Oikeastiko on alle 80 v ihmisiä jotka eivät menisi tatuoidulle lääkärille tai tatuoitun henkilön kassall
Sanon alle 80v koska ymmärrän vanhusten epäluulot.
Mutta jos joku 40v saa kohtauksen kun kaupan kassalla on tatuointi, niin sitä en ymmärrä.
Kommentit (63)
En mä siitä kohtausta saa, mutta olisin hieman skeptinen sote-alan ammattilaista kohtaan. Tatuoituja lääkäreitä onneksi näkee harvemmin.
Tatuoinneissa itsessään ei ole vikaa, mutta sen verran vanhanaikainen olen, että pitäisi olla ensin hoidettuna "velvollisuus" eli vankila, tai vaihtoehtoisesti meri. Vankilan pitää olla käytynä ennen kuin ruvetaan tuommoisia meriittejä pitämään. Jos haluaa olla "kova jätkä" ilman vankilaa, niin jää nahkatakki, pilottitakki, kalju ja irokeesi, nahkahousut, maastohousut, hevibändien paidat ja kaikkea vastaavaa. Mutta minusta tatuoinnit pitäisi jättää niille, joilla on meriitit oikeasti.
Sama homma kuin niittivöiden kanssa aikanaan. Pissaliisoilta pois niittivyöt; jos ei punk tai hevi maita niin sitten käytetään kesyn popmusiikin kuuntelijoiden vöitä. Ensin pitää hoitaa velvollisuudet eli punkin tai hevin kuuntelu. Onko se niin vaikeaa kuunnella jompaakumpaa genreä?
Kun on mahdollisuus valita, valitsen.
Eilenkin jäin pitkään kassajonoon, koska sillä kassalla oli henkilö, joka erottuu selvästi edukseen kaikista niistä, joiden kanssa olen asioinut kyseisessä liikkeessä.
Jollei ole kiire päästä kohteeseeni, saatan skipata parikin bussia, jos kuskina on tietyt tyypit, joista en juuri välitä.
Jos ei ole aiempaa kokemusta, pyrin antamaan mahdollisuuden, vaikka tökkisi jo lähtökohtaisesti. Lähiapteekilleni yritin antaa useita mahdollisuuksia, mutta enää en pysty vaan lähden asiakseni asioimaan kauempana, vaikka siinä on vaivaa.
Olen eläkeikäinen, mutta lääkärin tai lähihoitajan tatuoinnit eivät mitenkään häiritse. Viime aikoina on kyllä ollut lehdissä artikkeleita, joissa kerrotaan tatuointien kasvattavan syöpäriskiä. Tietenkin melkein kaikki mitä syömme tai juomme kasvattaa syöpäriskiä. Tatuointi tehdään kuitenkin uloimman ihokerroksen alle verinahkaan.
Ei minua kiinnosta, jos näen, että henkilöllä on vaikka käsivarret tatuoitu täyteen.
Sitten herää jo kysymyksiä, jos on tuntenut tarvetta tatuoida naamansa ja kaulansa.
Vierailija kirjoitti:
Eilenkin jäin pitkään kassajonoon, koska sillä kassalla oli henkilö, joka erottuu selvästi edukseen kaikista niistä, joiden kanssa olen asioinut kyseisessä liikkeessä.
Jollei ole kiire päästä kohteeseeni, saatan skipata parikin bussia, jos kuskina on tietyt tyypit, joista en juuri välitä.
Jos ei ole aiempaa kokemusta, pyrin antamaan mahdollisuuden, vaikka tökkisi jo lähtökohtaisesti. Lähiapteekilleni yritin antaa useita mahdollisuuksia, mutta enää en pysty vaan lähden asiakseni asioimaan kauempana, vaikka siinä on vaivaa.
Ootko eläkeläinen, kun on aikaa ja mielenkiintoa valkata?
Otin ensimmäisen tatuoinnin nilkkaan juurikin siksi,ettei mummoni järkyty kun hänelle ne oli "semmoisen naisen"merkki.
Tatuoinnit ovat nykyään niin yleisiä ja arkipäiväisiä, että tuollainen touhu on naurettavaa. Ja mistä te tiedätte mitä sillä hammaslääkärillänne on vaatteiden alla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Olen vain tullut siihen tulokseen, että jossain vaiheessa arkisissa rutiineissakin sillä kokemuksella alkaa olla merkitystä, kun työssäni katselen ja otan vastaan tulee mitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Olen vain tullut siihen tulokseen, että jossain vaiheessa arkisissa rutiineissakin sillä kokemuksella alkaa olla merkity
Miten riittää aika, jos käyt töissäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan, että onko varaa valkata? Lääkäriin jos sattuu pääsemään, riittää että on pätevä. Ei tulisi mieleenkään kääntyä ovelta, jos näkyy tatuointeja. Ihan hullu ajatuskin. Kaupan kassallakin on tarkoitus vain maksaa ostokset sen enempää noteeraamatta tai reagoimatta työntekijän olemukseen. Eli, onpahan taas vetäisty aihe, josta väitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan, että onko varaa valkata? Lääkäriin jos sattuu pääsemään, riittää että on pätevä. Ei tulisi mieleenkään kä
Mitä vaikeaa siinä on, että silloin kun on mahdollisuus ja aikaa valita valitsee?
Silloin kun ei ole vaihtoehtoja tai aikaa valita, menee sillä mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten ymmärrä. Mä boikotoin tatuoituja. Ne on niin rumia, ettei kestä edes katsoa.
Ei haittaa. En minäkään välitä ylimielisesti käyttäytyvien seurasta.
t. Akateemisen tutkinnon suorittanut, esihenkilönä toimiva tatuoitu nainen
(Tatuointeja on vain valkoroskalla, niinhän).
En ylipäätään valitse lääkäriä, kassaa jne. ulkonäön perusteella. Ja kyllä, ulkonäkö voi kertoa elämänvalinnoista mutta ei minua nyt niin paljon kiinnosta sen henkilön persoona tai elämäntavat, joka rahastaa ostokseni. Lääkäriin menen vain kun on tarve ja silloin kiinnostaa ainoastaan ammattitaito. Koen oman terveyteni hoitamisen tärkeämpänä kuin että lääkärikäynti on esteettinen elämys.
Nämä jotka inhoavat tatuointeja eivätkä pidä tatuoiduista ihmistä (oli ammatti mikä hyvänsä), mistä te tiedätte millaisia nahkoja ihmisellä on vaatteiden alla?
Ette te näe onko lääkärillä, kaupan kassalla tms tatuointeja vaikkapa selässä, reidessä tai olkavarressa.
Minäpä tunnen yhden miehen joka on geriatri ja hän on kyllä tatuoitu käsistä, jaloista, rinnasta ja selästä. Ei ne mummot ja papat niitä näe ellei tuo ihminen tatuointeja varta vasten esittele tai tule siviilissä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollei ole kiire päästä kohteeseeni, saatan skipata parikin bussia, jos kuskina on tietyt tyypit, joista en juuri välitä
Puhumattakaan, että onko varaa valkata? Lääkäriin jos sattuu pääsemään, riit
En sanalla "varaa" viitannut rahaan. Lienee kuitenkin asiantuntijuus ja pätevyys suurin kriteeri, kun hakee itselleen ammattiapua, ja tämäkin vain yksityispuolella. Missään ei kuitenkaan ole kerrottu, onko ko. lääkärillä tatuointeja ihossaan, mutta yleensä kuitenkin erikoistumiala ja opinnot näkyvät. Julkiselle puolelle jos saa ajan, tuskin kukaan kieltäytyy hoidosta lääkärin tai hoitajan tatuointien vuoksi, jos niitä on edes näkyvillä. Ja vaikka olisikin.
Vierailija kirjoitti:
En mä siitä kohtausta saa, mutta olisin hieman skeptinen sote-alan ammattilaista kohtaan. Tatuoituja lääkäreitä onneksi näkee harvemmin.
Lääkärit harvemmin töissä t-paitasillaan, idiootti.
Itse valitsen jos mahdollista tatuoimattoman kassan. Tosin enhän tiedä onko sitten selässä tai perseessa tatuointi.
Älä sitten ymmärrä. Mä boikotoin tatuoituja. Ne on niin rumia, ettei kestä edes katsoa.