monessa paikassa on, joten en toistamiseen Hesaan mielellään tule.
Minä voin hypätä lentokoneeseen ja käydä jossain ihan aidosti kiinnostavassa paikassa, jossa tapahtuu ja on kulttuuria. Helsinki ei kuulu minun matkakohteisiin, pidän Helsinkiä takapajuisena junttilana, joka on maaseutua siinä missä kaikki muukin Suomessa. Eikä junttiudessa tai maaseudussa ole mitään pahaa, ei kuitenkaan pidä esittää jotain mitä ei ole niinkuin helsinkiläiset.
Noilla hinnoilla saadaan eriarvoistumista alueellisestikin. Suomi ei ole menossa yhtään hyvään suuntaan.
Pikku Amerikkako tästä yritetään tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Osta pussikaljaa ja litrajäätelöä, mene puistoon. Terassit ja ravintolat on tarkoitettu näyttäytymistä varten.
Kenelle te siellä terassilla näyttäydytte? Keitä te luulette kiinnostavan?
Se on sitä Stubbilaista logiikkaa. Ihan sama jos enemmistöllä ei ole varaa maksaa kulttuurista eikä palveluntuottajilla varaa tuottaa, kunhan kokoomusapinalla on varaa ostaa. Nämä harvat rikkaat sitten ylläpitävät koko kaupunkia! Jos joku köyhä joskus raflaan tai terassille eksyy niin kokoomuslaiset lapsiperheet häätää ne melullaan pois!
Äärimmäisen rikkaiden sijoittajien, toimareiden, kryptomiljonäärien touhurahat menevät taiteeseen ja antiikkiin. Kymppitonnit ja satatonniset valuvat ulkomaisiin huutokauppakamareihin.
Osa harrastaa toki jotain veneitä, klassikkoautoja jne. joiden kunnostamisesta menee kiertoon taviksillekin rahaa mutta tuokin on vain pieni osa heistä.
Valtaosa heistä kyllä työllistää ravintoloita. Joko päivittäisi kotiinkuljetuksina tai itse ravintoloissa.