Miten kukaan yksinelävä uskaltaa asua kaksikerroksisessa omakotitalossa?
Vietin lomaa sellaisessa vuokratalossa ja vaikka oli kesä kuulostelin yläkerran makkarista koko ajan ääniä ja kuvittelin kuinka joku hiipii rappusia ylös. Talo sijaitsi maalla ja lähimpään naapuriin ei ollut näköyhteyttä. Takapihalla metsää. Paikka oli muuten aivan ihana, järvi lähellä ja tonttikin hieno. Mietin kuinka syyspimeällä vasta pelkäisikin. Jos olisi ollut yksikerroksinen talo en olisi pelännyt yhtään.
Kommentit (64)
Ei mua ainakaan murtovarkaat pelota, vähän vain säälittää jos sattuisivat mun taloon murtautumaan. Coltin kanssa asun.
Voi ei. Olenpa mä tyhmä. En ole tajunnut, että pitää pelätä, vaikka toista vuotta asuin maalla, kaksikerroksisessa talossa ja nukuin yläkerrassa.
En myöskään nykyisessä asunnossani ole ymmärtänyt pelätä, toki tämä on rivitalo, mutta kaksikerroksinen, Suomen mittakaavassa isossa kaupungissa..Ja täälläkin nukun yleensä yläkerrassa, alakertaan saatan joskus nukahtaa sohvalle. Alhaalla useimmiten on ovet lukossa, mutta näin kesäisin yläkerran parvekkeen ovi on auki yötä päivää.
Mitä pelkäämistä siellä olisi? Sehän on kuin asuisi herran kukkarossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on neljä isoa koiraa. Ovet ei ole edes lukossa. Tervetuloa vaan murtovarkaat.
Luetunymmärtäminen? YKSIN, y-k-s-i-n.
Kai nyt yksinasuvakin voi hommata neljä isoa koiraa turvakseen.
Vierailija kirjoitti:
Menin kerran nuorena kollina jakamaan moiseen taloon postia 90-luvulla. Vastassa talossa oli olkkarissa alaston mummeli joka sanoi itseään hivellen että tule tänne täällä on mukavaa!
Mitä varten sinä sinne sisälle menit postia viemään?
Vierailija kirjoitti:
En pelkää mitään koska Jeesus on aina kanssani.
Voi v****.
Omakotitalossa pitää aina vahtia ympäristöä.siitä se on aivan erilainen kuin kerrostalo. Ei ole yhtä huoleton.
Kyllä minäkin joskus teininä kauhuleffoja katsottuani pelkäsin yksin kotona maalla omakotitalossa (kaksikerroksinen). Sittemmin olen ymmärtänyt olla katsomatta kauhuleffoja. Hyvin voisin mennä vaikka telttailemaan yksin, on äärimmäisen epätodennäköistä että mitään sattuisi.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa pitää aina vahtia ympäristöä.siitä se on aivan erilainen kuin kerrostalo. Ei ole yhtä huoleton.
Niin leikata nurtsi ja pitää paikat kunnossa. On siinä oma hommansa, mutta eipä tartte kuunnella naapurien mekkalaa tai pelätä jotain juoppohullunarkkisekopää naapureita rappukäytävässä.
Meillä on rottweiler- koira, en pelkää yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Olenpa mä tyhmä. En ole tajunnut, että pitää pelätä, vaikka toista vuotta asuin maalla, kaksikerroksisessa talossa ja nukuin yläkerrassa.
En myöskään nykyisessä asunnossani ole ymmärtänyt pelätä, toki tämä on rivitalo, mutta kaksikerroksinen, Suomen mittakaavassa isossa kaupungissa..Ja täälläkin nukun yleensä yläkerrassa, alakertaan saatan joskus nukahtaa sohvalle. Alhaalla useimmiten on ovet lukossa, mutta näin kesäisin yläkerran parvekkeen ovi on auki yötä päivää.
Joo, olet vähän yksinkertainen.
Alakerta täyteen rämiseviä ansoja ja kameroita. Sit hylly makuuhuoneen oven eteen.
Vierailija kirjoitti:
Alakerta täyteen rämiseviä ansoja ja kameroita. Sit hylly makuuhuoneen oven eteen.
Yksin kotona-leffoista voi ottaa mallia ansojen tekoa varten.
Ei ole vielä pelottanut yksin täällä, 220m2 talo, peräti kolme kerrosta. N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä asun kolmikerroksisessa omakotitalossa. en ymmärrä miksi ääniä pitäisi pelätä. ne ovat aina jostain loogisesta lähteestä peräisin.
Mutta ehkä pelkäisitkin jos se talo olisikin kaksikerroksinen?
Tuskin. vanhemmillani on sellainen ja ei sieltä ullakolta kuulu muuta kuin hiirten juoksuaskeleet (hiiristä pidän luonnossa kyllä, mutta en talossa sisällä, koska järsivät sähköjohtoja ja sellaista, hiirtenkään aiheuttamia ääniä en pelkää). Kissa pitää siitä sitten huolta ettei hiiret tule alakertaan, tai jos tulee, niin... no... hiiren oma moka
Maanantaiaamuna AP soittaa heti työkkäriin ja pistää työnhakuasiat kuntoon, eiks jeh?
Heh, minä uskallan asua 3-kerroksisessa isossa omakotitalossa Espanjassa yksin. Välillä kameroista näkee, että varkaat yrittää sisään, mutta turvajärjestelyt on hyvät.
2 haulikkoa ja pistooli tyynyn alla.
Vierailija kirjoitti:
2 haulikkoa ja pistooli tyynyn alla.
Iso tyyny sulla, jos nuo kaikki sinne mahtuu.
Tekee niin kuin vornanen että on ase aina mukana ja pihalle vetää asfaltin johon voi ampua varoituslaukauksia jos alkaa pelottaa