Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pakkohaku työllistänyt yhtään työtöntä?

Vierailija
20.07.2024 |

Tarkoitan niin että on päässyt kokopäiväiseen työhön nimenomaan pakkohaun ansiosta.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokopäiväinen, mutta lapsikorotuksen verran on nyt pakko tehdä osa-aikatöitä että pärjätään. Tulee vaan yhteiskunnalle kalliimmaksi kun piti 3 lasta laittaa päiväkotiin. Pienten tulojen takia tämä meille ilmaista.

Talouden ja matematiikan hallitseminen on harvinaista eduskunnassa ja hallituksissa nykyaikoina. Kotihoidon tuki, vuorotteluvapaa ym. olisivat valtiolle todella edullisia säästäviä toimia joita kannattaisi tukea ja kehittää mutta ne haluavat kalliimpia systeemeitä. Sama tämä päivähoito. Noh, sitä saa mitä tilaa, menot senkun lisääntyy.

Vierailija
22/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohaku astui voimaan 2.5.2022, eli yli kaksi vuotta sitten. Tokihan TEM ja Kela ovat seuranneet pakkohakujen työllisyysvaikutuksia, eikö? Missä ne selvitykset ovat? Onko työttömyys laskenut, huutava työvoimapula joka alalla, kun työvoimaa ei ole tarpeeksi?

Joku kuukausi työttömät tekevät vähintään 1,2 miljoonaaa työhakemusta, vuodessa 15 miljoonaa, eli pakkohakujen voimassaoloaikana on nyt tehty jo yli 30 miljoona työhakemusta. Pakkohaku on voimassa vielä vuoden 2025 loppuun saakka. Koska työttömyys laskee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M E N E   T Ö I H I N

Paljonko se pulla maksoikaan siinä kulmakioskilla? kävin tossa kävelyllä puistossa aikasemmin, oli paljon laulavia lintuja jälleen. Mikäs se lintu oikein on mikä laulaa oikein kauniist ja on musta väriltään, noh kävin kanssa mummolassa hakemassa äidille säilöttyjä avomaakurkkuja mitkä mummo on ihan omalta kasvimaaltaan poiminut. Tiädäksä sen tunteen kun ajattelee avarauutta ja universumia, se on semmonen pyöree musta pallo missä on niitä raitoja sekä ristikoita huh elämä on kyllä ihanaa. Jaksu halit.

Vierailija
24/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten pakkohaut ovat aina määräaikaisuuksia. Työllisyys ei jatku määräajan jälkeen, vaikka kuinka itse haluaisi. Tästä sitten tulee CV:seen taas yksi lyhytaikainen määräaikaisuus lisää ja seuraava työhaastattelija sitten taas ihmettelee, että voi voi kun sinulla on paljon näitä määräaikaisuuksia, et ilmeisestikään ole valmis sitoutumaan pidempiaikaiseen työhön. Emme taida palkata sinua kun et ilmiselvästi ole valmis sitoutumaan pitkäaikaiseen työhön ja voi voi kun sinulla on näitä määräaikaisuuksista johtuvia aukkoja. Ei me taideta palkata sinua.

Vierailija
25/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten taas tulee joku huutelemaan, että mene töihin, vaikka on jo töissä. Ei tuo ole oikeaa työtä, mee töihin siitä! Olen jo töissä. Et sinä töissä ole, mee töihin siitä!

Vierailija
26/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta kiusaajilla on nyt parempi mieli, kun ovat saaneet potkaista maassa makaavaa.

Vierailija
27/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa ihan varmuudella että ei ole, se päivä kun joku työllistyy työkkärin kautta merkitään historiankirjoihin. Työkkäri ei ole kansalaisia varten,  se on olemassa suojatyöpaikkoja ja oikeiston tilastojen viilaamista varten.

Mielettömän kallis hömpänpömppä mut se on parempi kun myöntää vanhoja virheitä, ilmeisesti.

Saat hakea 4 itse valitsemaasi työtä. Toki me haemme enemmän. Ja hyvin monet tietysti työllistyvät.

Kai ihminen hakee aina vähintään 4 paikkaa kuukaudessa ollessaan työtön.??

Ei av työttömät mitään hae.  Sinänsä pakkohaku on turhaa.  Ei kukaan vahingossa töihin joudu ja työhaluiset hakevat muutenkin. 

Vierailija
28/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

opi uusi termi jota ilman et pärjää maailmassa edes nimellisesti: KOMPARTMENTALISOINTI.

Se mitä työntekijät luulevat tekevänsä on harvoin mitä oikeasti tekevät. Lisäksi julkisilla on varaa pitää puolet porukasta tekemässä puhtaasti lumetyötä joka ei päädy minnekkään, sitä tehdään puhtaasti hämäystarkoituksessa jottei työntekijät kykenisi ymmärtämään organisaation varsinaista tehtävää.

Työllistäminen siis ei ole työllistämistä vaan jotain ihan muuta. Kidutusta? Kyllä. Kyttäilyä ja tietokantojen keräämistä kyllä. Mutta miksi? Mieti sitä.

Vierailija
29/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankaloittanut se on työnhakua, kun ei ole mitään rahkeita päästä niihin avoimiin paikkoihin ja jos joskus harvoin osuu oman alan avoin paikka kohdalle, sinne on tuhansia hakijoita, joista osa hakee kun on pakko. Hirveästi ylimääräistä tekemistä työnantajapuolella.

Vierailija
30/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa ihan varmuudella että ei ole, se päivä kun joku työllistyy työkkärin kautta merkitään historiankirjoihin. Työkkäri ei ole kansalaisia varten,  se on olemassa suojatyöpaikkoja ja oikeiston tilastojen viilaamista varten.

Mielettömän kallis hömpänpömppä mut se on parempi kun myöntää vanhoja virheitä, ilmeisesti.

Saat hakea 4 itse valitsemaasi työtä. Toki me haemme enemmän. Ja hyvin monet tietysti työllistyvät.

Kai ihminen hakee aina vähintään 4 paikkaa kuukaudessa ollessaan työtön.??

Mä en ole hakenut. Laskin, että olen elämässäni ollut suunnilleen 10 kertaa työttömänä, ihan vapaaehtoisesti. Joka kerta olen itse ottanut loparit, pitänyt vapaata ja sitten hakenut sellaista työtä mikä kiinnostaa. Ja aina on töitä löytynyt. Ihan tavallinen duunari olen, työkokemusta on kuudelta tai seitsemältä eri alalta. 

Nyt olen taas työtön, enkä ole hakenut enkä hae, yhtään mihinkään. Työkkärille toki väitän niin. Ei kiinnosta painaa duunia tässä paskamaassa kun tarjotut palkat on järjestäen huonompia kuin 15 vuotta sitten, mutta eläminen rutosti kalliimpaa. Teen pimeitä hommia kunnes on tarpeeksi rahaa kasassa, ja voin muuttaa pois ah niin ihanasta Suomesta.

Vierailija
31/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhen kuukauden. Duunia mitä en voinut tehdä työnantajan toivomalla tavalla. Istu koko päivä paikallasi ja tuputa kyselyä.

Olisin saanut toisenkin kuukauden myöhemmin. Mut vastasin yhteydenottoon epämääräisellä tekstiviestillä. Tietäen et en saa soittamatta jatkopestiä. En voi istua joten supertehokkaasti seisoin ja liikuin. Tulos oli todella hyvä. Kroppa ammuttu tyhjiin ja palautuminen kesti pari viikkoa.

En tee rahan vuoksi töitä. Kaipaan haastetta ja toinen kk samaa hommaa ei sitä haastetta antanut. Niin mene töihin. En voi istua ja kroppa ei näkyy kestä juoksemistakaan kk pidempään.

Vierailija
32/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan otettu mihinkään töihin esim viimeisen puolen vuoden aikana?

Vierailija
33/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei av työttömät mitään hae.  Sinänsä pakkohaku on turhaa.  Ei kukaan vahingossa töihin joudu ja työhaluiset hakevat muutenkin. 

Kyllä hain. Olen uudelleen kouluttautunut että saan töitä.

Vierailija
34/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhen kuukauden. Duunia mitä en voinut tehdä työnantajan toivomalla tavalla. Istu koko päivä paikallasi ja tuputa kyselyä.

Olisin saanut toisenkin kuukauden myöhemmin. Mut vastasin yhteydenottoon epämääräisellä tekstiviestillä. Tietäen et en saa soittamatta jatkopestiä. En voi istua joten supertehokkaasti seisoin ja liikuin. Tulos oli todella hyvä. Kroppa ammuttu tyhjiin ja palautuminen kesti pari viikkoa.

En tee rahan vuoksi töitä. Kaipaan haastetta ja toinen kk samaa hommaa ei sitä haastetta antanut. Niin mene töihin. En voi istua ja kroppa ei näkyy kestä juoksemistakaan kk pidempään.

Itse teen töitä rahan vuoksi, en työn ilosta, poliittisista tai uskonnollisista syistä. Jos työpaikka ei ole itse valitsemani niin pyydän niin paljon palkkaa tai heittäydyn niin hankalaksi etteivät palkkaa.

Vierailija
35/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku suomentaa tämän? En tajunnut mitään.

Vierailija
36/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokopäiväinen, mutta lapsikorotuksen verran on nyt pakko tehdä osa-aikatöitä että pärjätään. Tulee vaan yhteiskunnalle kalliimmaksi kun piti 3 lasta laittaa päiväkotiin. Pienten tulojen takia tämä meille ilmaista.

Eri tilanne mut sama homma joutu laittaa pari lasta päiväkotiin kun as. Tukea leikattiin. Saavat ruuat sieltä niin kattaa osan leikkauksesta. Ite olen kotona vauvan kanssa. 

Vierailija
37/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan otettu mihinkään töihin esim viimeisen puolen vuoden aikana?

Kyllä, niihin itse valitsemiini, mutta ei niihin muiden ihmisten valitsemiin töihin. Niihin minua ei palkata, siitä kyllä pidän huolen.

Vierailija
38/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaikaiseen en ole päässyt, mutta osa-aikaiseen kyllä. Hain työhön, johon en uskonut fyysisesti kykeneväni, enkä rehellisesti sanottuna todellakaan uskonut, että minut valittaisiin, koska ei ole koulutusta eikä kokemusta. Nyt olen ollut työssä jo yli vuoden, kroppa kestää nippa nappa koska työ on osa-aikainen. Kokoaikaisena en pystyisi sitä tekemään vaivoineni.

Ilman työnhakupakkoa en olisi hakenut kyseiseen työhön.

Vierailija
39/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jo tapahtunut. 

Miehelleni soitti valtion työnantaja, että on saanut tiedon työkkäristä hänen koulutuksestaan ja suomenruotsalaisuudestaan.

Hänet palkattiin vain sen vuoksi, että äidinkielenään oli ruotsi ja oli sopiva koulutus, mutta ei tulevasta tehtävästä lainkaan kokemusta. Ikää tuolloin noin 43 vuotta ja oli ihan siis työttömänä. 

Eli tällainen ihmeellisyys on tapahtunut. Ei ollut palkkatuettu edes eikä määräaikainen työ. 

Eihän tuossa ollut kyse pakkohausta. 

Vierailija
40/53 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käytännössä työllistyin osa-aikaseen työhön, jonne hain koska olin kiinnostunut kyseisetä työstä ja täytin hakuvelvoitteeni. Tänä keväänä kuitenkin irtisanouduin, kun tuli voimaan nämä hallituksen upeat leikkaukset. Olen nyt työtön ja saan toimeentulotukea. Motivaatio tehdä työtä loppui, kun ei jäänyt oikein mitään käteen.