En saa kunnan vuokra-asuntoa koskaan.
Kunta ei vuokraa minulle asuntoa koska 30 vuotta sitten 18 vuotiaana jäi yhden kk vuokra maksamatta koska työnantaja teki oharit eikä maksanut palkkaa. Maksoin vuokran 2 kk päästä kuitenkin. Olen 15 vuoden aikana hakenut kunnalta vuokra asuntoa varmaan 15 kertaa mutta en saa sen yhden mokan takia. Olen 30 vuoden aikana nyt asunut kahdessa vuokra asunnossa ja maksanut aina vuokran ajallaan. Kunnalla on ollut kokonaine kerrostalo tyhjiä vuokra asuntoja jossa on yksiö ja 400 euron vuokra mutta en saa sellaista asuntoa. Olisin halunnut muuttaa toiselle puolella kaupunkia.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kamalaa kun teoilla on seuraukset.
Onhan se kamalaa kun ei ollut AP:n syy.
Vuokran maksamatta jättäminen ei ole kenenkään muun syy. Noihin tilanteisiin pitää olla ne puskurirahastot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään saa. Kerran sönköttivät asuntoa hakiessa, että minulla ei ole varaa kyseiseen asuntoon koska he oli laskeneet niin tulojeni mukaan. Minulla jäi kaikkien laskujen jälkeen hieman päälle 2200e/kk käteen ja oli 3 lasta. Tästä siis aikaa jo jotain 15 vuotta, että eläminen maksoi ihan eri tavalla. Enkä saa tänäkään päivänä asuntoa, ei ole mihinkään varaa, mutta työttömillä on.
Työttömät eivät myöskään saa kunnalta vuokra-asuntoa. Eikä liian köyhät. En oikein tiedä kenelle ne on tarkoitettu. Mmuutttajillr tietysti, ne on etusijalla.
Työttömyys ei ole mikään rajoite. Ja mikä on tuo liian köyhä?
Tarveharkinnassa painaa lähinnä asunnon tarve (asunnottomuus, häätöuhka, perheen koko.....) ja tulot. Jos on siis ARA ja tulorajat. Kuntien yhtiöillä on nykyisin myös vapaarahoitteisia kohteita. Ei tulorajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpäniin. Eihän mikään ole koskaan ap:n syy.
Oletpas sinä ilkeä! Miten se on AP:n syy jos ei saa palkkaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisitko itse sellaista vuokralaista joka ei pysty maksamaan vuokraansa? Niin, ei se varmaan vuokranantajankaan syy ole.
Onko 30 vuotta vanhan maksuviivästyksen tiedot edes koskaan olleet muuten kuin paperilla ylhäällä? Sellaisen vanhan tiedon digitalisointi olisi ehkä rikkonut henkilörekisterilakia tai tietosuoja-asetusta, koska tieto olisi pitänyt jo poistaa.
Minulla ollut puskuri rahaa vuokraan sen jälkeen kun sen mokan tein 18 vuotiaana. Tai ei se ollut mun moka , mutta en osannut varautua siihen ettei palkkaa saa. Se oli ennen kun menin armeijaan niin menin töihin vähäksi aikaa mutta työnantaja meni ilmeisesti konkurssiin ja minulta jäi palkkaa saamatta. Mutta olen nyt kuitenkin 30 vuotta maksanut aina vuokraa ja olen maksanut ennakkoakin nykyiselle vuokranantajalle pahan päivän varalle.
T.ap
Rikollinenkin on ensikertalainen muutaman vuoden päästä edellisestä kakusta, mutta ei näköjään ns. kunnollinen ihminen.
"Suomen suurin vuokranantaja menettää miljoona euroa kuussa, ainakin 1 500 asuntoa tyhjänä
HS:n tiedot|Helsingin kaupungin vuokra-asuntoyhtiöllä on tyhjillään noin 1 5002 000 kelpoa asuntoa. Tyhjäkäynnistä koituu joka kuukausi noin miljoonan euron vuokratulojen menetys."
Miksei sulla ole viiskymppisenä jo omaa asuntoa? Kyselenpähän vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisitko itse sellaista vuokralaista joka ei pysty maksamaan vuokraansa? Niin, ei se varmaan vuokranantajankaan syy ole.
Ei tietenkään, se on sen firman syy joka ei maksanut palkkaa.
Kuulostaa järkyttävältä kohtelulta. Ihmisten on aika herätä. Joku ei toimi ihmisten kannalta nyt hyvin. Kumma että niin kaukaisesta asiasta joku muistuttaa edelleen aloittajaa. Joskus tuntuu että kuntien vuokra-asunnot (ne on jo yksityistetty) eivät toimi sillä tavalla kuin inhimillisesti pitäisi. Toivottavasti keksitään vaihtoehtoja ja hyvä keskustella näistä.