Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä lämmössä peset lastenvaatteet?

Vierailija
19.07.2024 |

Jos siis kontollasi on muita kuin omien lasten vaatteita, tarkoitan vaikka vuoroviikoin asuvien tai vaikka jos työhön kuuluu tätä. Kun esim mulla on periaatteena pestä 60 kaikki ja järki lähtee jos pitäisi joka rätti katsoa ohjeista ja jakaa sen seitsemään eri pesuun lämmön ja kuivaustavan mukaan, pelkästään siis siksi etteivät ole omia

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 asteessa kuten aikuisten vaatteetkin. Ei ole tahroja, hikijälkiä, hajuja.

Hankitko tilalle uuden, jos ohjetta korkeimmassa lämpötilassa menee vaikka printti pilalle?

Vierailija
22/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesem tietenkin ihan pesuohjeen mukaisesti. Miksi kukaan tekisi toisin, kun tietää että se todennäköisesti pilaa kalliita vaatteita? Ihan hölmöyttään vai ilkeyttään?

jos jonkun vaatteen pesu on sulle liian vaikeaa niin pane se muovipusssiin ja lähetä lapsen kotiin pestäväksi.

Kumpi pilaa enemmän, pikapesu hajuste ällö pesuaineella vai reipas pesu hyvillä aineilla kuudessakympissä? Voin vannoa että tavanomaiset lastenvaatteet pysyy jälkimmäisellä parempana vaikkei ohjeen mukaan menekään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Printilliset neljässäkympissä, muut kuudessakympissä. 

Meillä menee nykyään myös printilliset kuuteenkymppiin koska nekin kestää sen

Vierailija
24/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 astetta tietysti, useimmissa vaatteissa se on suositus.

Vierailija
25/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen kaiken ihan niiden ohjeiden mukaan mitä siinä vaatteessa lukee, niin omat kuin lastenkin. Mulla itelläni ei taida olla yhtään vaatetta, jossa lukisi 60 astetta.

Vierailija
26/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleat pikkuhousut ja vaaleat sukat, pyyheliinat ja vuodevaatteet 60. Eikä sekaisin värillisten kanssa mitään vaatetta.

Aremmat tekstiilit ohjeen mukaan, osa kuten silkki käsin. Suurin osa käyttövaatteista 40 astetta.

90 asteessa joitain liinoja mitä käytän siistimpään pyyhkimiseen. Siinä konekin putsaantuu.

Ei ikinä mene vaate pyykissä huonoksi, tahranpoiston taidan ja vaatteita paljon. 

En käytä hajusteita, pyykkietikkaa joskus tummiin vaatteisiin ja täysvalkoisiin valkaisujauhetta. 

Nämä jotka pesee kaikki sekaisin ja 60 tai 90 asteessa pilaa vaatteensa ja sen kyllä näkee. 

Vierailija
27/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tapana pestä alusvaatteet ja sukat 60 asteessa, sisävaatteet 40 asteessa ja ulkovaatteet sitten ulkovaatteiden pesuohjelmalla, mitä se sitten ikinä tarkoittakaan.

Eikä ole kyllä tullut mieleenkään murehtia, miten toinen niitä pesee tai haluaa pestävän, lasten vaatteitahan ne on, ja saa niitä sitten uusia kun kuluvat. Ei tosin kasvavilla ja rymyävillä lapsilla ole koskaan vielä pesun takia kuluneet loppuun, kyllä ne jää pieniksi tai muutoin menevät käytössä rikki ensin...

Vierailija
28/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis raivo alkaa siitä jos olen tehnyt tilaa pyykkitelineelle laittamalla lähes kuivat lastenvaatteet 30 min viimeistely kuivaukselle rumpuun, mikä on siis todella matala lämpötila tunnissa. Mun pitäisi kuulemma osallistua täysipainoisesti vaatehuoltoon, mutta oikeesti... 30,.40, 60 astetta, eri värit ja eri kuivauksin kun tosiasia on just se, että ne kestää sen minkä tarvii paljon pienemmällä stressillä

Vierailija
29/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up tämä viimeinen eli lastenvaate raivo. Jättäisin asian mielelläni arjesta pois, mutta minkäs teet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän