Mitä kuuluu lohikeittoon?
Mitä teidän mielestä tulee lohikeittoon? Pelkkää perunaa ja lohta?
Kommentit (75)
Eipä kummempia, kiitos kysymästä.
Mistä kukin tykkää. Itse laitan purjoa, porkkanaa, perunaa, mahdollisesti muita juureksia, lohta ja tuorejuustoa kun vesi on aikansa kiehunut.
Tehkää ahvenkeittoa, niin saatte hyvää ruokaa.
Kunhan mitään ei keitetä maidossa, ja lohta tietysti oltava enemmän kuin nimeksi, niin useimpien muiden ainesten suhteen voi varioida
Onhan täällä paljon hyviä variaatioita lohikeitolle ja kukin tekee mieltymyksensä mukaan. Perinteisen kermaisen maustepippurilla maustetun lohikeiton tilalle laitan välillä kirkasliemisen hieman sitruunaisen keiton, tai aasialaiseen tapaan kookoskermaan ja vaihtelevasti maustaen. En osaa sanoa onko mikään parempi toistaan, mielitekojen mukaan mennään. Loraus valkoviiniäkin saatta joskus mennä keittoon ja keittäjälle ; )
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kuuluu.
Mitä kuuluu Marja Leena minä tuoliin uponeena syön sillä ja juon viiniä.
Oikeaan lohikeittoon tulee Kalaliemi. Sipuli. Tilli. Peruna. Suola. Ei mitään muuta.
Ei Kookosta Sulatejuustoja eikä Hernemaissipaprikaa.
Miltähän lohesta tuntuu, kun on keitossa paloina.
Vierailija kirjoitti:
Lohta, perunoita, porkkanaa, sipuli/purjo, tilliä, kermaa liemeen
Lisäksi vettä eli keitossa on vettä ja kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan porkkanaa. Se makeuttaa keiton.
Saarelaisen keittoon ei kuulu edes kermaa. Vain sipuli, peruna, lohi ja suola, mahd pippuri.
Oksennus tulee, jos lohi ja porkkana sotketaan yhteen.
T.kalastajan eukko
Antaa laatan vaan lentää, jos siltä tuntuu.
Nämä ruoka-asiat ovat makuasioita, jokainen tekee omalla tyylillään...
Ja Kalakukkoon voi laittaa Kebablihaa ja Chiliä. Tulee hyvä Kalakukko.
Itse teen näin, oman pään reseptillä:
Lohta, perunoita, keittojuureksia, sipulia, persiljaa (pinnalle lautaselle), kermaa, voita, ja liemeen tulee kalaliemikuutio, pippuria ja suolaa.
palsterNAAKKA kuuluu oikeaan kalakeittoon!
Yttreskärgård Fiskarssoppa. Ja skagenia tumman leivännkansss.a