HS: Alle 30-vuotiaat suomalaiset ovat jo niin huonokuntoisia että heitä ei edes kannata palkata töihin
Moni seikka puoltaa vanhempien työntekijöiden palkkaamista avoimeen työpaikkaan, Tilastokeskuksen erikoistutkija Hanna Sutela arvioi Helsingin Sanomissa. Iäkkäämpien työllisyysaste on myös noussut ikäsyrjinnästä huolimatta. Yksi syy on ollut se nuoremmat ovat yhä huonommassa kunnossa, ja siksi kuusikymppinen työntekijä on usein yhtä hyvä valinta kuin kolmikymppinen.
Kommentit (153)
Ihmiset hymähtää ja jotkut nauraa, kun kerron että olen aika huolissaan kun olen 48v paremmassa kunnossa kun suurin osa nuorista mitä näen kaupungilla. Hymähtely johtuu epäuskosta ja siitä, että ei ymmärretä mikä on todellisuus nykyaikana, luullaan että minä vitsailen.
Ei se ole mikään kehu minun huikeasta kyvykkyydestä tai mistään muustakaan, olen ihan tavallinen mies, olen kuitenkin normaalipainoinen, liikun säännöllisesti, en tupakoi tai käytä alkoholia. Minusta tämä on surullista, surullista missä kunnossa niin monet ihmiset ovat nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei palkata nuoria ihan periaatteesta ja hyvä niin. Suurin osa alle 30-vuotiaista ovat laiskoja, osaamattomuus, taitamattomia, kokemattomia ja naama kiinni älypuhelimessa.
No huh huh. Mieluummin nuoria kuin vanhoja..
Jos vaihtoehtona rutinoitunut nelikymppinen kuin vastavalmistunut parikymppinen niin voin kokemuksesta sanoa että nelikymppinen on aika varma palkattava siihen parikymppiseen nähden.
Nelikymppinen ei ole vanha idiootti,kuuttakympiä lähenevä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret voi olla vähän huonossa kunnossa, mutta vanhemmat on vielä huonommassa, joten vanhempien pitäisi hoitaa ensin oma kunto kuntoon.
Suurin osa yli 60-vuotiasta on paremmassa kunnossa kuin suurin osa alle 30-vuotiaista. Etkö lukenut ollenkaan tuota artikkelia?
Raha tuo hyvinvointia.
Nuoremmilta sukupolvilta koko ajan leikataan. Se tuo hirveän stressin eikä saa nukuttua.
"Suurin osa yli 60-vuotiasta on paremmassa kunnossa kuin suurin osa alle 30-vuotiaista. Etkö lukenut ollenkaan tuota artikkelia?"
Tietysti luin. Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä netissä sanotaan.
Näin koulutuspuolella nuoret valmistuneet opettajat ei myöskään kestä vastoinkäymisiä.. Harvase viikko yks jos toinen itkeä tihrustaa, kun oppilas on sanonut pahasti. Ei hyvää päivää, mihin maailma on menossa!
"Ihmiset hymähtää ja jotkut nauraa, kun kerron että olen aika huolissaan kun olen 48v paremmassa kunnossa kun suurin osa nuorista mitä näen kaupungilla. Hymähtely johtuu epäuskosta ja siitä, että ei ymmärretä mikä on todellisuus nykyaikana, luullaan että minä vitsailen.
Ei se ole mikään kehu minun huikeasta kyvykkyydestä tai mistään muustakaan, olen ihan tavallinen mies, olen kuitenkin normaalipainoinen, liikun säännöllisesti, en tupakoi tai käytä alkoholia. Minusta tämä on surullista, surullista missä kunnossa niin monet ihmiset ovat nykyään."
Miksi olet huolissasi ja surullinen? Ihmisten huono kunto ei ole ainakaan minun ongelmani, eikä todennäköisesti sinunkaan ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret voi olla vähän huonossa kunnossa, mutta vanhemmat on vielä huonommassa, joten vanhempien pitäisi hoitaa ensin oma kunto kuntoon.
Suurin osa yli 60-vuotiasta on paremmassa kunnossa kuin suurin osa alle 30-vuotiaista. Etkö lukenut ollenkaan tuota artikkelia?
Raha tuo hyvinvointia.
Nuoremmilta sukupolvilta koko ajan leikataan. Se tuo hirveän stressin eikä saa nukuttua.
Ne leikkaukset ja stressi kannustaa nuoria menemään töihin jotta kotiin ei jäädä roikkumaan työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään ikäsyrjintää. Jotkut eivät vain osaa ylläpitää työkykyään ja kehittää osaamistaan.
Tämä ei ole mielipidekysymys vaan tutkittu fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha tuo hyvinvointia.
Ne leikkaukset ja stressi kannustaa nuoria menemään töihin jotta kotiin ei jäädä roikkumaan työttömänä.
Työt on osa-aikatyötä ja pätkätyötä.
Kaupassa 20 h viikossa, palkka 800 ja vuokra 800.
Suomen olosuhteet. Kaikki paineet nuorille. Lisäksi osa olisi halunnut kai kunnon firman ja arvostusta hieman. Osa itsenäisenä yrittäjänä, mutta byrokratia ja missä.
Maailma olisi parempi jos joku aamu saisi herätä että kaikki alle 30-vuotiaat zoomerit ovat kadonneet maapallolta kuin tyhkana tuuleen tai Thanoksen napsauttamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha tuo hyvinvointia.
Mitä sieltä nyt on leikattu, jota ei oltaisi annettu hiljattain? Nuoret saa nyt enemmän etuuksia kuin aikoinaan mikään ikäpolvi. Voisiko olla se syynä, että ollaan patalaiskoja kaikkien asioiden suhteen? ei huvita työt, kun rahaa saa muutenkin.. ei huvita lenkkeily, kun tekee mieli somettaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha tuo hyvinvointia.
Kaupassa 20 h viikossa, palkka 800 ja vuokra 800
Kokoaikaiseen työhön. Ei mitään osa-aikaisuutta, pätkiä, keikkoja ja hanttihommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha tuo hyvinvointia.
Kaupassa 20 h viikossa, palkka 800 ja vuokra 800
Sori, mutta kaupassa oli jo 40v sitten 20h töitä. Miten tää olis nyt ongelma nuorille? Ei vissiin yhtään ymmärrystä kokonaisuudesta ja siitä, että ennenkin oli sama tilanne monessakin asiassa ja vielä pahempi. Ennen ei saanut tukiakaan samassa määrin!
Mitä väliä kun suomi on maailman onnellisin maa?
"Miksi olet huolissasi ja surullinen? Ihmisten huono kunto ei ole ainakaan minun ongelmani, eikä todennäköisesti sinunkaan ongelmasi."
Olen surullinen sentakia, koska ihmiset on niin huonossa jamassa nykyään, että se rajoittaa jo normaalia elämistä. Kyllä sillä on vaikutusta myös parisuhteisiinkin, löytääkö sitä onnea. Ei nuorten tuossa iässä pidä olla tuollaisessa kunnossa vaan heidän pitäisi olla elämänsä kunnossa, niin fyysisesti ja henkisesti. Heidän pitäisi pystyä elämään täyspainoista elämää kaikin tavoin.
m48
pullamössöisin sukupolvi ikinä!
kuvittelee, että ennen kaikki olis ollut paremmin, kaikille tuet ja vähän päälle vielä lisää ja kaikki pääsi töihin. Ei ollu osa-aikatöitä, kaikilla vähintään parempi palkka jne..
huhhoijaa!
Vierailija kirjoitti:
"Olen vuosien mittaan perehdyttänyt monia kymmeniä eri nuoria. Ja tämä kommentti kuvastaa hyvin sitä mikä on totta. Itseohjautuvuudessa olisi suurimmalla osalla parantamisen varaa. Suurimman osan asenne on myös se "että saman palkan tästä saa joten miksi kiirehtiä" eli työtahti on hidas ja tauot venyy. Ei ymmärretä miten bisnes toimii."
No kyllähän se vähän noin oikeasti on. Minäkin teen ehkä 70% siitä mitä pystyisin jos haluaisin, mutta kun en hyötyisi mitään ja teen silti ainakin saman kuin muut niin miksi vaivautua. Ennemmin pitää vähän ylimääräisiä taukoja ja ottaa muutenkin rennosti.
Silläkin uhalla, että asiakkaat ei saa mitä on sovittu ja yritykselle aiheutuu mainehaittaa asiakkaiden silmissä ellei tunnollisimmat tekijät ehdi hikoilemalla paikkaamaan lusmuiluasi?
Z sukupolvi on tiedetysti roskaa ja sitä nuoremmasta alpha sukupolvesta on tulossa vielä pahempi somen, älypuhelinten, meemien ja brainrotin takia.