Mä en ymmärrä miten tuo jääkaappi sammutetaan?
Lukee vaan että lämpötilaa voi säätää nappuloille 2, astetta, 4 astetta jne, muttei ole mitään nappia, mistä koko laite sammuu! Kyseessä integroitu jääkaappi. Eikö tuota saa päältä mitenkään?
Kommentit (81)
Eteisessä yleensä on sähkökaappi ja siellä sulakkeet. Meillä riittää että napsauttaa sitä jossa lukee jääkaappi. Toki meillä myös jääkaapin yläpuolella olevassa kaapissa on pistorasia jossa jääkaapin johto, mutta en kunnolla yletä tuolilla sinne niin helpompi napsauttaa sulake pois päältä
Jos siinä lämpötilan säätötaulussa on merkkivaloja, kokeile säätää sitä pienemälle numerolle niin kauan, että kaikki merkkivalot sammuvat.
Noissa manuaalisisti käsin pyöritettävässä säätimessä sen saa sammunaan ja pois päältä kun vääntää vaan niin pienelle kuin saa ja jatkaa vain pyörittämistä, niin sitten kuuluu naks, valot sammuu, virrat katkeaa.
Integroitava jääkaappi tai ei, niin johto siitä menee seinään, joka tapauksessa.. Jos et töpseliä eaim. yläpuolen kaapista löydä, katkaise sulakekaapista virta pistokkeeseen.
Ei oikeasti voi olla näin kädettömiä??
Taitaa sinun aivosi olla integroidut perseeseen... Ota sulake pois. Kyllä sammuu.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Onko jääkaapin yläpuolella kaappi? Jos on, kiipeä vaikka tuolille, ja katso sinne kaapin takaseinään. Tuleeko jääkaapin takaa sähköjohto pistorasiaan? Jos tulee, irrota se töpseli siitä pistorasiasta.
Juu, kiipeä tuolille - äläkä unohda köyttä.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä ikinä nähnyt täällä mitään sähköpistoketta josta voisi sammuttaa koko asunnon sähköt.
ap
Päävirtakytkin
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapissa on siis nuo lämpötilan säätönapit, muttei virtanappia missään.
ap
Katso huolellisesti lämpötilan säätimien alapuolelta, sivusta tms siellä voi olla pieni nappi piilossa
Ap, ymmärrän ongelmasi, koska minulla samanlainen kaappi. Se pistorasia, mihin jkp on kytketty, onntosi hankalassa paikass. Pitäisi poistaa keittiön kaapin vetolaatikkoja, että sinne pääsisi. Fiksuinta on tosiaan kääntää jääkaappia vastaava sulake off-asentoon sähkötaulusta. Todennäköisesti sinulla on nykyaikainen sulaketaulu. Vanhanaikaisessa poistetaan itse sulake. Kokeilemalla selviää, mikä sulake on oikea, jos niitä ei ole merkattu, mihin mikäkin vaikuttaa.
Ratkaisin ongelman!!! työnsin porkkanan ja muutaman kirsikan perseeseeni ja join keskenkäynyttä lanttusahtia. Olen siis maalaisdorka. Nyt sammui hurina päässäni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisin ongelman!!! työnsin porkkanan ja muutaman kirsikan perseeseeni ja join keskenkäynyttä lanttusahtia. Olen siis maalaisdorka. Nyt sammui hurina päässäni.
ap
Tuo ei ole oikea ap.
ap
Onko kaikissa kerrostaloasunnoissa 100% varmuudella sulaketaulu?
ap
Integroitukin jääkaappi pitää olla vedettävissä ulos, jotta sen taustan pystyy imuroimaan. Sieltä jääkaapin takaa löytynee myös sähköpistoke.
Laita silmät kiinni ja kuvittele että se jääkaappi sammuu.
Sulaketaulu on yleensä eteisessä. Joskus oven yläpuolella tai vaatekaapin sisällä.
Jos nyt tulisi vesivahinko, niin tiedätkö edes mistä saat veden katkaistua?
Miksi se virta pitää katkaista, esim onko kyseessä loma? Kaikissa uudemmissa jääkaapeissa ei taida olla virrankatkaisijaa, vaan virran joutuu katkaista irroittamalla sähkötöpseli. Mutta ei kannata sulakkeita irroitella, voi samalla pimetä joku muukin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa sinun aivosi olla integroidut perseeseen... Ota sulake pois. Kyllä sammuu.
Luultavasti sammuu kohta ap itsekin. Niin heikkotasoinen tämä aloitus jo oli.
Ei tuo tuosta selviä.
Nyt teet niin että otat kaiken helposti mukana kulkevan varallisuuden mukaan, erityisesti käteistä rahaa. Sitten matkustat Etelä-Amerikkaan jossa elelet loppuelämäsi. Suosittelen Buenos Airesin esikaupunkeja, miljoonia eurooppalaisen näköisiä ihmisiä joiden sekaan voi kadota. Jos maltat pitää matalaa profiilia niin uskon että selviät eikä kukaan tule kyselemään jääkaapista.
Töpseli pois seinästä, nollille menee!!!