Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö koskaan tekeväsi syntiä?

Vierailija
20.07.2024 |

?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Uskonnoton ihminen ei tunne synnin käsitettä.

Meidän ihmisten keskinäiseen sopimukseen perustuvien yhteiskunnan arvojen, normien, etiikan ja lakien mukaan elämiseen pyrkiminen riittää oikein hyvin.

Vierailija
42/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja teen haureuden tekoja toisen miehen kanssa. Onko se syntiä että mieheni siittää minut päivittäin?

On syntiä. Raamatun mukainen tapa olisi, että siittäisitte kumpikin oman vaimonne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ehkä hieman väärin muotoiltu kysymys. Pikemminkin: Huomaatko tekeväsi syntiä?

Vierailija
44/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylpistyneitä jumalattomia taas paikalla.

Ylpeydessään jumalaton ajattelee: "Ei Jumala vaadi tilille. Ei häntä edes ole." Siinä kaikki hänen ajatuksensa.

Psalmit 10:4

Tuo kuvaa hyvin tätä päivää.

Vierailija
45/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja teen haureuden tekoja toisen miehen kanssa. Onko se syntiä että mieheni siittää minut päivittäin?

Siittää minut päivittäin Tuo oli huono, jopa 13-vuotiaalta.

Vierailija
46/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ehkä hieman väärin muotoiltu kysymys. Pikemminkin: Huomaatko tekeväsi syntiä?

Ennen en huomannut ja jos huomasinkin, niin nautin siitä ja odotin synnin tekemistä. Silloin olin matkalla laveaa tietä kohti ikuista kadotusta. Onneksi huomasin toimivani väärin, synnyin uudelleen ja siirryin kuolemasta elämään.

Vierailija
47/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tarkoituksellisesti rienannut pyhää henkeä, jotta siinä tapauksessa, jos uskovaiset sattuvatkin olemaan oikeassa ja olemassaolo jatkuu väkisin vielä kuoleman jälkeen, en ainakaan joudu viettämään ikuisuutta yhdessä isossa jumalanpalveluksessa uskovaisten keskellä.

Jos joudutkin, myönnäthän itsekin sen olevan henkilökohtainen helvettisi.

Vierailija
48/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi olla varma jonkin asian syntisyydestä? Jos juon nyt oluen, onko se synti? (ei ollut se asia) t. ap

Jos se oluen juonti mietityttää, niin on varmaan parempi jättää juomatta. Oli se synti tai ei.

Vierailija
49/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaiken aikaa pelkäämättä. Mitä pelkäämistä siinä on? Onhan muuan juutalainen kuollut meidän syntien tähden, tai siis ainakin kärsinyt ristillä, vaikka kuolema ei ilmeisesti ollut lopullinen.

Vierailija
50/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kaiken aikaa pelkäämättä. Mitä pelkäämistä siinä on? Onhan muuan juutalainen kuollut meidän syntien tähden, tai siis ainakin kärsinyt ristillä, vaikka kuolema ei ilmeisesti ollut lopullinen.

Jos haluat seurata Jeesusta, niin haluat myös noudattaa hänen käskyjään.

Vierailija
51/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, koska voin itse valita mitä teen. Toinen juttu on sitten mitä se synti on. Ahtaimmissa määritteissä vaikuttaa melkein unelmoinninkin olevan syntiä. Minusta synti on jotain aidosti kamalaa ja vahingoksi itselle ja muille. Elämään kuuluu kaikenlaista oppimista eikä eläminen pelon ohjaamana oikein houkuta. Itsekkyys on tämän ajan suurin "synti".

Vierailija
52/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää, koska voin itse valita mitä teen. Toinen juttu on sitten mitä se synti on. Ahtaimmissa määritteissä vaikuttaa melkein unelmoinninkin olevan syntiä. Minusta synti on jotain aidosti kamalaa ja vahingoksi itselle ja muille. Elämään kuuluu kaikenlaista oppimista eikä eläminen pelon ohjaamana oikein houkuta. Itsekkyys on tämän ajan suurin "synti".

Kaikki mikä tulee ihmisen ja Luojan väliin on syntiä.

Vierailija
53/59 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mikä tulee ihmisen ja Luojan väliin on syntiä.

Onneksi synti on vain teidän luulevaisten konsepti. Ei koske uskonnottomia.

Vierailija
54/59 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on synti? Ihmisen joutumista kauemmas/eroon Jumalasta.

No sittenpä minä olenkin oikein patamusta syntinen.  En ole koskaan uskonut  satuihin vaikka satuja paljon lapsena minulle luettiinkin. Osasin aina erottaa totuuden ja keksityn.

Sitten tuo synti?  Kun en tuota edellistäkään synniksi tunnista, ainoastaan terveen järjen käytöksi, en  usko syntiä tekeväni kun en siihen usko.

Minulla on korkea moraali mutta pyhimys en ole.  Toki ajatteln välillä rumasti ja voin sanoakin koska olen ihminen.  Melko hurjaa jos ihmisyytensä pitäisi kieltää, kuka siihen pystyy kertokoot! Myöskään en aio elämääni viettää tuhkakasassa kierien ja jouhipaidassa itseäni ruoskien.  Minulla on tämä yksi ainoa elämä ja todellakaan en sitä mihinkään niin typerään haaskaa.

En suostuisi ikinä palvomaan jotain narsistia.  En suostu palvomaan ketään.  

Vierailija
55/59 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tehdä syntiä muuten Jesse kuoli turhaan

Vierailija
56/59 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tehdä syntiä muuten Jesse kuoli turhaan

Uhrasi viikonloppunsa. Oli toki siinäkin nuorelle miehelle kärsimystä.

Vierailija
57/59 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olen ateisti.

En saa selvää. Oletko vai etkö ole? 

Vierailija
58/59 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
59/59 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä syntiä tehdään? Jossain pajassa tai tehtaassa? Missä sitä on myytävänä? Voisin ostaa kokeeksi kun en itse osaa tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi