Jos lapsesi ei syö ruokaa loppuun, mitä teet jämille?
Hävikin määrä on näillä naperoilla valtava. Heitätkö lautasen jämät roskiin, syötkö itse vai jemmaatko jääkaappiin ja koitat saada uppoamaan myöhemmin?
Kommentit (58)
Vien kellariin, avaan häkin luukun ja annan miehelle.
Annan koirille.
Jos itse ottaa pitää syödä loppuun, jos minä annostelen saa jättää. Näin meillä mennään ja aika harvoin mitään lautaselle jää. Ensin voi ottaa vähemmän ja sitten lisää.
Koiralle menee, jos jotain jää. Yritetään aina ottaa vain sen verran kuin jaksaa syödä, ettei tulisi hävikkiä.
Laitan pieniä annoksia. Helppo antaa lisää tarvittaessa.
joskus syön itse jämät esim jos lihapulla siististi syömättä jne. Joskus harvoin laitan jääkaappiin ja tarjoan seuraavalla kerralla.
muuten kissalle/koiralle/kompostiin.
Nämä lapsoset (ei omia) nirsoilee ja kenkkuilee, yhtään ei voi tietää kiinnostasko ruokailu tällä kertaa vai ei. En tiedä toimivatko näin kotonansa, voi olla että ottavat lepsusta hoititädistä kaiken ilon irti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tungen tratilla kersan kurkusta alas. Oppiipahan olemaan.
t. vuoden äiti
Arvatenkin sama tapahtuu toisinpäin kun olet ikivanha etkä saa kaikkea syötyä?
Mä syön aina, jos jotain jää. Helpompi niin ei tarvitse itselleen kokata erikseen. Teen sen verran isoja annoksia, että aina jää jotain mullekin.
Laitan vähän kerrallaan lautaselle ja sitä mukaa lisää että onko ruoka maistuvaa ja onko nälkä.
Helppo kauhoa lisää lautaselle jos onkin nälkä. Liian iso annos voi hämmentää
Joka kerta sama ruoka naaman eteen kerran söi yhta annosta melkein viikon. Muut söi joka päivä uutta.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta sama ruoka naaman eteen kerran söi yhta annosta melkein viikon. Muut söi joka päivä uutta.
Meillä kaavitaan home vaan ruoan päältä pois. Kyllä se sapuska uppoaa viimein viikolla 2 kun alkaa nääntyä kun muut vetää herkkuja vieressä.
Ei hävikin määrä ole valtava, kun annostelee lapselle vähemmän kerralla, tai antaa lapsen ottaa ensin vain vähän. Meillä annetaan jämät koirille.
Vierailija kirjoitti:
Nämä lapsoset (ei omia) nirsoilee ja kenkkuilee, yhtään ei voi tietää kiinnostasko ruokailu tällä kertaa vai ei. En tiedä toimivatko näin kotonansa, voi olla että ottavat lepsusta hoititädistä kaiken ilon irti.
Ap
Annostelet itse niin vähän kerralla, että ei mene hukkaan.
Heitän pois. En syö sitä koska olen syönyt oman annokseni.
Vierailija kirjoitti:
Annan kanoille.
Sama meillä.
Koiralle.