Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temusta ostettu tavara voi vastata täysin Suomessa myytyjä kalliimpia tuotteita

Vierailija
20.07.2024 |

Tuotteet voivat kuitenkin olla laadultaan ja materiaaliltaan täysin toisiaan vastaavia. Myös juridisesti tuotteita koskee sama kuluttajansuoja, sillä kaikkien EU-alueella myytävien tuotteiden on noudatettava EU:n lainsäädäntöä. Temu markkinoi suomalaisille kuluttajille suomen kielellä sekä kohdentaa suoraan markkinointia Suomeen ja EU:hun. Tämä tarkoittaa sitä, että heidän tulee noudattaa samaa lainsäädäntöä kuin kaikkien muidenkin täällä toimivien yritysten.

Tuli tuosta mieleen kun tilasin vetsenteroittimen vajaalla kahdella eurolla Temusta. Yksi päivä huomasin täysin samanlaisen olevan tarjouksessa parillakympillä eräässä suomalaisessa kaupassa.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut Temusta runsaasti miesten isokokoisia kauluspaitoja, veroineen ja posteineen noin kympin kappale!! Todella hyviä ja mukavia, laatu hyvä. Samaa materiaalia kuin lapsille vuosia sitten hankkimani t-paidat AliExpressistä, todella vuosikausia pesuja kestävää ja väriä ei lähde yhtään.

Koko tämän vuosikymmenen olen kulkenut tähän asti surkeissa rääsyissä, koska rahat on jatkuvasti lopussa sekä esimerkiksi Dressmannin valikoima on masentavaa, silti 50€ kappale (versus Temun 10€ kappale) ja materiaalit ovat suorastaan huonoja.

Samoilta tehtailta ne Tokmanninkin tavarat tulevat.

Myrkytön materiaali = huono materiaali ??

Vierailija
62/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te luulette, että se halpa tavara tulee? Ilmaista tavaraa ei ole. Sellaista halpaa tavaraa ei ole, joka on rehellisesti valmistettua ja ketju kunnossa alusta loppuun. Te olette osa järjestäytynyttä rikollisuutta.

Vai jääkö siinä se jälleenmyyjän kate välistä?

T. Töissä kaupassa, jossa suurin osa tuotteista myydään keskimäärin 80% katteella..

Ja tehtaat, joissa tuotteet valmistetaan pyörivät ilmaiseksi? Ei raaka-aineita, eikä työntekijöitä, vain taikuri!

Ei vaan tarkoitan että Suomen kaupoilla saattaa olla ihan todella paljon ilmaa välissä, siksi tuotteet vaikuttavat niin halvoilta. Ihan oikea järkytyin nykyisessä työssäni ja päätin etten enää mitään osta norm hinnalla vaan henkilökunnan 7% katteella saan kaikki tuotteet. En tilaa itse temusta mitään, mutta työnantajani tilaa samoilta toimittajilta joita temukin myy  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valvoo pistokokein tänne marketteihin tuottavia kosmetiikkaa yms. Ei niitä kaikkia mitenkään testata.

Välillä sitten esim lasten leluja tuleekin palautukseen kun jää kiinni haitallisista kemikaaleista. Ei ne meidän marketit mitään itse valvo 

Jos tuoteesta löytyy vikoja niin tulee se takaisinveto, voi palauttaa ilman kuittia ja saa rahat takaisin. Ei kiinankaupat välitä jos laturit ylikuumenevat ja syttyvät tuleen, ei niitä vedetä pois myynnistä tai tiedoteta että tuotetta ei ole turvallista käyttää.

Vierailija
64/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantokulut on järkyttän paljon halvemmat. Palvelu nopeaa ja tehokasta jättimarkkinoila.

Vierailija
65/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
66/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatu on kyllä toistaiseksi ollut hintaan nähden erinomaista.

Mutta silti täyttä shaissea. Pääasia että hinta on halpa.

Onko meillä Suomessa tehtaita tai asiantuntijoita jotka valmistavat taitelijoiden tarvitsemia tavaroita? Tuntuu ihan siltä että et ole koskaan tilannut mitään Temusta. Mielipiteesi ei oikein vakuuta. Pääasia että pääsit soittamaan suutasi.

Vierailija
67/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin mm.jäähdyttimen suojan prätkään, maksoi 17e. Suomessa vastaava 60-70e..

Vierailija
68/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä minua vitutta a on se että kaikkia tuotteita ei yksinkertaisesti saa Suomesta tai EU:sta niin pakko tilata näistä hiluvitkutin paikoista.

Vierailija
69/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenellekään tule yllätyksenä, että tavara tulee suomalaisille jälleenmyyjille samoista tehtaista kuin halpanettikauppoihin? Ei se kymmenkertainen hinta tuotteen laatua paranna mitenkään, vaikka jotkut niin kuvittelevat. Kun ostat suomalaisesta kaupasta mitä tahansa vähintään 50 % tuotteen hinnasta koostuu erilaisista veroista. Tuotteen hankintahinta ja myyjän palkka ovat vain pieni osa myyntihintaa. Leijonanosan haukkaavat valtio ja eläkevakuutusyhtiö. 

Vierailija
70/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä minua vitutta a on se että kaikkia tuotteita ei yksinkertaisesti saa Suomesta tai EU:sta niin pakko tilata näistä hiluvitkutin paikoista.

Mikä se sellainen tuote on?

Vierailija
71/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tää mainospaska olla täällä vieläkin? 

Vierailija
72/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran haluatte säästää, niin ei muuta kuin tilaa vaikkapa kiinalaista rautaa rakennuksille! Kuinka moni ostaisi asunnon, jos se olisi rakennettu kiinalaisesta betonista ja raudasta?

Ainakin sai 10x halvemmalla!

Vierailija
73/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran haluatte säästää, niin ei muuta kuin tilaa vaikkapa kiinalaista rautaa rakennuksille! Kuinka moni ostaisi asunnon, jos se olisi rakennettu kiinalaisesta betonista ja raudasta?

Kiinan historia alkaa noin 5000 vuoden takaa. Kiina oli 1200-luvulla maailmanhistorian suurin valtakunta ja 1400-luvulla maailman mahtavin valtio ja maailmankaupan ykkönen. Mitä Suomessa oli tuolloin? Myytiin oravannahkoja?

Miten ihmeessä muissa maissa ihmiset selviävät hengissä, jos ne kaikki myytävät tuotteet ja ruoat ovat hengenvaarallisia ja täyttä paskaa?

Vierailija
74/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kuitenkin yrityksiä jotka ovat tehneet tiliä myymällä ihan samaa kiinankrääsää 10-20x hinnalla Suomessa.

Vierailija
75/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavaa mutta halvempaa! Kyl kannattaa!

Vierailija
76/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinan historia alkaa noin 5000 vuoden takaa. Kiina oli 1200-luvulla maailmanhistorian suurin valtakunta ja 1400-luvulla maailman mahtavin valtio ja maailmankaupan ykkönen. Mitä Suomessa oli tuolloin? Myytiin oravannahkoja?

Miten ihmeessä muissa maissa ihmiset selviävät hengissä, jos ne kaikki myytävät tuotteet ja ruoat ovat hengenvaarallisia ja täyttä paskaa?

Laatu, terveys ja vastuu. 

Vierailija
77/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ja yksinkertaiset ostaa Temusta.

Ja sinua vituttaa kun ei osteta samaa kiinakrääsää kymmenkertaisella hinnalla yritykseltäsi.

Vierailija
78/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tilannut 3 pakettia ja ollut todella tyytyväinen niihin, pääosin vaatteita ja korvakoruja. Mekot olen pessyt jo moneen kertaan ja uudenveroisia ovat edelleen. Aion tilata jatkossakin, varaa olisi maksaa enemmänkin, mutta miksi maksaisin. Ehkä itse välttelisin sähkökamaa ja vauvan tarvikkeita. Tosin tiedän ravintolan, johon yrittäjä tilaa todella paljon tuotteita Temun kautta (ihan kokkivaatteita myöten). Tällä hetkellä kaikki "ylimääräinen rahani" menee yksityiseen hammaslääkäriin kun täällä Helsingissä ei toimi hammashuolto laisinkaan, lisäksi pitää säästää gynekologiin ja silmälääkäriin. Ostan mieluummin Temusta ja säästyvän rahan käytän terveydenhoitoon. Huom! Töitä tehnyt ja veroja maksanut 35 vuotta.

Vierailija
79/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/halpaa-kalustoa-suomalaisten-suihin…

Jos kelpaa "temussa" teetetyt proteeisit pilkkahintaan julkiselle verovaroin kustannetulle terveystoimelle, niin eikö se kohahduta enemmän, kuin joku naapurin ostama tarra temusta?

Vierailija
80/85 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut Temusta kissa T-paidan. Nyt en kehtaa käyttää sitä, kun kaikki tietää että se on Temusta. Onneksi oli halpa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi