Oöetko onnistunut elämässä vanhempiasi paremmin?
Koulutuksessa, varallisuudessa, ihmissuhteissa ?
Kommentit (22)
Miten sen nyt ottaa. Molemmilla oli opistotason tutkinto, itsellä on yliopistotutkinto. Molemmat olivat vain kerran naimisissa, itsekin olen ollut vaimoni kanssa yhdessä 1990- luvun alusta alkaen. Olemme kaikki, minä ja vanhempani olivat julkisen puolen viroissa. Isäni tulot olivat varmasti suhteessa omiani suuremmat. Isäni osti asunnon käteisellä 1960-luvulla. Itse maksan omaani vielä pari vuotta ja kesämökkiä yli kymmenen vuotta.
Vanhemmillani on neljä lasta, itsellä on kolme. Vanhempieni lapsilla on yhdellä yliopistotutkinto, kahdella opistotason tutkinto ja yhdellä ammatillinen tutkinto. Omilla lapsillani on yhdellä yliopistotutkinto, kaksi opiskelee vielä, yksi yliopistossa ja toinen AMK:ssa.
Äitini oli loppuvuosina peliriippuvainen, koko eläke meni pelaamiseen, itse en ole. Isäni piti juoda kaikki viina pois, sitä ei kertynyt kaappeihin. Hän lopetti kaiken alkoholin juomisen noin 75-vuotiaana. Itse käytän alkoholia, mutta sitä kertyy myös kaappeihin.
Vanhempani eivät pitäneet matkustamisesta, paitsi kotimaassa. Itse olen käynyt yli 25 maassa, en tosin muutamaan vuoteen juuri missään.
Olenko onnistunut paremmin?
VAV
Vanhemmat saivat töitä, minulla meni heikommin. Toisaalta sain onnistuneen avioliiton.
Lähinnä ostamalla/myymällä sain tuloa.