Voiko mies olla kateellinen naiselle ja mistä?
Av:lla kerrotaan suht usein karmeita tarinoita kotielämästä, jossa mies haukkuu ja dissaa naista minkä kerkeää. Mikä tässä loppujen lopuksi on taustalla? Voiko mies olla kateellinen naiselle?
Onko muunlaisia esimerkkejä miesten kateudesta naisille, voiko työelämän ahdisteleva mies kadehtia naista ja siksi yrittää alistaa naista? Ahdistelussa on kyse myös alistamisesta.
Kommentit (88)
Olen kateellinen naisten paremmille masturbaattoreille. On satisfyeriä yms. Koska kehitetään kunnollinen blowjob machine
Vierailija kirjoitti:
Minulle miehet ovat olleet kateellisia kunnosta. On kova paikka miehelle, että naisella on parempi kunto. Samoin kropasta, sillä itselläni paistaa päkki. No enpä enää ota miehiä, jotka eivät ole ylpeitä siitä. Onneksi löysin sellaisen.
Nykyinen kertoo olevansa kateellinen älystäni ja siitä, että innostun uusista asioista helposti.
Voi.
Kaveripiirissäni oli pariskunta joka oli yhdessä teini-ikäisestä saakka. Ekat vuodet niillä meni todella hyvin, mutta vain nainen kehittyi vuosien aikana, kun taas mies jumitti elämässään paikallaan.
Nainen kouluttautui, alkoi luomaan uraa, innostui urheilemisesta ja kisasikin lajissaan sm-tasolla ja osallistui kansanvälisiinkin kilpailuihin. Hän verkostoitui, matkusteli ja oli luontevasti missä tahansa tilanteessa ja paikassa.
Mies meni amikseen ja sieltä duunaritöihin. Kävi töissä ja tuli kotiin makaamaan. Ei tehnyt itsenäisesti mitään eikä kehittänyt itseään. Ei halunnut matkustella eikä kokea mitään mielenkiintoista. Vain töiden jälkeen lojua sohvalla pleikkaria pelaten ja olutta litkien.
Nainen ei lopulta voinut ottaa miestä mukaan edes hienoon ravintolaan, koska mies ei osannut käyttäytyä siellä. Ei tutustuttaa ulkomaisiin ystäviin koska mies ei edes suostunut yrittää puhua englantia. Ei ottaa aveciksi häihin koska mies ei suostunut pukeutumaan siististi.
Pikkuhiljaa mies alkoi havaita heidän välisensä tasoeron ja alkoi järjestelmällisesti painaa naista alas. Haukkua, solvata, ivata... vähätellä kaikkea mitä nainen teki tai saavutti. Nolata naistaan illanistujaisissa järjestelmällisesti.
Ja sitten kun nainen vihdoin ja viimein otti ja lähti, niin se oli tietenkin miehelle kauhea tragedia ja täysin puskista tapahtunut yllätys.
Voiko olla niin, että mies oli niin harhainen ja kuvitteli naisesta tulevan poliitikon, vaikka kukaan ei ole tosiasiallisesti sellaista antanut ymmärtää koskaan ja nyt miestä vtuttaa kun naisesta ei ole tullutkaan poliitikkoa eikä mies pääse hyötymään hänestä mitenkään?
Siitä, että he saavat harrastaa seksiä niin hyvän partnerin kanssa kuin mitä minä olen. Olen todella kade heille. Miksei minulla ole samaa mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ylivoimaisesta asemasta seksuaalisesti. Se ylivalta on todella suuri.
Ainakin sukupuolitautien osalta kuulemma.
Peniskateutta ei varmaan voi olla, tai ehkä tänä päivänä sitäkin, mutta ihan kaikesta muusta voi olla kateellinen! Ei ole rajoja. Kateellinen kadehtii kaikkea. Jopa kissoja voi kadehtia ja taivaan lintuja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Nainen pääsee saunaan muiden naisten kanssa. Saa ihailla ystäviensä alastomia vartaloita. Monta asiaa mistä voi olla kade.
Oletko ihan idiootti? En mä ainakaan heteronaisena ihaile muiden vartaloita enkä tykkää olla alasti saunassa muiden kuin mahdollisen oman puolison kanssa ja näin sinkkuna vakkaripanon kanssa.
Voi olla. Mies voi olla kateellinen, jos toinen nainen on vaikkapa kauniimpi ja feminiinisempi kuin oma vaimo. Tämä sitten purkautuu kateutena kauniimpaa naista kohtaan. Mies voi olla kateellinen myös naisen älykkyydestä tai karismasta tai miestä paremmasta/korkeammasta sosiaalisesta asemasta, jne. On valhe, että mies ei voi kadehtia naista tai nainen ei voi kadehtia miestä, koska on myös kaikenlaista muuta sosiaalista/sosiaalisen hierarkian kilpailua kuin sukupuolen sisäinen kilpailu (intra-sex competition). Mistäkö tiedän? Elämä on opettanut ja ihmiset ovat näyttäneet todelliset karvansa useaan otteeseen jotkut tosin teeskenneltyään aikansa).
Vierailija kirjoitti:
Naisten ylivoimaisesta asemasta seksuaalisesti. Se ylivalta on todella suuri.
Okei. No juontuuko tästä siis mm huorittelu? Ollaan kateellisia siitä, että nainen saa tai ainakin voisi saada seksiä ja itse ei saa?
Vierailija kirjoitti:
Voi tottakai olla kateellinen, esim. älykkyydestä.
Mitä merkittävää naiset ovat keksineet?,,,eipä tule mieleen.No se johtuu vain siitä että naisen älyllinen kapasiteetti ei riitä siihen,tai onhan joku nainen keksinyt astian kuivauskaapin siinä parhain mihin he kykenevät.
Vierailija kirjoitti:
Peniskateutta ei varmaan voi olla, tai ehkä tänä päivänä sitäkin, mutta ihan kaikesta muusta voi olla kateellinen! Ei ole rajoja. Kateellinen kadehtii kaikkea. Jopa kissoja voi kadehtia ja taivaan lintuja.
Kyllä se Freudin mukaan on juuri ainoa kateuden kantamuoto naisilla. Yrittäbvät vain peittää sen kaikin tavoin.
Kyllä minä ainakin voin tuntea sellaista ihailun/kateudensekaista tunnetta.
En mistään omaisuudesta, työpaikasta, parisuhteesta tai muusta hankittavissa olevasta roinasta.
Kateutta aiheuttaa hyvät persoonaan liittyvät ominaisuudet, kuten vaikka älykkyys, positiivisuus ja periksiantamattomuus.
En minä kyllä oireile sitä millään negatiivisella käytöksellä naista kohtaan. Lähinnä sitä vain miettii, että kyllä minullekin kelpaisi nuo ominaisuudet ja minkälaista se oma elämä voisi olla, jos olisin sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Nainen pääsee saunaan muiden naisten kanssa. Saa ihailla ystäviensä alastomia vartaloita. Monta asiaa mistä voi olla kade.
Oletko ihan idiootti? En mä ainakaan heteronaisena ihaile muiden vartaloita enkä tykkää olla alasti saunassa muiden kuin mahdollisen oman puolison kanssa ja näin sinkkuna vakkaripanon kanssa.
Pukeudutko kuitenkin housuihin päästäksesi miesten ja poikien tiloihin, kenties ottamaan peniksiä luvattomasti suuhusi?
"Onko muunlaisia esimerkkejä miesten kateudesta naisille, voiko työelämän ahdisteleva mies kadehtia naista ja siksi yrittää alistaa naista? Ahdistelussa on kyse myös alistamisesta."
Kyllä. Mies voi kadehtia ahdistelemansa naisen fyysistä kauneutta ja vetovoimaa (ja sitä huomiota, ihailua ja valtaa joka siitä tulee), mutta mies voi purkaa aggressiivisuuttaan ahdistelulla myös siksi, että hän itse himoitsee/haluaa kyseistä naista (ainakin alitajuisella tasolla), mutta tietää, ettei tule ikinä saamaan. Siis narsistista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Voi.
Kaveripiirissäni oli pariskunta joka oli yhdessä teini-ikäisestä saakka. Ekat vuodet niillä meni todella hyvin, mutta vain nainen kehittyi vuosien aikana, kun taas mies jumitti elämässään paikallaan.
Nainen kouluttautui, alkoi luomaan uraa, innostui urheilemisesta ja kisasikin lajissaan sm-tasolla ja osallistui kansanvälisiinkin kilpailuihin. Hän verkostoitui, matkusteli ja oli luontevasti missä tahansa tilanteessa ja paikassa.
Mies meni amikseen ja sieltä duunaritöihin. Kävi töissä ja tuli kotiin makaamaan. Ei tehnyt itsenäisesti mitään eikä kehittänyt itseään. Ei halunnut matkustella eikä kokea mitään mielenkiintoista. Vain töiden jälkeen lojua sohvalla pleikkaria pelaten ja olutta litkien.
Nainen ei lopulta voinut ottaa miestä mukaan edes hienoon ravintolaan, koska mies ei osannut käyttäytyä siellä. Ei tutustuttaa ulkomaisiin ystäviin koska mies ei edes suostunut yrittää puhua engl
Ja kaikkein ironisinta tässä tapauksessa on, että nainen suorastaan jumaloi miestä, ensirakkauttaan. Nainen ei ikinä nähnyt heidän välillään sitä tasoeroa, joka paistoi ulkopuolisille kilometrin päähän. Miehen ei olisi ikinä tarvinnut kehittyä ihmisenä, hän olisi saanut onnellisen supervaimon jos vaan olisi tajunnut arvostaa ja osoittaa kunnioitusta kumppanilleen. Eivät ikinä menneet naimisiin edes, nainen haaveili kosinnasta mutta mies käytti tätäkin alistamisen ja halveksunnan välineenä. Ei olisi kannattanut.
Noiden erosta on jo vuosikymmen, nainen on tahollaan onnellisesti naimisissa ja äiti, mies taas on hyvää vauhtia alkoholisoitumassa ja viimeksi viitisen vuotta sitten sillä tietääkseni oli jokin seurustelusuhde joka ei kauaa kantanut sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeudutko kuitenkin housuihin päästäksesi miesten ja poikien tiloihin, kenties ottamaan peniksiä luvattomasti suuhusi?
Mitä ihmettä sä oikein sekoilet?? Mitä sä olet vetänyt, että suollat tuollaista sontaa?? Olet ihan pimeä.
Mitä vattua housujen käyttäminen liittyy tähän mitenkään?? Miksi vatussa mä haluaisin mennä miesten tiloihin?? Miksi vatussa mä ottaisin luvattomasti peniksiä suuhuni??
Mikä hel vetti sua oikein vaivaa?!?!?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä sinusta puhuttu. Itsekeskeinen nainen. Ymmärräthän sinä, että on olemassa muitakin kuin heteroita? Ja, voi kauhistus, jopa sellaisia jotka pitävät sekä miehistä että naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi.
Nainen ei lopulta voinut ottaa miestä mukaan edes hienoon ravintolaan, koska mies ei osannut käyttäytyä siellä. Ei tutustuttaa ulkomaisiin ystävi
Ja kaikkein ironisinta tässä tapauksessa on, että nainen suorastaan jumaloi miestä, ensirakkauttaan. Nainen ei ikinä nähnyt heidän välillään sitä tasoeroa, joka paistoi ulkopuolisille kilometrin päähän. Miehen ei olisi ikinä tarvinnut kehittyä ihmisenä, hän olisi saanut onnellisen supervaimon jos vaan olisi tajunnut arvostaa ja osoittaa kunnioitusta kumppanilleen. Eivät ikinä menneet naimisiin edes, nainen haaveili kosinnasta mutta mies käytti tätäkin alistamisen ja halveksunnan välineenä. Ei olisi kannattanut.
Noiden erosta on jo vuosikymmen, nainen on tahollaan onnellisesti naimisissa ja äiti, mies taas on hyvää vauhtia alkoholisoitumassa ja viimeksi viitisen vuotta sitten sillä tietääkseni oli jokin seurustelusuhde joka ei kauaa kantanut sekään.
Vai jumaloi, eikä päästänyt mukaan juhliin eikä esitellyt tutuilleen. :D
Voi olla. Ihmisviha ja kateus on vain helppo naamioida naisvihaksi, jonka oikeutusta ylläpidetään naureskellen.
Vieras, luotaantyöntävä mies voi vihata naisen puoleensavetävyyttä, koska haluaisi itse huomiota. Kaikki puoleensavetävät eikä muutkaan halua huomiota, ja sitä huomiohakuinen ei kestä.
Parisuhteissa impulssivammainen vihaa toisen vakavaraisuutta, siis sitä että toinen saa vähätkin riittämään. (Ei ne tulot, vaan menot). Ja syyllistää ja kokee loisimisen oikeutetuksi "kun sulla kuitenkin on". Mies voi kadehtia että nainen jaksaa innostua ja harrastaa.
Syvemmin mietittynä, mies voi kadehtia että naisen vatsassa voi kasvaa lapsi, uusi elämä. Ja hänen mahassaan vain kakkaa. Toki moni maailmannapa-tyyppinen miesvauva ei edes tykkää jos nainen saa lapsen, kilpailemaan huomiosta. Kuitenkin ulospäin mies voi kokea lapset itsensä jatkeena. Mies voi kadehtia ja kyylätä naisen sukulaisia ja tuttavia, ja itse haukkuu omia, vaikka kukaan ei halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Että on näitä tapauksia.