Mitä kuuluu lohikeittoon?
Mitä teidän mielestä tulee lohikeittoon? Pelkkää perunaa ja lohta?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan porkkanaa. Se makeuttaa keiton.
Saarelaisen keittoon ei kuulu edes kermaa. Vain sipuli, peruna, lohi ja suola, mahd pippuri.
Oksennus tulee, jos lohi ja porkkana sotketaan yhteen.
T.kalastajan eukko
Ja kalastajan eukkoko määrää, millaista keittoa saa tehdä?
Mä laitan runsaasti mm. palsternakkaa ja porkkanaa ja juuriselleriä, punasipulia. Näistä tulee keittoon kuin keittoon aivan mieletön maku. Pelkkää lientä voisi syödä vaikka kuinka paljon.
No ihan mieletön🤮. Aika moni muu täällä on määräillyt kuin minä. Sorry, jos porkkana meni väärään kurkkuun. T. Kalastajan eukko
Vierailija kirjoitti:
Peruna, sipuli (lohkoina jotka poistan valmiista), lohi. Kalalientä, kermaa, koskenlaskijaa. Paljon ruohosipulia ja tilliä.
Ei todellakaan porkkanaa!
Etkö ollenkaan lohta laita vaan pelkkää kalalientä? Itse laitan ensin kiehumaan ruodon, sitten lisään perunat ja kalat. Koskenlaskija tai joku kermainen tuore- tai sulatejuusto on vaihtoehto kermalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarelaisen keittoon ei kuulu edes kermaa. Vain sipuli, peruna, lohi ja suola, mahd pippuri.
T.kalastajan eukko
Ja kalastajan eukkoko määrää, millaista keittoa saa tehdä?
Mä laitan runsaasti mm. palsternakkaa ja porkkanaa ja juuriselleriä, punasipulia. Näistä tulee keittoon kuin keittoon aivan mieletön maku. Pelkkää lientä voisi syödä vaikka kuinka paljon.
Sellerillä saa juuri sen mielettömän maun. Niin mielettömän, että jää soppa syömättä, nesteet viemäriin ja sattumat bioon. Tympeä maku muutenkin ja lohikeitossa pyhäinhäväistys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene huomenna Tokmannille ja ostat pieni jakkara ja vaseliinia purkullinen. Sitten K-rautaan ja kaksi metriä tukevaa hamppuköyttä. Sitten haet kirjastosta vielä solmukirjan.
Jäikö sinulta porkkana kurkkuun vai mistä moinen alakulo?
eri
Onneksi ei tarvi sun soppaasi syödä🤮