Jos joku olisi sinulle kateellinen jostakin, mistä uskoisit hänen sitä olevan?
Tämän kysymyksen tarkoituksena on kääntää jokaisen katse tällä kertaa omiin vahvuuksiinsa, onnistumisiinsa ja onnistamisiinsa :)
Kommentit (122)
Mulle on sanottukin, että mun parisuhteesta on kateellisia ollut muutama. Miten rentoa meillä on ja miten yhteenkuuluvia samalla ja itsenäisiä. Ollaan ymmärretty ajoissa, ettei tarvii olla 24/7 yhdessä ollakseen yhdessä ja rakastunut.
Sitten pari noista sanojasta on myös testannut suhteemme lujuutta yrittämällä iskeä mieheni. Yksi jopa meni niin pitkälle, että valehteli miehelle, että mulla on suhde. Hän oli sitä tosiaan miettinyt..
Eli aika ulkokultainen juttu tuli.
Mä teen keikkatöitä syksystä kevääseen, kesät reissataan Norjassa. Tästä on kehdattu narista ihan naamatusten (sukulaiset), kun eihän pienituloisilla/syrjäytyneillä (puoliso pienellä tk-eläkkeellä) pitäisi olla kivaa.
Varmasti olisivat kateellisia kahdesta ihanasta kissastani.
Minulla on kaunis nainen, rahaa ja paljon kavereita. Aiheuttaa kateutta.
Erittäin hyvä kysymys.
Elämässäni on moni asia pielessä taloudesta ja mielenterveydestä lähtien, mutta jotkut varmasti ihmettelevät, miten kummassa minulla on niin hyvännäköinen nuorempi kumppani. Ja sitä kyllä ihmettelen itsekin.
Siitä, että työttömänä minulla on päivät pitkät aikaa tehdä mitä lystää.
Ihmiset ovat paljon tyhmempiä kuin vielä parikymppisenä uskoin.
Koska uskon ilkeyden johtuvan yleensä kateudesta ja kun mitään varsinaista syytä kateuteen ei ole, en siis ole rikas, menestynyt, kaunis ...., olen kuitenkin tyytyväinen elämääni, johtuneeko siitä?
En ole juonut väkeviä koskaan tai vihannut ketää tuntematta ihmistä ja en ole ollut ikinä putkassa tai linnassa.
Lapsettomuus ja paino. Työpaikan kahvipöydässä olen näiden takia avointa riistaa, jolle saa nälviä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sanottukin, että mun parisuhteesta on kateellisia ollut muutama. Miten rentoa meillä on ja miten yhteenkuuluvia samalla ja itsenäisiä. Ollaan ymmärretty ajoissa, ettei tarvii olla 24/7 yhdessä ollakseen yhdessä ja rakastunut.
Sitten pari noista sanojasta on myös testannut suhteemme lujuutta yrittämällä iskeä mieheni. Yksi jopa meni niin pitkälle, että valehteli miehelle, että mulla on suhde. Hän oli sitä tosiaan miettinyt..
Eli aika ulkokultainen juttu tuli.
Voi voi.
Aika moni tuntuu olevan kateellinen vartalostani. Siitä, kun en liho ja olen pysynyt hoikkana koko iän pian keski-ikään asti.
En uskoisi vaikka tulisi kertomaan.
Mä epäilen et se ois mulle kateellinen siitä kuinka empatiakyvytön ja kiittämätön se on, kateus syntyy tahdosta, tahtominen ei ole tarve. Menköön kotio kasvaan ja karvottuun ja opetteleen olemaan.
Aika hyvä kysymys. Minun on vähän vaikea ymmärtää kateutta ylipäänsä. Mutta ehkä siitä joku voi olla, että en ole elänyt elämääni ihan totuttujen ja toivottujen kaavojen mukaisesti, vaan lähtenyt hyväpalkkaisesta työstä Suomessa ja aloittanut alusta uuden uran maailmalla kehitysyhteistyön ja humanitaarisen kriisiavun parissa, työmaani on on oikeastaan koko maailma, olen avioitunut ihmisen kanssa, joka on toiselta puolelta maailmaa ja jota todella rakastan, en tee sitä mitä minun koulutukseni puolesta ehkä kuuluisi tehdä enkä viihdy kravatissa.. (mies). Joku voi yhtä lailla tätä halveksiakin..
Kymminisen vuotta sitten olin flunssassa kuten myös siskoni. Kuullessaan asiasta hän suuttui kun minulla oli enemmän kuumetta kuin hänellä ja hän laittoi välit poikki.
Tuloista, lomista, lasten saavutuksista. Toivottavasti kukaan ei oikeasti ole kateellinen minulle kuitenkaan.
Tiedän et jotkut on kateellisia siitä et mulla on paljon vapaa-aikaa ja mahdollisuus useisiin omiin harrastuksiin. Myös korkeasta energiatasostani ja elämänilosta on joskus sanottu olevan kateellisia. Ehkä myös hyvästä fyysisestä kunnosta ja taloustilanteesta, ja siitä että sain aina haaveilemani ison perheen.
Toisaalta sitten itse olen kateellinen kaikille, joilla on hyvä parisuhde ja rakastava puoliso. Omani kyllästyi minuun kun lapset oli tehty, enkä uutta ole vielä löytänyt. Uskon kyllä pian löytäväni
Ulkoiset kulissit on kunnossa ja hyvä avioliitto, ihana perhe.