Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kokemusta VR lomalipusta? Kiinnostaisi seuraavat kohteet niin paljonkohan varaisi päiviä? Ensi kesälle siis vasta :)

Vierailija
21.07.2024 |

Eli haluaisin etelästä käsin mennä pohjoiseen ja pysähtyä joka asemalla Kolari, Pello, Ylitornio ja Tornio. Joku noista voisi olla yöpymispaikkakin mutta muuten 1 pv aikana olisi hyvä saada käytyä.

Sitten toinen reitti vastaavasti: Jyväskylä, Keuruu, Ähtäri, Isokyrö, Vaasa. Jossain yötä mutta muuten joka asemalla vähintään puolen tunnin stoppi :)

Lopuksi myös itärajaa voisin mennä samalla tyylillä, ihan näitä kaikkia kuntia ei varmaankaan kyllä yhdellä reissulla saa: Nurmes, Lieksa, Joensuu, Kitee, Parikkala, Rautjärvi, Imatra, Lappeenranta. Ehkä pari yötä täällä?

Olisiko tuo 9 päivän lippu liian pieni tähtäin tähän reissuun?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta enkä jaksa alkaa ideoida sinulle reittiä, mutta kiitos ideasta! En tiennyt että tällaista onkaan! Rakastan junamatkailua ja Suomen kesää, joten varmasti ostan 7 tai 9 päivän lipun ensi kesäksi, ja alan suunnitella omaa reittiä booking.comin ja vr:n aikataulujen kera. 

Sä muuten et aloitusviestissä kertonut missä itse asut. On junamatkailu kannalta eri asia asua jossain vilkkaassa risteysasemakaupungissa kuin jonkun päättyvän radan loppupäässä. 

Vierailija
2/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta päivää saat varata, kun joihinkin noista paikoista kulkee juna vain kerran joka toinen päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tainnut junalla ihan hirveästi matkustaa? Lomalippu itsessään on tosi kätevä, tykkäsin.

Vierailija
4/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin näin, että osan paikkakunnista käy kaksi päivän aikana.

Laske suunnitelmaa tehdessäsi ajankulua, joka menee junalla tehtyihin välimatkoihin sekä asemalta taajamaan ja takaisin kulkemiseen sekä aika, mikä menee itse paikkakunnalla (jos haluaa nähdä jotakin tiettyä sekä kaupassa käymiseen). Puolituntia per paikkakunta on todella vähän aikaa, kun ottaa huomioon, ettei joka paikkakunnalla pysähdy juna kuin pari kertaa päivässä.

Vierailija
5/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellossa eikä Ylitorniossa ole junarataa. Torniossa on mutta tällä hetkellä sinne ei kulje junaa.

Itsekin haaveilen lomalipusta ensi kesänä. Matkustaisin pohjoisesta etelään ja takaisin lännen kautta. Pitäisi keksiä missä yöpyisi halvalla.

Vierailija
6/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pellossa eikä Ylitorniossa ole junarataa. Torniossa on mutta tällä hetkellä sinne ei kulje junaa.

Itsekin haaveilen lomalipusta ensi kesänä. Matkustaisin pohjoisesta etelään ja takaisin lännen kautta. Pitäisi keksiä missä yöpyisi halvalla.

Miten VR suunnittelussa näkyy Pello ja Ylitornio jos ei ole asemaa 🤷🏻

Vierailija
7/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oo tainnut junalla ihan hirveästi matkustaa? Lomalippu itsessään on tosi kätevä, tykkäsin.

Olen matkustanut suht paljon junalla jopa Italiassa ja Espanjassa asti, mihin viittaat?

Vierailija
8/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta enkä jaksa alkaa ideoida sinulle reittiä, mutta kiitos ideasta! En tiennyt että tällaista onkaan! Rakastan junamatkailua ja Suomen kesää, joten varmasti ostan 7 tai 9 päivän lipun ensi kesäksi, ja alan suunnitella omaa reittiä booking.comin ja vr:n aikataulujen kera. 

Sä muuten et aloitusviestissä kertonut missä itse asut. On junamatkailu kannalta eri asia asua jossain vilkkaassa risteysasemakaupungissa kuin jonkun päättyvän radan loppupäässä. 

Asun itse myös junapaikkakunnalla mutta nämä lähiseudut on jo nähty mutta Lapissa tai itärajalla en ole käynyt koskaan

Vierailija
9/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lomalipulla voi tehdä vain yhden reitin päivässä? Korjatkaa jos olen väärässä, olen nimittäin itsekin miettinyt tuollaista ensi kesäksi. 

Vierailija
10/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin näin, että osan paikkakunnista käy kaksi päivän aikana.

Laske suunnitelmaa tehdessäsi ajankulua, joka menee junalla tehtyihin välimatkoihin sekä asemalta taajamaan ja takaisin kulkemiseen sekä aika, mikä menee itse paikkakunnalla (jos haluaa nähdä jotakin tiettyä sekä kaupassa käymiseen). Puolituntia per paikkakunta on todella vähän aikaa, kun ottaa huomioon, ettei joka paikkakunnalla pysähdy juna kuin pari kertaa päivässä.

Puoli tuntia per paikka oli vähin toive kullakin paikkakunnalla kun ei kaikkialla raski yöpyäkään. Pitäisi löytää vähintään 1 geokätkö per pysähdys joita siis toiveissa mahdollisimman monella eri paikkakunnalla. Ja toki tutkin lopulliset reittisuunnitelmat tarkasti vielä ensi kesään mennessä ennen kuin lyön kaikki aikataulut ym lukkoon.

Vierailija
11/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustanut suht paljon junalla jopa Italiassa ja Espanjassa asti, mihin viittaat?

Vaikkapa siihen että puolella mainitsemistasi kunnista ei edes ole juna-asemaa.

Vierailija
12/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös lomalipulla voi tehdä vain yhden reitin päivässä? Korjatkaa jos olen väärässä, olen nimittäin itsekin miettinyt tuollaista ensi kesäksi. 

Ihan vapaasti saa mennä vaikka Rovaniemeltä Helsinkiin ja takaisin saman päivän aikana. Itsekin ymmärsin tuon niin että yksi matka per päivä mutta ihan rajattomasti niitä saa tehdä.

Vierailija
13/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai eikö pystykään ostamaan kahta väliä samalle päivälle. No se vähän muokkaa suunnitelmia mutta ilmeisesti siis esim maanantaina Lappeenranta - Vaasa, tiistaina Vaasa - Kuopio, keskiviikkona Kuopio - Rovaniemi, torstaina Rovaniemi - Helsinki, perjantaina Helsinki - Turku, lauantaina Turku -Kajaani, sunnuntaina Kajaani  - Oulu on mahdollista?

Vierailija
14/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa siihen että puolella mainitsemistasi kunnista ei edes ole juna-asemaa.

Nuo löytyvät VR sivuilta 🤷🏻

Vierailija
15/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Pelloon menee yöjuna niin miksi väitätte ettei siellä ole asemaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi