Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäni taisi kavaltaa kaikki perintörahani silloin kun olin alaikäinen

Vierailija
20.07.2024 |

Isäni kuoli vuosi sitten. Puhuimme vastikää äitini kanssa puhelimessa isäni äidin kuolemasta. Ja siitä, että siivotessa isäni kämppää (ainoana perillisenä), löysin papereita missä mummoni perintö oli siirretty minun nimiini muistaakseni vuonna 2007, kun olin 17-vuotias. 

Minulle isäni aina sanoi, että hän ei saanut perintöä euroakaan. Ilmeisesti summa oli reilu 20 000€. Missä nämä rahat ovat siis olleet? Jollain minun nimiin tehdyllä tilillä? Eikö tämä ole laitointa? Kavallus? Rahathan olisi pitänyt käyttää minun edukseni esim ajokorttiin, takuuvuokraan omaan asuntoon, huonekaluihin jne. Miksi en ole tiennyt tästä mitään? 

Voinko tehdä asialle enää mitään, koska isäni on kuollut. Ei tunnu aivan reilulta.. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun nimissä olisi ollut pankissa rahaa, niin olisit saanut siitä tiedon pankilta täyttäessäsi 18.

Kysy DVV:ltä onko huoltajasi tehnyt rahoista vuosiraporttia.

ikö papereista käy ilmi mille tilille rahat ovat menneet? 

Vierailija
2/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sille voi enää mitään. Koska on kuollut. Ei oteta tutkintaan poliisillekaan.

Alaikäisten perinnönjaot pitää maistraatissa hyväksyttää. Voit kysyä dvv:ltä mitä sinne on kirjattu jos et muita papereita löydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tätä tapahtuu. Kyllä tuo ihan puhtaasti varastamiselta minusta vaikuttaa. Ei vanhemmilla ole oikeutta kajota lastensa omaisuuteen vaikka olisi miljoonian lapsen pankkitilillä ja itse rutiköyhä.

Vierailija
4/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kaikki paperit isäni veljelle, koska olin viime kesänä jo niin henkisesti romuna, että en jaksanut ajatella mitään. Eli todennäköisesti kaikki se todistusaineisto on jo hävitetty.

Vierailija
5/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin kaikki paperit isäni veljelle, koska olin viime kesänä jo niin henkisesti romuna, että en jaksanut ajatella mitään. Eli todennäköisesti kaikki se todistusaineisto on jo hävitetty.

Kyllä sinä DVV:lta saat tiedot, vaikka isäsi paperit olisi hävitetty. Kai perunkirjoitus on tehty? Ja mikä olikaan syynä, että äitisi ei millään tavalla puuttunut silloin asiaan?

Vierailija
6/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat verotoimistoon ja pyydän isän äitisi perukirjan ja osituksen. Joko isäsi perukirja on tehty ja mitä siitä tiedät? 

Tuota en ymmärrä miten raha siirretään jonkun nimiin. Se joko on sinulle testamentattu tai isäsi luopunut perinnöstä ja perintö siirtynyt sinulle. 

Vierailija
7/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

Kyllä sinä DVV:lta saat tiedot, vaikka isäsi paperit olisi hävitetty. Kai perunkirjoitus on tehty? Ja mikä olikaan syynä, että äitisi ei millään tavalla puuttunut silloin asiaan?

Luultavasti siksi, koska isäni oli sekopää narsisti. Oli äitini kuulemma useita kertoja koittanut ehdottaa voisko näistä rahoista laittaa osan säästöön minun tulevaisuutta varten. Mutta se ei kuulemma käynyt päinsä. 

Vierailija
8/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni perunkirjan tein minä ainoana perillisenä ja perinnöksi häneltä mulle jäi vaan kuluja. Ja mun isä jäi mulle vielä velkaanin..

Vierailija
9/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi noin pieni summa vaan eikä tuota nyt kannata miettiä, jos syyllinenkin on jo kuollut. 

Vierailija
10/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni perunkirjan tein minä ainoana perillisenä ja perinnöksi häneltä mulle jäi vaan kuluja. Ja mun isä jäi mulle vielä velkaanin..

Ei sun tarvitse/olisi tarvinnut mitään isäsi kuluja maksaa.

Vierailija
11/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös varmistaa ettei se ole äiti joka on kavaltanut rahat. DVV:stä saat tiedot.

Vierailija
12/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkohan ne kaatopaikkakuormat oli viedä, oli kalmansiivousta, ozonaattorin vuokraamista jne. Laatta hautakiveen, sossu ei kattanut edes kaikkia hautauskuluja seuraunnalle jne.

Vierailija
13/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pakkohan ne kaatopaikkakuormat oli viedä, oli kalmansiivousta, ozonaattorin vuokraamista jne. Laatta hautakiveen, sossu ei kattanut edes kaikkia hautauskuluja seuraunnalle jne.

Ei niitä pakko ole, mutta yleensä omaiset järjestää, kun ihminen on ollut rakas. Jos väleissä ei ole oltu tai lähiomainen on  vähävarainen niin sosiaalitoimelle, asunnon omistajalle ym ilmoitus ja sitten perukirja ja kuolinpesän konkurssi. 

Vierailija
14/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä pakko ole, mutta yleensä omaiset järjestää, kun ihminen on ollut rakas. Jos väleissä ei ole oltu tai lähiomainen on  vähävarainen niin sosiaalitoimelle, asunnon omistajalle ym ilmoitus ja sitten perukirja ja kuolinpesän konkurssi. 

Niin se ois munkin mielestä pitänyt mennä. Kalmasiivous olis järjestetty varmaan vuokraisännän tai kotivakuutuksen puolesta. Eikä mitään shady ass kalmansiivoojaa sinne. Siskopuoli vielä kielsi kertomasta, että tällaista käytetty. Enkä ikinä ymmärtänyt miksi.. 

Sosiaalitoimesta sanottiin, että haet sieltä sulle tärkeet tavarata ja loput sitte vuokrafirma kärrää kaatikselle. Tämä ei sopinut siskopuolelle. Meillä siis vielä eri isä. Mutta näitä tarinoita riittää kyllä. Siinä meni kaikki aivan päin metsää.

Vierailija
15/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se ois munkin mielestä pitänyt mennä. Kalmasiivous olis järjestetty varmaan vuokraisännän tai kotivakuutuksen puolesta. Eikä mitään shady ass kalmansiivoojaa sinne. Siskopuoli vielä kielsi kertomasta, että tällaista käytetty. Enkä ikinä ymmärtänyt miksi.. 

Sosiaalitoimesta sanottiin, että haet sieltä sulle tärkeet tavarata ja loput sitte vuokrafirma kärrää kaatikselle. Tämä ei sopinut siskopuolelle. Meillä siis vielä eri isä. Mutta näitä tarinoita riittää kyllä. Siinä meni kaikki aivan päin metsää.

Eli siskopuoli halusi sinulle vaivaa ja rahan menetystä. Ei edes hänen isästä kyse. Sinä vain tottelit?! 

Vierailija
16/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan voi nostaa tililtä jos tilillä ei ole kieltoja perheenjäseniille. Minä tein niin nuorena koska äitini oli juoppo ja isäni laittoi aina rahaa tililleni säästöön jotta saisin ajokortin ja auton. Tein myös töitä 14 vuotiaasta saakka ja itse olin säästänyt reilut 8000 euroa ennen kun täytin 18. Itse sitten kun äitini kuoli olin 40 vuotias niin sain siltä perintöä 90000 euroa.

Vierailija
17/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko isäsi ns. Jännämies?

Vierailija
18/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olet ymmärtänyt väärin. Joka tapauksessa tällaisia jossitteluja ei kannata pakkomielteisesti miettiä.

Vierailija
19/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tätä tapahtuu. Kyllä tuo ihan puhtaasti varastamiselta minusta vaikuttaa. Ei vanhemmilla ole oikeutta kajota lastensa omaisuuteen vaikka olisi miljoonian lapsen pankkitilillä ja itse rutiköyhä.

Mihin omaisuuteen? Mitään näyttöä ei missään ole.

Vierailija
20/38 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun nimissä olisi ollut pankissa rahaa, niin olisit saanut siitä tiedon pankilta täyttäessäsi 18.

Kysy DVV:ltä onko huoltajasi tehnyt rahoista vuosiraporttia.

ikö papereista käy ilmi mille tilille rahat ovat menneet? 

Jos on aloittajan rahat, tilitiedot kyllä näkyy.