Syyskuussa Budapestin pitkäksi viikonlopuksi - suosittele näkemistä ja tekemistä!
Reissuun lähdössä aikuinen pariskunta ja tykätään kierrellä kaupungilla, puistoissa, museoissa ym mutta myös esim kylpylä tai konsertti voisi olla kiva. Matkaoppaita ja blogeja on luettu, mutta saa silti suositella ihan perusnähtävyyksiäkin
Kommentit (30)
Jos päädyn ulkomaahan haluan nähdä arkielämää, en turistipaikkoja.
-Viera-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orbanin takia en mene ko maahan vaikka kiva maa onkin. Onko teidän Unkariin ja Turkkiin menevien oikeudentajussa jotain vikaa? Sama kuin ostaisi pyörän henkilöltä, jonka tietää varmasti varastetuksi.
Minä en ikinä ole valinnut matkakohteitani maan hallinnon perusteella. Olisi monta mielenkiintoista paikkaa jäänyt näkemättä, mutta tehkää te korkeaotsaiset moralistit mitä haluatte. Ei Moskovaa Putinin takia, ei New Yorkia Trumpin takia, ei Kiinan muuria Jinpingin takia, Jerusalemia Netanjahun takia jne. Lista on loputon.
Niin, mitäpä sitä ihmisoikeuksista, sodan tukemisesta, lapsien pommittamisesta jne, lista on loputon, kunhan vain minä minä minä pääsen matkustelemaan minulle mielenkiintoisiin kohteisiin.
On todella kirkasotsaista valita maailman lähemmäs 200 valtion joukosta sellaisia matkakohteita, jotka toimii normaalin moraalikäsityksen mukaan. En ikinä kehtais tänä päivänä enää kertoa julkisesti matkustavani esimerkiksi Unkariin.
Siellä suklaakonvehtitehtaalla kannattaa käydä ja tuoda Joulutuliaiset samalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos päädyn ulkomaahan haluan nähdä arkielämää, en turistipaikkoja.
-Viera-
Miten tuo käytännössä onnistuu yhdessäkään maailman suurkaupungissa? Vai harrastatko vain maaseutumatkailua alueilla, joihin muut turistit eivät eksy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orbanin takia en mene ko maahan vaikka kiva maa onkin. Onko teidän Unkariin ja Turkkiin menevien oikeudentajussa jotain vikaa? Sama kuin ostaisi pyörän henkilöltä, jonka tietää varmasti varastetuksi.
Minä en ikinä ole valinnut matkakohteitani maan hallinnon perusteella. Olisi monta mielenkiintoista paikkaa jäänyt näkemättä, mutta tehkää te korkeaotsaiset moralistit mitä haluatte. Ei Moskovaa Putinin takia, ei New Yorkia Trumpin takia, ei Kiinan muuria Jinpingin takia, Jerusalemia Netanjahun takia jne. Lista on loputon.
Niin, mitäpä sitä ihmisoikeuksista, sodan tukemisesta, lapsien pommittamisesta jne, lista on loputon, kunhan vain minä minä minä pääsen matkustelemaan minulle mielenkiintoisiin kohteisiin.
On todella kirkasotsaista valita maailman lähemmäs 200 valtion joukosta sellaisia matkakohteita, jotk
Minne sinä sitten kehtaisit matkustaa?
Kylpylät olivat tupaten täynnä ja jonotus olisi kestänyt yli tunnin. Jätimme väliin. Kaiken muun kivan löysimme matkaoppaasta ja netistä! Syyskuussa oli kyllä todella kuumaa, noin 37-39 astetta joka päivä.
Lounasristeily Tonavalla, konsertti, kauppahalli, kirkkoja? Ainakin nuo hyviä vaihtoehtoja.
Tonava kaunoinen oli pettymys: ruuhkaiset, leveät autotiet molemmin puolin (ratikka osan matkaa toisella puolella), ei mitään puistokatua rauhalliselle kävelylle. Kävimme Margareetan saarella, ihan OK, mutta ei mikään ihmeellinen juttu. Siellä on maauimala, joka on paikallisten suosima. Paras ja vaikuttavin oli kauhujen talo. En tosin veisi alle 15-vuotiasta sinne. Kylpylässä olisin voinut käydä, mutta olis pitänyt olla uimalakki ja sandaalit tjms.
Minun puolesta voivat kuihtua ja eristäytyä ihan rauhassa, ei riitä sympatiaa. Itse ovat tiensä valinneet.