Mä en ymmärrä miten tuo jääkaappi sammutetaan?
Lukee vaan että lämpötilaa voi säätää nappuloille 2, astetta, 4 astetta jne, muttei ole mitään nappia, mistä koko laite sammuu! Kyseessä integroitu jääkaappi. Eikö tuota saa päältä mitenkään?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Rupesin miettimään mistä veden tulon katkaisisin hädän tullen täällä kerrostalossa, en tiedä.
En kyllä minäkään tietäisi. Olen asunut suurimman osan elämästäni omakotitalossa ja siellä kyllä tiesin sulaketaulut ja veden katkaisun. Nyt uutena kerrostaloasukkaana asia ei olekaan niin selvä. Ap:n haukkumista en ymmärrä ollenkaan, miksei voi vain vastata asiallisesta. Kysymällä oppii.
Ei kai kerros- rivi- ja muissa vastaavissa taloissa asukas pääse käsiksikään veden pääkatkaisijoihin, ne on teknisissä tiloissa vain kiinteistöhuollon tms. ammattilaisten saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita nollaan se lämpötilansäätö.
Ei ole nollaa.
ap
Provo olet.
https://www.power.fi/kodinkoneet/kylmalaitteet/jaakaapit/aeg-6000-sarja…
Tuosta kun selaa noita myyntikuvia niin näkyy täsmälleen ne samat napit, jotka minunkin jääkaapissa on. auttakaa!
ap
Selaa linkki alaspäin kunnes tulet kohtaan ohjekirja. Lue sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten sähköpistokkeesta ole kuullut?
Häh? Asun kerrostalossa. Sammuttaako tuo kaikki sähkölaitteet tässä minun asunnossani, mistä tuo löytyy?
ap
Et voi olla tosissasi. Etkö todellakaan tiedä, että kaikkiin sähkölaitteisiin tulee virta JOHTOA pitkin pistorasiasta. Kyllä se jossakin on. Eräässä asunnossa oli jääkapin yläpuolella olevassa kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten sähköpistokkeesta ole kuullut?
Häh? Asun kerrostalossa. Sammuttaako tuo kaikki sähkölaitteet tässä minun asunnossani, mistä tuo löytyy?
ap
Et voi olla tosissasi. Etkö todellakaan tiedä, että kaikkiin sähkölaitteisiin tulee virta JOHTOA pitkin pistorasiasta. Kyllä se jossakin on. Eräässä asunnossa oli jääkapin yläpuolella olevassa kaapissa.
Provo se on :D
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä ikinä nähnyt täällä mitään sähköpistoketta josta voisi sammuttaa koko asunnon sähköt.
ap
Et varmaan niin. Oletko sulaketauluun vilkaissut?
Jääkaapin sähköPISTOKE on jossain viereisessä kaapissa. KUN KERRAN INTEGROITU.
Vierailija kirjoitti:
Rupesin miettimään mistä veden tulon katkaisisin hädän tullen täällä kerrostalossa, en tiedä.
Huoneistoissa ei välttis ole sulkuvipuja ollenkaan. Jos on, niin vesimittarin vieressä. Eli huoltoon soitto pikana.
Minulla ainakin on keittiöön sulake vain liedelle ja keittiön pistorasioille. Jos tuon jälkimmäisen irrottaa, katkeaa kaikki keittiön pistorasiat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kerros- rivi- ja muissa vastaavissa taloissa asukas pääse käsiksikään veden pääkatkaisijoihin, ne on teknisissä tiloissa vain kiinteistöhuollon tms. ammattilaisten saatavilla.
Riippuu. Asuin rivarissa, jossa jokaisen asunnon lämminvesivaraajan alta löytyi sen asunnon pääkatkaisija. Yhdessä asunnossa oli lisäksi koko talon pääkatkaisija.
Ainoastaan ovi on integroitu muiden ovien Kaa samanlaiseksi ,tollo ota se töpseli irti ni sammuu kuin Helena koivu
Vierailija kirjoitti:
Sehän se ongelma onkin,kun ei tuota voi säätää nollaan! On napit, joissa alin nappi on lämpitila 2. Sitä kylmempää ei voi laittaa.
ap
Mitä? "Ei voi säätää nollaan"...? "Lämpötila 2. Sitä kylmempää ei voi laittaa"....?
Siis, mitä korkeampi numero, sitä kylmempi jääkaappi on. Numerot lämpötila-asteikolla osoittavat jäähdytysaineen tehoa. Korkeampi numero tarkoittaa, että jääkaappi ylläpitää kylmempää lämpötilaa. Jos asetus on 5, jääkaappi on kylmin mahdollinen.
https://pizzeriapalokka.fi/ihmiset-tajuavat-vasta-nyt-mita-jaakaapin-nu…
Minulla on vain ylhäällä edessä näppäin, jota painamalla 2 kertaa syttyy 2 valoa, jolloin kaappi on päällä ja sopivan kylmä, ja kun näpyttää niin, että valot sammuvat, kaappi on pois päältä.
Keskustelun innoittamana yritin etsiä oman pari vuotta vanhan asunnon täyskorkeiden jääkaapin ja pakastimen pistorasioita. Ei löydy, joten ne ovat laitteiden takana. Molemmat kyllä saa käyttöpaneeleista pois päältä. Yhteinen sulake niillä näyttää olevan.
Sulaketaulusta voit kytkeä jääkaapin sulakkeen pois päältä. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Sulaketaulusta voit kytkeä jääkaapin sulakkeen pois päältä. Yksinkertaista.
Ei minulla ainakaan voi kytkeä pelkkää jääkaappia pois sulakkeella. Lakkaa toimimasta myös muut keittiön pistorasiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita nollaan se lämpötilansäätö.
Ei ole nollaa.
ap
Provo olet.
https://www.power.fi/kodinkoneet/kylmalaitteet/jaakaapit/aeg-6000-sarja…
Tuosta kun selaa noita myyntikuvia niin näkyy täsmälleen ne samat napit, jotka minunkin jääkaapissa on. auttakaa!
ap
Näköjään ei ole minulla täysin tuo malli, mutta nuo napit näyttää samalta. Paitsi tuon jäähileen yläpuolella on minun laitteessa vain yksi tuollainen valoikkuna.
ap
Tuon mallin käyttöohjekirja ladattavissa samalta sivulta ja siinä on selkeä kuva käyttöpaneelista. Jossa käsketään painamaan virtanappia 3 sekuntia sulkemiseksi.
Jääkaapissa on kilpi jossa lukee jääkaapin malli. Googlaa se ja lataa ohjekirja.
Näin käy kun vuokrakämppien tekniset kansiot katoaa vuokralaisten matkaan.
Mulla on uusi jääkaappi-pakastin, niin kyllä oli uskottava, että pakastinosaa ei saa erikseen pois päältä esim. kesäksi.
Jos tuollainen on tärkeä asia käyttäjälle, kannattaa kysyä ennen ostamista. Tosin hinta sitten jo kai olisi toinen.