S ja K-ketjujen sisäänosto hinnat?
Paljonkohan on duopolin voittoprosentit eri tuotteissa?
Kommentit (78)
Broilerin tuottajahinta on n.1.5€/kg, kaupassa 10-15€/kg
Vierailija kirjoitti:
Keskusliikkeiden kartelli ottaa voittoa varmasti 80% - milloinkahan alkaa Suomessa kapina näitä kartelleja vastaan kun ihmiset ovat köyhtyneet valtavasti?
Ei ala koskaan, ollaan lampaita
Vierailija kirjoitti:
Broilerin tuottajahinta on n.1.5€/kg, kaupassa 10-15€/kg
Ei ihme että suomalaiset ovat köyhtyneet ja keskusliikkeiden kartellit rikastuneet
Ne maksaa tuottajille aivan riistohintoja. Maksaa senteissä ja veloittaa asiakasta useammissa euroissa.
Voittokerroin on yleisesti noin 10x, toki enemmän tai vähemmänkin voi olla riippuen tavarasta. Eli 10€ tuotteen sisäänostohinta on alle 1€. Toki veroa on kympissä mukana 24%/14%
Meillä ei ole lainkaan toria tässä "kaupungissa" joten en tiennyt mitään torihinnoista. Kävin läheisessä isossa kaupungissa ja yllätyin kun hedelmät ja vihannekset maksoi torilla korkeintaan kolmanneksen siitä mitä olen tottunut niistä maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole lainkaan toria tässä "kaupungissa" joten en tiennyt mitään torihinnoista. Kävin läheisessä isossa kaupungissa ja yllätyin kun hedelmät ja vihannekset maksoi torilla korkeintaan kolmanneksen siitä mitä olen tottunut niistä maksamaan.
Kaikilla käymilläni "toreilla" on hinnat olleet korkeammat kun kaupassa
Mikä estää pitämästä omia kanoja?
Eikö ole mielenkiintoista että valtamedia ei päivittäin uutisoi siitä miten kartellit ajettaisiin alas Suomessa (keskusliikkeet, sähköyhtiöt jne.) mutta sen sijaan uutisoidaan aina siitä mitä maksuja saataisiin lisää suomalaisille? Valtamediasta on tullut rikkaan eliitin suorittaman rahastuksen tukija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelen ns. Rekoja eli missä tuottajat myyvät suoraan ilman kaupan katetta. Rekojen hintataso on reippaasti yli kauppojen hintojen
Vierailija kirjoitti: Mikä estää pitämästä omia kanoja?
Tässä taloudessa ainoat munat on minulla.
eiköhän ketjujen myötä hinnat kuluttajille ole paljon edullisemmat kuin, jos yksittäiset kaupat tilaisu tuotteet suoraan?
siinä ne 2 euron koipipaketit taitaisi maksaa aika paljon enemmän
Varmaan sama syy, kuin miksei ihmiset voi elää omavaraistaloudessa.
Tai lehmiä, sikoja jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelen ns. Rekoja eli missä tuottajat myyvät suoraan ilman kaupan katetta. Rekojen hintataso on reippaasti yli kauppojen hintojen
Jos myy rekossa vaikkapa 15 ruisleipää jotka itse kuskaa paikalle jostain jeeran perseestä niin mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ne maksaa tuottajille aivan riistohintoja. Maksaa senteissä ja veloittaa asiakasta useammissa euroissa.
Kannattaisko tuottajien perustaa sitten omia myymälöitä? vai unohtuko se fakta, että se toiminta maksaa samanlailla kuin kaupoillekin tilavuokrat, työntekijät jne
Ihme kyllä ei näy tuottajien kivijalkaliikkeitä, vaikka niin uhriutuvat asemastaan.
Vierailija kirjoitti:
Keskusliikkeiden kartelli ottaa voittoa varmasti 80% - milloinkahan alkaa Suomessa kapina näitä kartelleja vastaan kun ihmiset ovat köyhtyneet valtavasti?
Se on alkanut jo käyttötavaratasolla. Minä ja moni muu tilaa nykyään temusta tavarat just sillä kymmenesosahinnalla millä kartellitkin ne hankkii.