Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pakkohaku työllistänyt yhtään työtöntä?

Vierailija
20.07.2024 |

Tarkoitan niin että on päässyt kokopäiväiseen työhön nimenomaan pakkohaun ansiosta.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä ne sanoi että töitä saa heti kun hakee. Näyttivät paperilta oikein minne pitää hakea töihin ja virkailija sanoi että sietä saa työtä. No minä hain sieltä ja sanoin että työkkärissä ne lupasi että pääsen sinne töihin joten milloin voin aloittaa kysyin. Siellä työpaikalta soitettiin ettei ne ole luvannut mitään töitä mutta minä sanoin että työkkärin virkailija lupasi. Sitä ärsytti ja se soitti työkkäriin. Seuraavaksi työkkäristä soitettiin ettei ne ole luvannut mitään töitä. Minä sanoin että nauhoitin sen keskustelun ja lupasitte töitä ihan selvästi. Sanoin että tulen näyttämään sen nauhoitteen kun nauhoitan aina kun menen työkkäriin. Virkailija kielsi minua tulemasta sinne ja sen jälkeen eivät ole pitäneet yhteyttä eli 3 vuoteen.

Vierailija
42/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tuo pakkohaku paska poistuu tänä syksynä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaapitävien asenne on se että työtön on laiska ja sitä pitää aktivoida

Nyt aiotaan oiken tehdä toimenpideohjelma jotta vanhat saisivat töitä

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010569552.html

Vierailija
44/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, päinvastoin. Työnantajat saavat turhia hakemuksia, työntekijät joutuvat tehtailemaan turhia hakemuksia. Onneksi tämä paska loppuu ensi vuonna.

Vierailija
45/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 1,5 v työn pakkohaun aikana saanut 2 kutsua haastatteluun, en saanut töitä.

Vierailija
46/53 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni firma on joutunut palkkaamaan osa-aikaisen deletoimaan pakkopaska hakemuksia.

Eli on.

Vierailija
47/53 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, koska olisin hakenut työtä ilman pakkoakin. Hain noin 20 paikkaa kk, sen verran löytyi hyviä vaihtoehtoja. Olin työtön n. 3kk.

Luetaanko se tavallinen työnhaku joka oli ennen pakkohakuakin, nyt pakkolakien tulokseksi? 🤔

Nyt jo vuoden mukavassa työssä. 

Vierailija
48/53 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 25-vuotiaaksi elämäntapatyötön, kouluttamaton luuseri, olin jättänyt lukionkin kesken. En todellakaan halunnut töihin enkä oikeastaan kokenut että pystyisinkään menemään kun oli kaikkea ahdistuneisuutta yms.

No, 25-vuotiaana täytyi mennä työkkärin asiakkaaksi kun olin viimeinkin oikeutettu työttömyysetuuteen. Työkkärissä tehtiin jotain testejä ja tuntui että jouduin koko ajan ravaamaan siellä milloin missäkin turhassa tapaamisessa, hakemassa esitteitä työtoiminnasta yms. Koin sen niin naurettavana, lapsellisena, turhana ja osin nöyryyttävänäkin touhuna että hain töitä McDonaldsilta ja Postilta, mihin muuallekkaan olisin voinut päästä töihin sillä taustalla? Mäkkärin ryhmähaastattelu se vasta nöyryyttävä olikin, kävi hyvin nopeasti selväksi että mun kanssa haastattelussa olleet 18-kesäiset oli rekrytoijan suosikkeja, heillä oli kokemusta jo vaikka mistä ja mulla ei mitään mistään. No en tullut valituksi, ylläri.

Pääsin Postille varmaan enimmäkseen tuurilla siksi että ne tarvitsivat sinne nopealla aikataululla useamman uuden työntekijän. Kaiken kaikkiaan olin siellä 8 vuotta töissä, samalla kävin lukion loppuun ja suoritin korkeakoulututkinnon, nyt olen ihan muissa hommissa mukavalla palkalla. Päivääkään en ole ollut työttömänä sen jälkeen, kun ihan puhtaasti sattumalta pääsin Postille.

Joten mun näkemys on, että mitä v*ttumaisemmaksi työttömyys tehdään, sitä enemmän ihmiset hakeutuu töihin. Tiedän kyllä että kaikille ei silti töitä riitä ja työllistyminen vaatii tosiaan myös tuuria, ilman sitä en olis itsekään päässyt aikoinaan töihin. Mutta ainoa syy miksi mä päätin edes koittaa työelämää oli se, etten halunnut hoitaa niitä veemäisiä velvollisuuksia työkkärin kanssa, sen surkean työttömyysetuuden eteen, mitä se silloin olikaan. Ja hyvin on työelämä mennyt vaikka toki mielummin olisin kotona 24/7. 40h/vk työssä on sen verran kuluttavaa, että kyllä mun mielestä työttömyysetuudenkin eteen voidaan jotain pakkoa laittaa - jos ei laitettaisi, viettäisin vieläkin päivät pitkät muiden hampuusien kanssa ryyppäämässä.

Vierailija
49/53 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole töitä siunaantunut päällikkö tai johtaja portaasta, johtuisiko että koulutukseni on peruskoulu. Ei auta kuin lähetellä lisää hakemuksia, jospa joskus tärppäisi vaikka pressan virka.

Vierailija
50/53 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi hakea työkkärin kautta töitä? varsinkaan kun siellä ilmoittelevat firmat on kaikki palkanmaksu kyvyttömiä. siskolikka on huvikseen käynyt muutamassa työkokeilussa. aina se ilmoittaa työn tarjoajalle, että kyseessä on kokeilu, eli verrattavissa auton koeajoon, joka kestää puolituntia. sitten kun ilmoittaa lähtevänsä kotiin päiväunille sen puolituntisen jälkeen, niin alkaa uhkailu, että soitetaan työkkäriin ja kaikkea. sisko ei siis ole asiakkaana te-palveluissa. työkkäri on ollut aika ihmeissään, kun tulee valituksia henkilöstä, jota eivät tunne, eikä löydä tietokannoista. sisko siis työllistää työkkärin kiusaajia.

Vierailija
51/53 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi pitäisi hakea työkkärin kautta töitä? varsinkaan kun siellä ilmoittelevat firmat on kaikki palkanmaksu kyvyttömiä. siskolikka on huvikseen käynyt muutamassa työkokeilussa. aina se ilmoittaa työn tarjoajalle, että kyseessä on kokeilu, eli verrattavissa auton koeajoon, joka kestää puolituntia. sitten kun ilmoittaa lähtevänsä kotiin päiväunille sen puolituntisen jälkeen, niin alkaa uhkailu, että soitetaan työkkäriin ja kaikkea. sisko ei siis ole asiakkaana te-palveluissa. työkkäri on ollut aika ihmeissään, kun tulee valituksia henkilöstä, jota eivät tunne, eikä löydä tietokannoista. sisko siis työllistää työkkärin kiusaajia.

Olipa hieno satu. Ensinnäkin, jos kyseessä olisi oikea työkokeilu tehtäisiin siitä sopimus te-toimiston/kuntakokeilun, työnantajan ja työnhakijan lesken. Vai onko sulla termit hakusessa? Toiseksi te-toimisto tai kuntakokeilu ei saa valituksia henkilöstä, jonka "työkokeiluihin" heillä ei ole osaa eikä arpaa. Mistä sä tiedät, että työkkäri on ihmeissään -oletko töissä siellä?

Vierailija
52/53 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, koska olisin hakenut työtä ilman pakkoakin. Hain noin 20 paikkaa kk, sen verran löytyi hyviä vaihtoehtoja. Olin työtön n. 3kk.

Luetaanko se tavallinen työnhaku joka oli ennen pakkohakuakin, nyt pakkolakien tulokseksi? 🤔

Nyt jo vuoden mukavassa työssä. 

Jos kaikki toimisi näin, ei niitä pakkohakuja olisi.😏 Kaikilla olisi helpompaa.

Mutta kuten tätäkin palsta lukiessa huomaa, niin työnvieroksijia on paljon ja he eivät hae oikeasti sellaisia paikkoja, joihin voisivat työllistyä tai tahallaan tekevät huonoja hakemuksia tai käyttäytyvät huonosti haastattelussa. Mitä vain kunhan ei tarvitse itse elättää itseään!

Vierailija
53/53 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan monikaan ole saanut töitä, paitsi nämä jotka tekevät töitä työllistämistä edistävässä kuplassa. Projekteja ym. ilmaantui paikka paikoin pari vuotta sitten. Kaiketi rahat saivat valtion budjetista, elikkä olisiko siis verorahoilla ylläpidettävää toimintaa. Mikähän on niiden vaikuttavuus työllisyyteen.