Ihminen pärjää ihan hyvin ilman mustikoita ja mansikoita
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjään hyvin ilman mansikoita. Mustikat ja vadelmat saan ilmaiseksi metsästä.
Oi löytäisinpä paikan, missä on villivadelmia?
Hyviä paikkoja on sellaiset vähän ryteikköiset metsäaukiot. Myös avohakkuuaukioilla voi olla ekoina kesinä hakkuun jälkeen. Metsien reunamilla, ojien varsilla. Meillä läheisestä metsästä on levinnyt pihan ja metsän reunaan suuri kasvusto, monta sangollista poimin siitä joka kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan ympäri vuoden marjoja kaupan pakastealtaasta tarpeen mukaan.
Sama. Ja mansikoista ostan puolalaisia mansikoita. 500 gr maksaa 1,99 ja suomalaisista vastaavista saa maksaa maltaita. En pese niitä enkä keitä enkä ole niistä sairastunut.
Mä ostan myös marjoja ympäri vuoden mutta aina suomalaisia.
Mä en pärjää. On ihan pakko kerätä talveksi. Kesällä syön niin paljon kuin napa vetää. Ihmisen luonnollista ravintoa on marjat.
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Ok. Tauko loppuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan ympäri vuoden marjoja kaupan pakastealtaasta tarpeen mukaan.
Sama. Ja mansikoista ostan puolalaisia mansikoita. 500 gr maksaa 1,99 ja suomalaisista vastaavista saa maksaa maltaita. En pese niitä enkä keitä enkä ole niistä sairastunut.
Mä ostan myös marjoja ympäri vuoden mutta aina suomalaisia.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mä en pärjää. On ihan pakko kerätä talveksi. Kesällä syön niin paljon kuin napa vetää. Ihmisen luonnollista ravintoa on marjat.
Liha ja kala ovat luonnollista ravintoa, ei hypemarjat
Metsät täynnä marjoja,en maksa senttiäkään niistä,luit oikein en tarvi autoa,kävelen metsään ja poimin.
Osa ihmisistä on ollut vuosia ilman tuoremansikoita, ellei mansikkahillo. Ja mustikkaa pakkasesta vähän.
On se hyvä lisä ja ilmaista luonnonantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin juuri mustikkametsästä, vain muutaman litran poimin tänään, kun pitää jatkaa herukoiden poimimista.
Et käy töissä?
Kesäloma.
Mustalaisella oli mailman parhain hevonen, koska se oppi mitä vaan. Viimeisempänä oppi jopa olemaan syömättä, kunnes yllättäen kuoli. Uskomatonta epäonnea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vadelma on kaksivuotinen, tekee marjat toisena kesänä. Menet sinne, missä on kaadettu metsä toissa talvena (tai aiemmin). Varma tieto.
Joo kyllä ilman muuta pärjää. Mutta hyviä ne mustikat ja mansikat on silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut omakotitalossa tai sinulle on kesämökki, niin jätät vaan osan pihasta tai puutarhasta hoitamatta, niin ihan varmasti sinne muutamassa vuodessa tulee metsävadelma jostain. Ei ne kasva, jos parturoit kaikki pusikot.
Kaupasta just ostan tarpeeseen. Pihasta saa viinimarjat, karviaiset, luumut, kiikunat, pensasmustikkaakin.