Missä lämmössä peset lastenvaatteet?
Jos siis kontollasi on muita kuin omien lasten vaatteita, tarkoitan vaikka vuoroviikoin asuvien tai vaikka jos työhön kuuluu tätä. Kun esim mulla on periaatteena pestä 60 kaikki ja järki lähtee jos pitäisi joka rätti katsoa ohjeista ja jakaa sen seitsemään eri pesuun lämmön ja kuivaustavan mukaan, pelkästään siis siksi etteivät ole omia
Kommentit (29)
Sisävaatteet kuuteenkymppiin ja kuivuriin
En ole pesula, joka pesee ja kuivaa jokaisen ohjeen erikseen katsoen... Lähtökohtaisesti 60, mutta sopivasti soveltaen
60 astetta kaikki paitsi villa, välillä perusvaatteet 90 astetta tahrakylvyn kanssa. Ei lika ja hiki lähde tuota alemmassa.
Alusvaatteet ja sukat 60 C. Muut 40-60 C, riippuen vaatteen pesuohjeesta.
60 C:lla jopa pilaat osan vaatteista. En nyt ihan ymmärrä asennettasi, peset jonkun muut ostamat ja maksamat vaatteet pilalle? Kun ei huvita eikä jaksa perehtyä.
Pesem tietenkin ihan pesuohjeen mukaisesti. Miksi kukaan tekisi toisin, kun tietää että se todennäköisesti pilaa kalliita vaatteita? Ihan hölmöyttään vai ilkeyttään?
jos jonkun vaatteen pesu on sulle liian vaikeaa niin pane se muovipusssiin ja lähetä lapsen kotiin pestäväksi.
Täällä näkyy aina joskus ihmettelyjä huonokuntoisista kirppisvaatteista... ole jo pitkään epäillyt, että osa pesee vaatteet pilalle väärissä lämpötiloissa. Valitetaan vaatteiden värien haalistumista ja nyppyyntymistä, saumojen kieroutta jne...
Kyllä käytäntö on osoittanut, että perus lastenvaatte kestää kuudessakympissä pesut. Matalemmassa lämmössä herkästi koneeseen ja vaatteisiin alkaa kertymään hajuja. Eli meneekö pesuohjeiden mukaan vai puhtaus ja haluttomuus edellä, omien kohdalla oma päätös toki, mutta onko se nyt sitte eri asia muiden kohdalla
60 kaikki perusvaatteet, villat ja muut arat materiaalit ohjeen mukaan. Lakanat ja pyyhkeet 90.
Vierailija kirjoitti:
Pesem tietenkin ihan pesuohjeen mukaisesti. Miksi kukaan tekisi toisin, kun tietää että se todennäköisesti pilaa kalliita vaatteita? Ihan hölmöyttään vai ilkeyttään?
jos jonkun vaatteen pesu on sulle liian vaikeaa niin pane se muovipusssiin ja lähetä lapsen kotiin pestäväksi.
Lajittelua 30, 40 ja 60 asteeseen niin pesukone pyörii yhteensä 7,5 tuntia ja alhaisissa lämmössä on omat ongelmansa hajujen kanssa. Toinen vaihtoehto on, että koko satsi kerralla kuuteenkymppiin. 2,5 tunnissa puhdasta ja raikasta, ainoa haitta että Tokmannilta ostetun prinsessa paidan kuva ehkä kuluu nopeammin
Vierailija kirjoitti:
Täällä näkyy aina joskus ihmettelyjä huonokuntoisista kirppisvaatteista... ole jo pitkään epäillyt, että osa pesee vaatteet pilalle väärissä lämpötiloissa. Valitetaan vaatteiden värien haalistumista ja nyppyyntymistä, saumojen kieroutta jne...
Mun kokemusten mukaan tavallinen vaatetus kestää hyvin 60 asteessa pesun. Ei ihme, että moni täälläkin nakkaa omien ja muidenkin lasten vaatteet kuuteenkymppiin. Pesuohjelmat kestää ikuisuuden ja vedensäästö yhdistettynä matalaan lämpötilaan ei takaa puhdasta lopputulosta
Mä oon kuullut niin kovan luokan avautumista aiheesta, että kun bonuslapset on vuoroviikoin niin kappas kun pyykkiä saa pestä koko ajan
Printilliset neljässäkympissä, muut kuudessakympissä.
60 asteessa, paitsi villan ym. arat tekstiilit, joita on vain pieni osa pyykistä. Vaikka pesuohjelapussa lukee 40 astetta, vaatteet ovat kuitenkin kestäneet aivan hyvin 60 asteen pesun.
Jos ohjeessa lukee 30, vaate yleensä silti kestää 40 asteen pesun. Lukuunottamatta villaa.
Mä pesen pyyhkeet, lakanat, sukat ja alushousut 60 asteessa. Muut vaatteet ohjeen mukaan. Esim mun kesämekossa on ohje 30 asteen pesuun ja pesen sen siinä lämpötilassa.
60 asteessa kuten aikuisten vaatteetkin. Ei ole tahroja, hikijälkiä, hajuja.
Rehellisesti, sovellatteko riskillä pesuohjeissa jos on muiden kuin omien lasten vaatteita vastuullanne pyykissä?
Vierailija kirjoitti:
1200 kelviniä.
Melko hottia
60 kaikki