Ohitatko kaupassa punalaputetut tuotteet? Miksi?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
En osta.
Jätän köyhille.
Noin minäkin ajattelen. Eilen kaupassa riipaisi sydäntä, kun oli nuori nainen ehkä 22v pienen lapsen kanssa ja tämä nainen oli niin väsynyt, että pahaa teki. Hän osti punalaputettuja ja rahat ei riittänyt. Itse veikkaan, että hän oli niin väsynyt ettei pää enää toiminut mitä kaikki maksaa. Hän ihmetteli sitä hintaa ja alkoi kyyneleet tulla silmiin hänellä .Hänen takana oleva ehkä 45v mies sanoi, että laita rahas taskuun ja minä maksan sun ostokset. Tämä nuori nainen alkoi itkemään
Hänen se reaktio vaikutti muihin ihmisiin kahdessa kassajonossa niin, että kaikki nieli itkua. Se todella vaikutti ihmisiin. JA sitten kolme vanhempaa miestä ehkä 60v veikkaisin, niin sanoi hänelle, että älä lähde pois vielä.
Ensiksi tämä 45v(noin) vanha mies maksoi kaikki ostokset ja antoi käteistä hänelle 50e setelin ja ne kolme vanhempaa miestä nosti hänelle rahaa siitä automaatista mikä on siinä kassojen vieresssä. Nämä kaikki neljä miestä sanoi, että heillä kaikilla on tyttäret ja auttaa aina omia tyttäriä lastenlasten kanssa, kun ovat niin väsyneitä ja on kunnia-asia auttaa. Nielin omaa itkua ihmisten hyvyyydestä ja kun katsoin ympärille, niin siinä oli kaikki ikäluokat kyynelissä ja varsinkin naiset ymmärsi mitä tämä nuori äiti käy läpi.. Toi oli jotain sellaista mitä en ole ikinä nähnyt ja samalla ihmettelin sitä, kun miehiä haukutaan aina eikä ikinä kehuta heidän hyvyyttään.
Kaikki kysyi häneltä, että pärjäätkö varmasti. En tiedä mitä summia he antoivat eikä se ole tärkeää... Mutta, kun menin kaupasta ulos, niin siinä ulkona tämän noin 45v miehen tytär pienen lapsen kanssa. Hän eka halasi tytärtään isosti ja sitten otti lapsenlapsen syliin ja halasi häntäkin pitkään. Toi koko juttu jotenkin pelasti koko mun paskan vuoden.
Aina ekana menen punalappu kaapille, sitten ostan muut tarvittavat.
Ostin ennen leipää ja pullaa punalappuisina mutta nykyään ei tartte kun leivon itse ja tulee halvemmaksi.
Käyn pari kertaa viikossa hakemassa punalappu tuotteita, joskus kolmekin. Tätä on jatkunut useita vuosia. Vain kerran maistui Snelmannin majoneesi salaatit hiukan pahan makuisilta, vaikka oli vielä päiväystä jäljellä pari päivää.