Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mies olla kateellinen naiselle ja mistä?

Vierailija
21.07.2024 |

Av:lla kerrotaan suht usein karmeita tarinoita kotielämästä, jossa mies haukkuu ja dissaa naista minkä kerkeää. Mikä tässä loppujen lopuksi on taustalla? Voiko mies olla kateellinen naiselle? 

Onko muunlaisia esimerkkejä miesten kateudesta naisille, voiko työelämän ahdisteleva mies kadehtia naista ja siksi yrittää alistaa naista? Ahdistelussa on kyse myös alistamisesta.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä en voisi koskaan olla kateellinen naiselle mistään koska nainen on minulle vain väline.

Vierailija
42/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin voin tuntea sellaista ihailun/kateudensekaista tunnetta.

En mistään omaisuudesta, työpaikasta, parisuhteesta tai muusta hankittavissa olevasta roinasta.

Kateutta aiheuttaa hyvät persoonaan liittyvät ominaisuudet, kuten vaikka älykkyys, positiivisuus ja periksiantamattomuus.

En minä kyllä oireile sitä millään negatiivisella käytöksellä naista kohtaan. Lähinnä sitä vain miettii, että kyllä minullekin kelpaisi nuo ominaisuudet ja minkälaista se oma elämä voisi olla, jos olisin sellainen.

Kiitos tästä asiallisesta ja rehellisestä vastauksesta. Tuollaisia ominaisuuksia voi kadehtia sekä naisissa että miehissä, en tiedä onko yleisempää kadehtia kuitenkin sitä omaa viiteryhmää. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tottakai olla kateellinen, esim. älykkyydestä.

Me tehtiin exän kanssa äo-testit ja sain 15 pistettä paremman tuloksen. Siitä lähtien miehen ainoa tavoite elämässä tuntui olevan osoittaa tavalla tai toisella, että olen tyhmä. Erohan siitä jännästi seurasi. 

Vierailija
44/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä mutta ehkä tässä haetaan sukupuolisidonnaisia juttuja. Mies voi olla kateellinen sekä miehen että naisen älystä.

Vierailija
45/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska provo (0/5), mutta vastataanpa silti. Aloitetan vaikka Hedy Lamarrista, joka kehitti taajuushyppelyyn perustuvan hajaspektritekniikan, joka on perusta nykyisille mobiiliradiotekniikoille kuten WLANille.

https://www.history.com/news/hedy-lamarr-inventor-frequency-hopping-wifi

https://interestingengineering.com/innovation/female-inventors-and-thei…

Mitä älyyn tulee, niin aika harva mieskään mikään Einstein on (useimmat korkeintaan keskinkertaisuuksia), joten sukupuolella on turha päteä.

Vierailija
46/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska provo (0/5), mutta vastataanpa silti. Aloitetan vaikka Hedy Lamarrista, joka kehitti taajuushyppelyyn perustuvan hajaspektritekniikan, joka on perusta nykyisille mobiiliradiotekniikoille kuten WLANille.

Mitä älyyn tulee, niin aika harva mieskään mikään Einstein on (useimmat korkeintaan keskinkertaisuuksia), joten sukupuolella on turha päteä.

Miksi tämä on provo? Asiallinen kysymys johon halutaan asiallisia vastauksia.

Vierailija
47/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mistään omaisuudesta, työpaikasta, parisuhteesta tai muusta hankittavissa olevasta roinasta.

Kateutta aiheuttaa hyvät persoonaan liittyvät ominaisuudet, kuten vaikka älykkyys, positiivisuus ja periksiantamattomuus.

En minä kyllä oireile sitä millään negatiivisella käytöksellä naista kohtaan. Lähinnä sitä vain miettii, että kyllä minullekin kelpaisi nuo ominaisuudet ja minkälaista se oma elämä voisi olla, jos olisin sellainen.

En ole koskaan ollut kateellinen, en miehille enkä naisille. 

Vierailija
48/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain aikoinaan hyvin työpaikan, niin silloinen aviomies muuttui hyvin ilkeäksi minua kohtaan. Alkoi vähättely ja lopulta se oli huorittelua. Kun ei tajunnut lopettaa niin minä lopetin sen avoliiton tarpeeksi kuunneltuani. Exällä meni elämä pilalle ja ruikutti monta vuotta takaisin. Luulisi että avopuoliso on mielissään kun vaimo pääsee parempiin töihin mutta ilmeisesti olikin niin kateellinen kun pääsin. Ei edes uskonut eikä kannustanut kun hain uutta työpaikkaa, vaan sanoi etten tule alalla pärjäämään. No, yli 20 vuotta on pärjätty. Että jos on jollain samanlainen siippa niin suosittelen että lusikat jakoon. Tämä oli joku toisen polven naisten aliarvioija kuten isänsäkin kun asiaa joskus tarkemmin mietin.

Vierailija
49/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikojen miehet ovat kärsineet kohtukateudesta. Yrittävät jatkuvasti rajoittaa naisten oikeutta omaan kohtuunsa. Itse eivät pysty vauvoja tekemään vaikka kuinka yrittäisivät, ja silti yrittävät pakolla. 

Vierailija
50/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Nainen pääsee saunaan muiden naisten kanssa. Saa ihailla ystäviensä alastomia vartaloita. Monta asiaa mistä voi olla kade.

Oletko ihan idiootti? En mä ainakaan heteronaisena ihaile muiden vartaloita enkä tykkää olla alasti saunassa muiden kuin mahdollisen oman puolison kanssa ja näin sinkkuna vakkaripanon kanssa.

Ei tässä sinusta puhuttu. Itsekeskeinen nainen. Ymmärräthän sinä, että on olemassa muitakin kuin heteroita? Ja, voi kauhistus, jopa sellaisia jotka pitävät sekä miehistä että naisista.

Itsekeskeinen idiootti kuvittelee jokaisen naisen olevan onnessaan kun saa saunoa muiden naisten kanssa. Se, että kerron mitä itse olen ja haluan ei tee musta itsekeskeistä. Sekään ei tee musta itsekeskeistä, että huomauttaa tollon miehen idioottimaisesta ajattelusta.

Vierailija
51/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai jumaloi, eikä päästänyt mukaan juhliin eikä esitellyt tutuilleen. :D

Tämä nainen, ystäväni kyllä yritti aina saada miestään mukaan. Hän olisi halunnut edustaa pariskuntana eri tapahtumissa ja juhlissa, mutta mies oli se joka hanasi vastaan. Pienet illanistujaiset vielä menivät, tosin meitä naisen kavereita viimeisinä vuosina raivostutti kuunnella sitä mollaamista ja nolaamista. Millainen mies yrittää "hauskuuttaa" seuruetta kertomalla noloja juttuja omasta puolisostaan? Tähän kun puututtiin niin änisi vain että "teillä ei ole mitään huumorintajua". Kaverini taas sinnikkäästi puolusteli sitä läpipaskaa miestä "Se vaan yrittää olla hauska", vaikka parikin kertaa ilta päättyi hänellä itkuun niiden juttujen takia. 

Kaikki virallisemmat ja juhlavammat jutut sitten taas oli sille miehelle "tekopyhää pönöttelyä". Ei osannut käyttäytyä ja tuli kerran heitetyksi ulos yhden tuttavapariskunnan hääjuhlista koska hänellä oli "tylsää" ja hän halusi sitten varastaa shown ja huomion itseensä kaikenmaailman temppuilulla. Suurimmalta osin hän kieltäytyi osallistumasta, eikä kaverini painostanut koska se olisi vain johtanut juntteiluun mitä kaikki saisivat hävetä. Mies ei siis edes yrittänyt olla ns. seurapiirikelpoinen ja siksi häntä ei noihin tilaisuuksiin voinut ottaa mukaan. 

Varmaan viimeiset kolme vuotta niiden suhteesta me kaikki kaverit hoettiin että "eroa, eroa, jätä tuo paska", mutta kaveri oli jotenkin niin kiinni niissä teinirakkauden huuman muistoissa että elätteli toivoa että joskus heidän suhteensa olisi taas sellaista. Oikeasti hän oli kehittynyt paljon miestä tasokkaammaksi eikä tajunnut, että mies ei kestänyt sitä vaan yritti vetää häntä alaspäin.  

Vierailija
52/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lähinnä feminiinisenä miehenä välillä miettinyt että miltä naisten sukupuolielimet tuntuisivat omina. Että joku niitä tyydyttäisi. Voi vaan kertoa siitä että haluaisin itse tyydyttää oikeasti naista ja nauttia naisen nautinnosta. Inhottaa tää miehinen puoli itsessään. Sukupuolielin kateutta ehkä? Tai ihan vaan kumppanin halua.

Vierailija
53/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis tarkoittanut tällä ketjun aloittajaa, vaan sitä provoilijaa, joka väitti, että naisten älyssä ei ole mitään kadehdittavaa ja että naiset eivät ole keksineet mitään astiakaapin lisäksi.

Vierailija
54/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ierailija kirjoitti:

Kyllä. Nainen pääsee saunaan muiden naisten kanssa. Saa ihailla ystäviensä alastomia vartaloita. Monta asiaa mistä voi olla kade.

Oletko ihan idiootti? En mä ainakaan heteronaisena ihaile muiden vartaloita enkä tykkää olla alasti saunassa muiden kuin mahdollisen oman puolison kanssa ja näin sinkkuna vakkaripanon kanssa.

Ei tässä sinusta puhuttu. Itsekeskeinen nainen. Ymmärräthän sinä, että on olemassa muitakin kuin heteroita? Ja, voi kauhistus, jopa sellaisia jotka pitävät sekä miehistä että naisista.

Itsekeskeinen idiootti kuvittelee jokaisen naisen olevan onnessaan kun saa saunoa muiden naisten kanssa. Se, että kerron mitä itse olen ja haluan ei tee musta itsekeskeistä. Sekään ei tee musta itsekeskeistä, että huomauttaa tollon miehen idioottimaisesta ajattelusta.

Mutta jos minä kerron mitä minä olen ja mitä haluan muutun idiootiksi? Missä minä väitän, että kaikki naiset ovat onnessaan saunoessaan muiden naisten kanssa? Sinä teit tästä postauksesta omassa päässäsi tulkinnan jonka mukaan tässä hyökätään sinun heterouttasi kohtaan. Eikö tuo juuri kerro sinun itsekeskeisestä ajatusmaailmastasi?

Vierailija
55/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut tuolla vastauksella ketjun aloittajaa (tai muitakaan jotka pohtivat näitä asioita), vaan sitä henkilöä, joka vähätteli naisten älyä. Viestin, johon viittasin, lainaus epäonnistui.

Vierailija
56/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä asiallisesta ja rehellisestä vastauksesta. Tuollaisia ominaisuuksia voi kadehtia sekä naisissa että miehissä, en tiedä onko yleisempää kadehtia kuitenkin sitä omaa viiteryhmää. 

ap

Ainakin omalla kohdalla tuntuisi olevan niin, että on helpompi selitellä omassa päässä, että miksi ei kuitenkaan tarvitse kadehtia samaa sukupuolta olevaa henkilöä, kun aina löytyy niitä piirteitä joita ei kuitenkaan haluaisi ottaa paketin mukana itselleen.

Esim. Kateus jotain äkykästä tiedemiestä kohtaan meinaa puskea esiin, mutta sitten olen huomaavinani, että hän taitaakin olla jonkin sortin autisti, joten pitäkööt tunkkinsa.

Sen sijaan toista sukupuolta tulee katsottua vähän ruusunpunaisten lasien läpi eikä välttämättä havaitse niitä "puutteita".

Vierailija
57/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viittasin siis tähän viestiin kommentillani: "Mitä merkittävää naiset ovat keksineet?,,,eipä tule mieleen.No se johtuu vain siitä että naisen älyllinen kapasiteetti ei riitä siihen,tai onhan joku nainen keksinyt astian kuivauskaapin siinä parhain mihin he kykenevät."

Vierailija
58/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset harvemmin ovat älykkäitä,toki poikkeuksiakin toki on.

Naiset ovat tunnollisempia ja siksi menestyvät hyvin. Diplomi insinöörit, arkkitehdit ja matemaatikot ovat aidosti tavallista älykkäämpiä ja siellä harvemmin naiset pärjää.

Vierailija
59/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset harvemmin ovat älykkäitä,toki poikkeuksiakin toki on.

Naiset ovat tunnollisempia ja siksi menestyvät hyvin. Diplomi insinöörit, arkkitehdit ja matemaatikot ovat aidosti tavallista älykkäämpiä ja siellä harvemmin naiset pärjää.

Lisäksi naisilla on tavallisesti huono huumorintaju mikä kertoo alhaisesta älykkyydesytä.

Vierailija
60/88 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä en voisi koskaan olla kateellinen naiselle mistään koska nainen on minulle vain väline.

Oliko äitisi vain väline isällesi? Siitä tämä mielipide.