Oma liitto kriisissä ja eron partaalla, muut ei tiedä ja samaan aikaan kaasona olo +hääsuunnittelu
Pliis antakaa voimia. Ei oikeasti tunnu helpolta. Häihin on vielä aikaa (tänä vuonna ovat kuitenkin), en tiedä tuleeko mieheni osallistumaan juhliin ollenkaan tai olemmeko yhdessä enää silloin. Todella rankkaa kuunnella muiden suunnittelua ihan jo istumajärjestyksestä lähtien ja kuka kulkee milläkin kyydillä kun tottakai mieheni on otettu huomioon kaikessa suunnittelussa, minulla kun menee vähän eri kaavaa juhlat kun olen kaasona. En kuitenkaan millään jaksaisi/haluaisi ottaa esille tätä meneillään olevaa kriisiä tässä vaiheessa kun toiset ovat rakkaus+hääkuplassa ja suunnittelevat häitä. Minulla ei vaan olisi yhtään voimia olla innostunut mistään hääjutuista, yritän kuitenkin tsempata parhaani mukaan ystävän takia. Onko muilla kokemusta vastaavasta tai jotain vinkkejä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Pyydä hääparia siirtämään häitä vuodella, niin sinä kaaso saat asiasi kuntoon. Kyllä he ymmärtävät, ei ne heidän häänsä nyt niin tärkeät ole kuin sinun ongelmasi.
Aikuisten oikeasti: jos et kykene sallimaan muille onnea ja opettele pitämään tunteesi kurissa, niin luovu kaasona olemisesta. Jo nyt morsian miettii, miten saisi sinulle sanottua, että jos et sittenkään olisi mukana, olisi muille helpompaa. usko tai älä, tilanteesi on kaikkien tiedossa.
Mikä ihmeen pakko joillakin on ruveta ilkeilemään? Aloittaja ei puhu mistään tämmöisestä, ei hän ole kenenkään toisen onnea kieltämässä. Oletko itse eronnut? Se on yksi elämän pahimmista kriiseistä, paitsi varmaankin kaltaisillesi tunteettomille jästipäille. En yhtään ihmettele että aloittajaa jännittää miten hän kestää, vaikka häihin on vielä aikaa. Myötätuntoa hän tarvitsee eikä ilkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eroaa ja menee yhteen. Eipä tuossa sen kummempaa. Nykyään voisi oikeastaan ennustaa, että häät ovat eroamisen enne. Ajattele tältä kantilta: korkeintaan 7 vuotta ja tämäkin pari tulee eroamaan. Silloin sinä olet todennäköisesti onnellisesti uusissa kuvioissa.
Tai ainakin uusissa kuvioissa. Nämä kukasta kukkaan narsissit ei koskaan ole onnellisia vuotta kahta pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eroaa ja menee yhteen. Eipä tuossa sen kummempaa. Nykyään voisi oikeastaan ennustaa, että häät ovat eroamisen enne. Ajattele tältä kantilta: korkeintaan 7 vuotta ja tämäkin pari tulee eroamaan. Silloin sinä olet todennäköisesti onnellisesti uusissa kuvioissa.
Tämä on aina jotenkin niin outoa kuin lohdutetaan toisten ennakoidulla epäonnella.
Varsinkin kun 61% ensimmäisen liiton solmivista ei eroa. Eli mitään faktaperustetta tuolla ei ole. Voihan lasin aina nähdä tyhjänä, jos haluaa
Vierailija kirjoitti:
Pyydä hääparia siirtämään häitä vuodella, niin sinä kaaso saat asiasi kuntoon. Kyllä he ymmärtävät, ei ne heidän häänsä nyt niin tärkeät ole kuin sinun ongelmasi.
Aikuisten oikeasti: jos et kykene sallimaan muille onnea ja opettele pitämään tunteesi kurissa, niin luovu kaasona olemisesta. Jo nyt morsian miettii, miten saisi sinulle sanottua, että jos et sittenkään olisi mukana, olisi muille helpompaa. usko tai älä, tilanteesi on kaikkien tiedossa.
:D :D :D :D
Kova!
Vierailija kirjoitti:
Avoimesti kertoisin asian tilasta. Itse olin vieraana häissä, joihin osallistui pariskunta ketkä olivat eroamassa mutta asiasta ei oltu puhuttu kuin pienelle piirille. Höpöttelin kuulumisia sun muuta pariskunnan kanssa ja kyselin tulevatko taas kesällä meille kylään. Olivat hieman vaivautuneita enkä tajunnut miksi. Ärsytti jälkeenpäin miksi ei oltu voitu kertoa tulevasta erostaan jotta muutkin olisivat osanneet ottaa keskusteluissaan sen huomioon.
Ymmärrän tuntemuksesi, mutta voi olla vähän vaikea löytää sellaista kommunikointimuotoa, jolla saisi ilmaistua että "me ollaan sit muuten eroamassa ihan kohta mut tullaan kuitenkin sinne häihin niin kuin mitään ei olis tapahtunut joten teeskennelkää mukana". Elämänkokemus on opettanut, että jos ihmiset menevät vaikeaksi jostain puheenaiheesta, kannattaa sujuvasti vaihtaa aihetta. Erot, lapsettomuus, syömishäiriöt, työttömyys, alkoholiongelmat sun muut kun on niin yleisiä että useimpia ne tavalla tai toisella koskettaa.
Jos päätät kertoa asiasta, niin kerro mahdollisimman varhain. Jos ystäväsi on viisas, hän kyllä ymmärtää tilanteesi.
Tuo on ystäväsi tärkeä päivä. Siis ystäväsi, ei sinun. Ulkoista itsesi omista tunteista ja ajatuksista tekemällä ystäväsi päivästä täydellinen. Ulkoinen tekeminen voi auttaakin pääsemään sieltä oman pään sisältä ulos. Jos mietitte miksi naisia on vähän johtajina, niin just nää tunteet.
Nosta kissa pöydälle, selvitä oma kriisisi, niin tai näin, jatka kaasoilua. Itse en vaan ymmärrä koko häävouhotusta. Itse menin Maistraatissa ja hyvin kesti kunnes kuolema erotti.