Millaisia ovat tuntemasi 50-vuotiaat naiset?
Onko elämä jo melkein ohi siinä vaiheessa?
Vanhoja eukkoja jotka kitkuttelevat työelämässä? Elämästä nauttivia, joilla jo vakaa talous ja lapset lentäneet pesästä? Avioeron partaalla itseään etsiviä? 50-v villityksen lumoissa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
entä sinun?
Katson peiliin ja näen liian myöhään saadut lapset, olen keskellä ruuhkavuosia ja äärettömän väsynyt. Olisinpa nuorempi jolloin ehkä jaksaisin paremmin. Ikätovereista suurinosa on lähettänyt lapset perästä ja heidän arki erilaista kuin minun.
ap
Onpa negatiivisen oloinen aloitus... Ihan tavallista elämää viettää, on lapsenlapsia ja pitää huolta itsestään.
Harvalla 50v on lapsenlapsia, ainakaan jos on itse ja myös lapset kouluttautuneet ja tehneet uraa.
Vierailija kirjoitti:
Harvalla 50v on lapsenlapsia, ainakaan jos on itse ja myös lapset kouluttautuneet ja tehneet uraa.
Missä kuplassa oikein elät? Ei tarvitse olla koulutusta tai uraa kun lapsia saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kuplassa oikein elät? Ei tarvitse olla koulutusta tai uraa kun lapsia saadaan.
No mutta ei niitä saada niin nuorina, että 50-vuotias olisi jo mummo. Minä olen 53-vuotias ja omat lapseni vasta opiskelevat, nuorin on vasta lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa negatiivisen oloinen aloitus... Ihan tavallista elämää viettää, on lapsenlapsia ja pitää huolta itsestään.
Lapsenlapsia? No comment.
Aina äänessä, yleensä valittaa. Ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä siinä on että saa lapsen 18-20-vuotiaana? Ainiin kun nykyään esikoinen pitäisi saada vasta 25-35-vuotiaana...
Lähes 50v. On pari melkein aikuista lukiolaista lasta, joilla menee kaikin puolin tosi hyvin. Talous kunnossa, korkeasti koulutettu. Teen työtä sen verran kuin haluan ja vain mitä tykkään. Puolison kanssa oltu yli 20v yhdessä. Olen terve, liikunnallinen, aktiivinen ja monipuolisesti harrastava, vahva ja kaunis. Koskaan ei elämä ole ollut näin hyvää. Enempää en voisi pyytää.
Itse olen 51. Olen työelämässä ja samalla myös opiskelen täydennyskoulutusta. Lapsista osa maailmalla jo.. yksi kotona. Harrastan liikuntaa ja nautin pienistä asioista kuten luonnosta. Rahasta on tiukkaa, valitettavasti, mutta pärjäilen..
Kauniita, fiksuja ja kuumia. Siinä vaiheessa elämä vasta alkaa. Lapset pois jaloista, mies heitetty niska-perseotteella helvettiin jne.
Hauskoja, itsenäisiä, älykkäitä, hyväitsetuntoisia, kauniita, vahvoja ja taitavia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 51. Olen työelämässä ja samalla myös opiskelen täydennyskoulutusta. Lapsista osa maailmalla jo.. yksi kotona. Harrastan liikuntaa ja nautin pienistä asioista kuten luonnosta. Rahasta on tiukkaa, valitettavasti, mutta pärjäilen..
Rahasta on pulaa nykyisin nuorilla, keski-ikäisillä ja vanhoilla. Et ole ainut, se lohdutuksena. Kaikki niin kallista ym syyt.
Lapsettomia, lapsellisia, nuorekkaita, ikäisensä oloisia, vanhemman oloisia. Kaikenlaisia.
Ystäväpiirissäni on useita viisikymppisiä naisia. He ovat akateemisia, naimisissa nuoruudenrakastettunsa kanssa ja nuorten aikuisten tai teinien äitejä. Tekevät mielekästä työtä, talous kunnossa.
No mitäs, tässä ihan kivaa kuuluu, lähentelen 50, ja pikku hiljaa olisi mukava saada lapsenlapsia, hyvässä kunnossa, kiva työ, kiva talo, kivat kuviot muutenkin elämässä. Lapset tein nuorena niin tuntuu että on koko elämä vielä edessä.
Minun tuntemani viisikymppiset naiset ovat naisia parhaassa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä siinä on että saa lapsen 18-20-vuotiaana? Ainiin kun nykyään esikoinen pitäisi saada vasta 25-35-vuotiaana...
No ei se nyt ihan täysin normaalia ole, jos lukioikäiset tulee raskaaksi. En itsekään ole sitä mieltä, että lapsenhankkimista pitäisi kovin myöhään venyttää, mutta kyllä jonkinlainen ammatti olisi hyvä opiskella jo ennen kuin alkaa lapsia tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahasta on pulaa nykyisin nuorilla, keski-ikäisillä ja vanhoilla. Et ole ainut, se lohdutuksena. Kaikki niin kallista ym syyt.
Kiitos tsempeistä! Näin minäkin ajattelen. Yritän auttaa opiskelevia lapsiani rahallisesti ja täydennyskoulutukseni on melko kalllis mutta uskon että se tekee myöhemmin työstä mielekkäämpää :)
entä sinun?