Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa kunnan vuokra-asuntoa koskaan.

Vierailija
22.07.2024 |

Kunta ei vuokraa minulle asuntoa koska 30 vuotta sitten 18 vuotiaana jäi yhden kk vuokra maksamatta koska työnantaja teki oharit eikä maksanut palkkaa. Maksoin vuokran 2 kk päästä kuitenkin. Olen 15 vuoden aikana hakenut kunnalta vuokra asuntoa varmaan 15 kertaa mutta en saa sen yhden mokan takia. Olen 30 vuoden aikana nyt asunut kahdessa vuokra asunnossa ja maksanut aina vuokran ajallaan. Kunnalla on ollut kokonaine kerrostalo tyhjiä vuokra asuntoja jossa on yksiö ja 400 euron vuokra mutta en saa sellaista asuntoa. Olisin halunnut muuttaa toiselle puolella kaupunkia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ensin ajattelu on vahingollista.

- Tytti

Vierailija
2/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kamalaa kun teoilla on seuraukset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kuntaa

Vierailija
4/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinulla on jo kämppä mutta tekee mieli uusia maisemia?

Mene töihin ja vuokraa yksityiseltä tai osta oma. Ei kunnan tehtävä ole tarjota sinulle kokemuksia.

Vierailija
5/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin yksityisiltä saa halvemmalla ja on rauhallisempaa, mutta jos haluaa remmiin mukaan niin tietysti kunnan kämppä 

Vierailija
6/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinulla on jo kämppä mutta tekee mieli uusia maisemia?

Mene töihin ja vuokraa yksityiseltä tai osta oma. Ei kunnan tehtävä ole tarjota sinulle kokemuksia.

Olen ollut töissä mutta nyt en ole enkä saanut kunnan asuntoa vaikka olin töissä. Olin töissä 2002-2017 koko ajan. Nyt viime vuosina ollut vaikeaa saada pitkäaikaista työtä mutta olen tehnyt pätkätöitä esimerkiksi telakalla. Korona jälkeen  olen ollut muutamassa lyhytaikaisessa työssä. Sitten olen kalastanut ja myynyt kalaa ajankuluksi tässä viimeiset 3 kesää ja syksyä.

Vierailija
7/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin yksityisiltä saa halvemmalla ja on rauhallisempaa, mutta jos haluaa remmiin mukaan niin tietysti kunnan kämppä 

Asun nyt opp kiinteistön asunnossa. Tässä olen asunut 2015 lähtien. Halpa 348 euron vuokra.

Vierailija
8/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun nyt opp kiinteistön asunnossa. Tässä olen asunut 2015 lähtien. Halpa 348 euron vuokra.

Vierailija
9/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kerro tilanne 

Vierailija
10/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin mene että sinä ilmoitat mihin asuntoon muutat. Saat  sen mitä tarjotaan, jos ei kelpaa jatkat ininää.

Vierailija
11/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saa. Kerran sönköttivät asuntoa hakiessa, että minulla ei ole varaa kyseiseen asuntoon koska he oli laskeneet niin tulojeni mukaan. Minulla jäi  kaikkien laskujen jälkeen hieman päälle 2200e/kk käteen ja oli 3 lasta. Tästä siis aikaa jo jotain 15 vuotta, että eläminen maksoi ihan eri tavalla. Enkä saa tänäkään päivänä asuntoa, ei ole mihinkään varaa, mutta työttömillä on.

Vierailija
12/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kamalaa kun ei ollut AP:n syy.

Vierailija
13/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ensin ajattelu on vahingollista.

- Tytti

Persujen Suomalaiset ensin ajattelu ei mennyt sekään ihan putkeen. Sadat tuhannet suomalaiset kärsineet persujen petosten takia.

Vierailija
14/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään saa. Kerran sönköttivät asuntoa hakiessa, että minulla ei ole varaa kyseiseen asuntoon koska he oli laskeneet niin tulojeni mukaan. Minulla jäi  kaikkien laskujen jälkeen hieman päälle 2200e/kk käteen ja oli 3 lasta. Tästä siis aikaa jo jotain 15 vuotta, että eläminen maksoi ihan eri tavalla. Enkä saa tänäkään päivänä asuntoa, ei ole mihinkään varaa, mutta työttömillä on.

Työttömät eivät myöskään saa kunnalta vuokra-asuntoa. Eikä liian köyhät. En oikein tiedä kenelle ne on tarkoitettu. Mmuutttajillr tietysti, ne on etusijalla. 

Vierailija
15/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpäniin. Eihän mikään ole koskaan ap:n syy.

Vierailija
16/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tänne enemmistö tuli tähän asti vain piikittelemään

Vierailija
17/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi minkään 30 vuotta sitten tapahtuneen hoidetun maksurästin vaikuttaa mitenkään mihinkään.

Kunnilla on vaan se tarveharkinta. Jos sinulla on kelvollinen kämppä, niin muut ajavat ohi jonossa.

Eli hommaa häätö, tee joku rikos josta pikku kakku. Olet asunnoton, niin jopas aukeavat kunnan luukun ovet. Ihanaa!!!!

Vierailija
18/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikenlaiset nistit ja puliukot saa asunnon koska sossu maksaa takuun

Vierailija
19/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs hiton tavoite se kunnan luukku oikein on?

Nykyisin ARA-rahoitteisissa alkaa olla jo kovemmat vuokrat kuin vapaarahoitteisissa. 

Ja jos jossain on joku halpa, niin se odottaa remppaa. Ja rempan jälkeen vuokra onkin markkinavuokra.

Vierailija
20/31 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kuopiossa Nikulla vuokrat ovat taysin markkinavuokria. 

Jos jossain on joku vanhempi halpa luukku, niin siitä eivät nykyiset asukkaat lähe kuin ruumispussissa.

Tai sitten tulee saneeraus ja sen jälkeen vuokra pompsahti markkinatasolle.

Onpa noita halvempia vanhoja kohteita myyty sijoitusfirmoillekin. 

Ja taas remppa ja reilu vuokrankorotus seurauksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan