Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten alle 1000 euron eläkkeellä pärjää?

Vierailija
21.07.2024 |

Kertokaa.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä, oma eläkekertymä on jo reilusti yli kaksi tonnia ja eläkeikään vielä 10 vuotta.

Vierailija
62/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo iso raha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti pärjää ja jatkossa vielä huonommin lääkkeitä ei voi ostaa ja ruokakasseja pitää hakea minulla vuokrakin 800 pienessä yksiössä Helsingissä.

Onko sinut kahlittu siihen kalliiseen murjuun? 

Helsingissä aika normaalia on että joutuu maksamaan yli 700 yksiöstä joten varmaan kannattaisi muuttaa jonnekin muualle.

Minä olen pian muuttamassa alle 30 neliön yksiöön Hesaan jossa vuokra on melkein 800 ja olen työtön.

Vierailija
64/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset eläkeläiset maksoivat 60-luvulla 5 % tyeliä, 70-luvulla 10 %, 80-luvulla alle 15 %. Mitäs kuvittelette saavanne? Myös on se ongelma, että 1969 lähtien on lisäännytty liian vähän, elikä ei ole edes tarpeeksi työvoimaa maksamaan eläkekassaa kunnolla. Kantsisko eläkeläisten joskus edes katsoa peiliin?! Nykyään työntekijät maksavat 25,60 % tyeliä, tai no siis työnantajan kanssa, mutta se on kaikki pois yrityksen kilpailukyvystä. Nykyiset työntekijät maksavat yli 70-prosenttisesti nyky-eläkeläisten eläkkeet ja osa tulee sitten valtiolta ja n. 5-6 mrd otetaan joka vuosi eläkerahastosta. Miksi jotkut eläkeläiset eivät itse säästäneet yhtään rahaa vaikka aikaa oli useita vuosikymmeniä!

Vierailija
65/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, ei mitenkään. Päälle asumistuki vuokrakämppään ja lääkkeet sossusta. Parempi toivoa ettei sairastu vakavasti koska hoitamatta jäisi.

Vierailija
66/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin olen pärjännyt. Ostin jopa oman halvan asunnon, jota olen nyt muutaman vuoden maksellut - tehnyt jopa ylimääräisiä lyhennyksiä. Ei se suuret tulot jne.

Vierailija
67/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten sillä pärjää. Itse näyttäisin saavan 3200€ eläkkeelle jäädessä. Tähän mennessä kertynyt joku 1800€ ja velaton talo. Toinen asunto velaton muutaman vuoden päästä. Eläkesäästöjä on 18000€. Lopetin niiden säästämisen kun rahaston kulut syö tuotot

Miksi tulet tänne esittelemään tulojasi? 

Kyse ei ole sinusta vaan Ap:sta.

Näitä rahoillaan rehvastelijoita on usein ketjuissa, vaikka ketjun aihe olisi köyhyys. Varmaan joku yhteinen nimittäjä näille rehvastelijoille löytyis, köyhä lapsuus, tai vastaava. Näin itse ajattelen.

Vierailija
68/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs luulet? Ei mitenkään hääppöisesti. Ellei satu olemaan puolisoa, joka maksaa myös kuluja. 

Vierailija
69/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan 400€, muihin juokseviin kuluihin 100€, lääkkeisiin ja terveydenhuollon kuluihin 100€, vuokraan 800€... Tuohon tonnin eläkkeeseen kun saat sen max 400€ asumistuen, niin kaikki menee mikä tulee. Ylimääräisiä yllätyksiä ei saa tulla kulujen suhteen.

Vierailija
70/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaan 400€, muihin juokseviin kuluihin 100€, lääkkeisiin ja terveydenhuollon kuluihin 100€, vuokraan 800€... Tuohon tonnin eläkkeeseen kun saat sen max 400€ asumistuen, niin kaikki menee mikä tulee. Ylimääräisiä yllätyksiä ei saa tulla kulujen suhteen.

Ruokaan 400 €?!?! Ei mikään ihme että olet köyhä! Itse käyn töissä ja salilla ja ruokaan minulla menee 220 € kuussa! Ihan oma syy!

Vierailija
71/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaan 400 €?!?! Ei mikään ihme että olet köyhä! Itse käyn töissä ja salilla ja ruokaan minulla menee 220 € kuussa! Ihan oma syy!

Sisältyykö siihen myös työlounaat? Muista laskea kaikki. 

Vierailija
72/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten sillä pärjää. Itse näyttäisin saavan 3200€ eläkkeelle jäädessä. Tähän mennessä kertynyt joku 1800€ ja velaton talo. Toinen asunto velaton muutaman vuoden päästä. Eläkesäästöjä on 18000€. Lopetin niiden säästämisen kun rahaston kulut syö tuotot

Miksi tulet tänne esittelemään tulojasi? 

Kyse ei ole sinusta vaan Ap:sta.

Näitä rahoillaan rehvastelijoita on usein ketjuissa, vaikka ketjun aihe olisi köyhyys. Varmaan joku yhteinen nimittäjä näille rehvastelijoille löytyis, köyhä lapsuus, tai vastaava. Näin itse ajattelen.

Antavat itsestään tosi moukkamaista kuvan. 

Vierailija
73/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai! Vain id1ootti käy joka päivä syömässä jotain 10+ euron lounasta! Minä teen etää ja syön mitä jääkaapista löytyy! Ennen kuin oli mahis tehdä etää, söin omia eväitäni. Onko tämä itsestäänselvyys jotenkin vaikeaa jollekin ihmiselle? Kuulostaa uus...avutto...malle!

Vierailija
74/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee raha pesää lompakkoon, vaikka kuinka tässä töitä paiskii.

Joka euro menee kurkusta alas! Tonnin eläkkeellä ei baarireissuja heitellä kovin montaa!

T.Skäbä

Vierailija
75/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 65v jaeläkkeellä ,40vuotta yhtäjaksoisesti töissä palvelualalla ja työeläke 1291euroa+29euroa kansaneläkettä.onneksi veroprosentti on vain 4,5.kyllä sillä pärjää kun ei humputtele,työaikana maksettu asunto ja lääkekulut pienet.säästin töissä oloaikana ja tilillä on kivasti rahaa,

Vierailija
76/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai! Vain id1ootti käy joka päivä syömässä jotain 10+ euron lounasta! Minä teen etää ja syön mitä jääkaapista löytyy! Ennen kuin oli mahis tehdä etää, söin omia eväitäni. Onko tämä itsestäänselvyys jotenkin vaikeaa jollekin ihmiselle? Kuulostaa uus...

No väännetäänpä sinulle idiootille sitten rautalangasta niin voit lopettaa jeesustelun. 400€ ruokaKAUPPAAN, ei pelkästään ruokaan. Sisältää myös hygieniatarvikkeet, siivoustarvikkeet ja muut kuluvat päivittäistavarat. Sanoisin että 400€ on näillä hinnoilla melko tavanomainen summa, minkä saa ruokaan+noihin muihin kulumaan.

Vierailija
77/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt 65v jaeläkkeellä ,40vuotta yhtäjaksoisesti töissä palvelualalla ja työeläke 1291euroa+29euroa kansaneläkettä.onneksi veroprosentti on vain 4,5.kyllä sillä pärjää kun ei humputtele,työaikana maksettu asunto ja lääkekulut pienet.säästin töissä oloaikana ja tilillä on kivasti rahaa,

Se auttaa huomattavasti jos asunto on maksettu eikä joudu kärvistelemään alati nousevien vuokrien kanssa. 

Vierailija
78/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymällä vaikka metsää muutamalla kymppitonnilla/vuosi.. suosittelen muillekin..

Vierailija
79/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai! Vain id1ootti käy joka päivä syömässä jotain 10+ euron lounasta! Minä teen etää ja syön mitä jääkaapista löytyy! Ennen kuin oli mahis tehdä etää, söin omia eväitäni. Onko tämä itsestäänselvyys j

"No väännetäänpä sinulle idiootille sitten rautalangasta niin voit lopettaa jeesustelun. 400€ ruokaKAUPPAAN, ei pelkästään ruokaan. Sisältää myös hygieniatarvikkeet, siivoustarvikkeet ja muut kuluvat päivittäistavarat. Sanoisin että 400€ on näillä hinnoilla melko tavanomainen summa, minkä saa ruokaan+noihin muihin kulumaan."

Joojoo, sama minulla, keskimäärin 220 € ruokakauppaan/päivittäistavaroihin yhteensä. Niin että mitä sitten?

Vierailija
80/81 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se auttaa huomattavasti jos asunto on maksettu eikä joudu kärvistelemään alati nousevien vuokrien kanssa. 

Myy pois asunto ja omaisuus, muuta halvalle vuokralle asumaan ja hae toimeentulotukea.