Miksi julkaiset valtavan määrän kasvokuvia Instassa?
Selittäkää minulle miksi joku henkilö julkaisee valtavan määrän pelkkiä kasvokuvia itsestään?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Miksi laitat nettiin kuvia, missä olet bikineissä? Luuletko näyttäväsi hyvältä?
Kun kuvia suurentaa niin sun raskausarvet näkyvät, ei auta, että kuva on kauempaa otettu.
Ja sinä idiootti vielä suurennat niitä kuvia?
Itse en ole koskaan laittanut lapsen kuvia nettiin. Hän itse saa päättää aikuisena mitä kuvia itsestään julkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi laitat nettiin kuvia, missä olet bikineissä? Luuletko näyttäväsi hyvältä?
Kun kuvia suurentaa niin sun raskausarvet näkyvät, ei auta, että kuva on kauempaa otettu.
Ja sinä idiootti vielä suurennat niitä kuvia?
Kaikki niitä suurentaa.
Joku voi ottaa vaikka suurennuksesta kuvakaappauksen.
Sun raskausarpikuva.
Itse en julkaise bikinikuvia.
Minä taas olen yllättynyt, miten monipuolisesti ihmiset nykyään kuvaavat kaikkea mahdollista. Ottaen huomioon, että siitä asti kun valokuva on keksitty, on se lähes yksinomaan ollut muotokuvia. Olen syntynyt -83 ja meidän perhealbumi ovat 80% kuvia ihmisistä. Lomat, juhlat ja lemmikit ovat loput 20%. Mitä vanhempia kuvia katselen, niin ei sieltä löyty enää mitään muuta, kuin kasvokuvia.
Joten eikö ihmisten tapa ottaa kuvia ole kuitenkin paljon monimuotoistunut, vaikka ikiaikaisin aihe eli ihminen ja etenkin kasvot, on edelleen se vallitseva.
Siihen en syyttä tiedä, miksi kasvokuva on sitten aina ollut se suosituin. Mutta eikö aivan pieni vauvakin kiinnitä huomiota kasvoihin, jopa kasvoja imitoiviin kuvioihin, vaikka muuta ei vielä tunnista?
Osa kuulemma lähettää värkistään kuvia miehelleen ja kun tulee ero niin mies voi näyttää niitä ties kenelle.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset julkaisevat pelkkiä kasvokuvia. Saavat tykkäyksiä kasvoistaan, vaikka kukaan ei tiedä sitä todellisuutta.
Laihat kuvaavat usein peittäen kameralla kasvot. Kumpikohan sitten onkaan parempi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juot alkoholia joka viikko? Alkoholi aiheuttaa syöpää.
Kohtuullinen käyttö on sallittua.
Lähes sama ilme kaikissa ja hiusten väri vain vaihtuu 😅
Ne, joilla on rumat kasvot ottavat itsestään kokokuvia kauempaa.
Sais kaatua lopullisesti kaikki some-sivut.
Tuttu on tosi ruma, sillä on kaikki kuvat kauempaa otettu.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, että osa laittaa lapsistaan kuvia ja videoita nettiin, jotka pyörivät siellä ikuisesti ja lapsi häpeää niitä aikuisena.
Kuvaa mielummin vaikka sitä naamaas.
Nämä on niitä huonoja äitejä jotka rähisevät lapsille ja joilla saattaa olla sitä psykoottisuutta sekä pahoja ajatuksia.
Mä olen yrittänyt myös pohdiskella tätä asiaa. Oma suhteeni instaan onkin aika kompeksinen, koska en ole keksinyt, mikä sen merkitys mulle on. Periaatteessa voisin itse laittaa sinne onnistuneita kuvia elämästäni, mutta en oikein ota niitä. Toiseksi, voisin kuvata sinne harrastustani ja jakaa muille, miten se etenee. Omaa elämää sinänsä en halua sinne jakaa, koska se on aina sensuroitu eikä sinänsä aito, mutta olen ymmärtänyt että moni pitää sitä itselleen kuvapäiväkirjana, josta näkee muistoja.
Mutta itsekään en ymmärrä noita oman naaman kuvaajia. Jos yli 30-vuotias niitä laittaa toistuvasti niin välttämättä tulee mieleen että on joko pinnallinen tai huono itsetunto.
En toki tiedä, mutta en keksi muuta syytä aikuisen näkökulmasta
Jotenkin koko somepostausilmiö on ehkä sellainen, ettei kovinkaan moni ole miettinyt suhdettaan siihen ja tekee vaan koska muutkin. Alkaa sen takia laittaa ruokakuvia kun muutkin. Ei ole varsinaisesti tehty valintaa, mitä siellä tehdään, ja sit se on just tuollaista epämääräistä päivittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, että osa laittaa lapsistaan kuvia ja videoita nettiin, jotka pyörivät siellä ikuisesti ja lapsi häpeää niitä aikuisena.
Nämä on niitä huonoja äitejä jotka rähisevät lapsille ja joilla saattaa olla sitä psykoottisuutta sekä pahoja ajatuksia.
Haluavat esitellä jotain lastensa vaatteita.
Narsisteja.
Miksi osa laittaa lapsistaan jotain vaatekuvia.
Narsistisia ihmisiä.
Osa laittaa bikinikuvia ulkomailta.
Luulevat olevansa nättejä.
Selluliitti ja raskausarvet näkyvät, kun kuvia suurentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavat esitellä jotain lastensa vaatteita.
Narsisteja.
Jep ja käytöshäiriöisiä. Nämä saavat asua lastensa kanssa. Epäoikeudenmukaista toimintaa. Lapsilisäpäivänä kynsihuoltoon. Huoh.